ELF Skrivet 23 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2009 Använder man divar så är det lättare att hålla sidan ren och snygg. Det är inte lika snyggt med frames. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 23 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2009 -.- Det enda jag inte kodade för hand var i Dreamweaver när jag skulle sätta ihop alla bilderna gjorda i GIMP. Blir så onödigt jobbigt att göra för hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 23 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2009 -.- Det enda jag inte kodade för hand var i Dreamweaver när jag skulle sätta ihop alla bilderna gjorda i GIMP. Blir så onödigt jobbigt att göra för hand. Som sagt, använd inte bilder. Gillar inte att scrolla i en liten box ._. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 23 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2009 (redigerat) Hittade designen som jag hade till "ProgramPizza" låååångt ner i Papperskorgen, så jag gjorde om den lite och såg att den var mycket snyggare än den... är/var ? Jaja, kolla på Xela.se.nu. Jag tror (kmr nämligen inte riktigt ihåg) att jag hade tagit bilderna (typ hörnen på boxarna och det) från någon "gratis-bilder-till-din-hemsida" hemsida och lagt in alla hörn och det i en box med css. Måste bara säga att jag kunde mer html då än vad jag kan nu (har hållit på med WYSIWYG web builder, med t.ex Tutorials F You, jag erkänner). Så jag håller på att plugga html och css som f*n nu och hoppas på att bli duktig. Så jag hoppas ni gillar nya designen (plus att ni inte kommer att behöva scrolla i små boxar). Observera att sidan är långt ifrån klar! OBS! Har stött på många problem med ftp-servern till mitt webbhotell Byethost.com ikväll . Kan hända att sidan inte visas. Hoppas detta problemet fixas. Redigerat 23 Mars 2009 av 95alexander95 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 24 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 Ser bättre ut, men lägg till lite padding-left på Besökar div'n och skruva ner på det vita i bordern.. För starkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 24 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 När jag tar ner laddnings program kommer jag till: http://kwikphp.com/notify/1.php Är det pga webbhotelet eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 24 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 Ja, jag har inte fixat länkarna än (och menyn BTW) så webbhotellet skickar iväg en till någon konstigt sida. Ska fixa bordern! :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 24 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 (Just nu ser jag sidan i Internet Explorer) # Bannern är 5cm för hög. Ta bort det onödigt svarta över texten. # Sen har du onödig svart bakgrund under bannern också. # Innehållet i menyn och besökare är centrerat. Det ser bättre ut om det inte är det. # Vad gör "background.gif" för nytta? Du kan ju istället bara använda svart backgrund. Det är bättre att koda sidan snygg istället för att använda bilder. Måste man använda en bild för att få sidan som man vill ha den så är det bara att använda bilden. Detta är extra viktigt att tänka på om man använder gratis webhotell då dom servrarna oftast inte är lika bra som dom man betalar för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 24 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 Mmm, ska tänka på de där sakerna ELF. Jag har använt vissa färdiga css mallar (använde, eftersom sidan gjorde ett bra tag sen) så att det kan hända att du hittar lite liknande sidor. Jag säger inte att jag inte kodat sidan själv, jag säger att jag har tagit hjälp av internet med många stiler m.m. Men vem har inte tagit hjälp av internet ? Men jag är nöjd, tycker att sidan ser någorlunda bra ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 25 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2009 Menyn får ett +. Den ser bättre ut nu när den expanderar vid klick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 25 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2009 Tack! Tyckte också att det såg bättre ut när den expanderar neråt istället för åt sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 25 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2009 Visst ja. Jag ska klaga lite på din källkod :medieval: # Om du lägger Javascript+CSS koden i egna filer så blir det lättare att hålla reda på koden. # Du har dubbla head och body taggar. Det är inte bra. # Lägg alla link taggar på samma ställe så blir det lättare att hålla reda på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.