Easton Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 Sandviken har gjort det igen. Vara så fullständigt dumma i huvudet att dem har satt åldergräns på energidryck. 18+! Tänk om detta kommer till hela Sverige? Vad tycker ni om detta trams? http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4679216.ab Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 Det är nästan att ta i lite. Men det är samtidigt bra. För energidryck är inte så bra att leva på. Många dricker det säkert som läsk och blir beroende på det pga att dom inte får tillräckligt med energi utan det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 Jag tycker det är dåligt. Men skulle inte kunna tro att hela Sverige gör detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 Åldersgräns är onödigt, men alla, unga som gamla, borde helt enkelt ge f*n i energidryck. Visst är det bra i en fotbollsmatch eller dylikt, som vilken dryck med druvsocker som helst, men det har tydligen blivit väldigt populärt bland 12+ åringar som tycker att det är lite coolt att dricka, och helt enkelt får ett beroende. Sockerberoende är i sig svårt att bli av med, lägg då också till ett koffeinsug. Att nöjesdricka sånt är ger bara hål i tänderna och överflödigt socker som blir till fett. Det är inte affärernas skyldighet att förbjuda sånt här, föräldrarna borde det. Dock är alla så blinda för sånt här nu och låter barnen hälla i sig skiten. "Sportdryck? Men det är väl nyttigt?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 Koffein är väl inte direkt bra att få i sig som minderårig?(I stora mängder) Och om man faktiskt inte behöver något av det vid tillfället är det ganska onödigt att ta risken.(Beroendet) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 "Tack för att du gör din röst hörd på aftonbladet.se! Omröstningen ger en bild av vad Aftonbladets nätläsare tycker. Resultatet ska inte ses som representativt för allmänheten i sin helhet." Det hjälper inte. Ok? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 (redigerat) Det är bara töntigt att dem sätter åldersgräns på skiten. Då borde dem sätta lag på att barn under 18 år får inte dricka kaffe. Men du, kolla upp om det är lag på att barn under 18 år ej får dricka det, om det inte står något om det, dra till affären och köp flera flak. :P edit* Eftersom att det inte finns en lag på det, så kan du gå och köpa det. Dem kan inte sätta sina egna lagar där. Redigerat 26 Mars 2009 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IRaeven Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 nej!! då måste jag vänta ännu längre tills jag kan få smaka(får inte förens jag är 13 säger mamma) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 Har drickt 1 klunk redbull. Min kompis köpte fel så jag smacka :P Den va inte god. Men det va typ citron och jag hatar det. Men som du sa Raptomex. Dom kan göra det med cola. Att det typ är 10 per vecka. DÅ BLIR JAG RENT AV FÖRBANAD!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 edit* Eftersom att det inte finns en lag på det, så kan du gå och köpa det. Dem kan inte sätta sina egna lagar där.De får faktiskt välja vad eller till vem de vill sälja ;) Jag tycker det är skitbra med åldergräns på det. All den koffein och socker som finns i dryckerna är för unga direkt farliga i så stora mängder. Speciellt i samband med träning då det påfrestar hjärtat. Sen skapar det även koncentrationssvårigheter ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 (redigerat) Det hela gäller inte endast koffeinet och sockret. Det finns en massa vitaminer proppade i de där dryckerna, en cocktail av saker som kan få levern att jobba så mycket att den blir igen täppt, man kan få arytmi av all koffein och, det här tänker inte folk på, men man blir uttorkad av dessa drycker! Sen så är det inte så mycket koffein i Cola som i energidrycker. Det är ju mer koffein i en energidryck, än i en hederlig Jolt! Så att sätta en gräns är lika bra, de där dryckerna är livsfarliga! Personligen tycker jag de smakar vidrigt också, de flesta smakar ju hostmedicin... Redigerat 26 Mars 2009 av Draghon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 Ingen ny nyhet precis ;) Tror nog att ens föräldrar kommer "köpa ut" energidryck isåfall ^^ Inte för att detta drabbar mig så mycket då jag endast dricker cola Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.