Ryssfemma Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Raptomex, som jag har sagt så dricker jag inte energidrycker, och är inte 100% vad det innehåller. och samma sak med Coca Cola Zero. Jag vet att det innehåller mycket sötningsmedel som är farligt, och det är större risk för cancer, iaf vad jag har hört. När jag säger, och sånt annat än socker så tror jag att du vet att jag menar all skit som är med.. Försöker vara med i konversationen ändå, även om jag inte riktigt vet vad det innehåller så tkr jag inte precis att jag inte skulle kunna delta.Om vi tänker näringslära så är det inte mycket sötningsmedel i Coca Cola Zero, eftersom den söta smaken är så stark i aspartam och sucralos så behövs inte stora mängder, mängderna är jättesmå. Studier har också genomförts för folk som fått dricka cirka 2 liter lightdrycker i några år med aspartam och sucralos, var inga som helst stora hälsorisker.. Risken med lightdrycker är att man smäller i sig mer läsk och blir sugen på mer sött, eftersom sötningsmedel utsöndrar hormonet grelin mycket mer än vad vanligt socker gör, och hormonet grelin gör att vi kroppen uppskattar det den får i sig och vill ha mer av det. Så att tipsa t.ex bantare att dricka lightdrycker är ren idioti bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 16 April 2009 Rapport Dela Skrivet 16 April 2009 Jepp, men det krävs inte så mkt för att det ska bli farligt? Men jo mainly så är det ju att man blir mer sugen på socker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoLover Skrivet 16 April 2009 Rapport Dela Skrivet 16 April 2009 Aspartam kan framkalla cancer, det är inte säkert att den gör det. Allting är farligt i för stora mängder, ja även vatten. OnT: Jag tycker det är bra att dem ska införa åldersgräns på energidrickorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 17 April 2009 Rapport Dela Skrivet 17 April 2009 Måste vi verkligen blanda in cancer? Verkar som om studier kan finna ökad cancer-risk i allting. Tänk morgondagens headlines; "Varning, läsning om cancer kan ge cancer!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 21 April 2009 Rapport Dela Skrivet 21 April 2009 Åldersgräns på energidryck? Pff! Det är väll ingen j*vla alkohol? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoLover Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 Åldersgräns på energidryck? Pff! Det är väll ingen j*vla alkohol? Det stämmer, men det kan ha vissa effekter på barn som har ett hjärtfel, eller att barn blir hyperaktiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
360Xbox Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 Min brorsa (NintendoGuy) säger att då han åker buss till stan så brukar han se en massa 10 åringar som går omkring i bussen och försöker vara coola och hålla uppe energi drycken så alla ser. Det är irriterande, några i min förra skola som går i 3:an har börjat med energi dryck. Dom vet inte så mycket om energi dryck :P "Man dör av att dricka 6 Monster på 1 timme" "Det är 10 kaffekoppar i en Monster" XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 Åldersgräns på energidryck? Pff! Det är väll ingen j*vla alkohol? Det stämmer, men det kan ha vissa effekter på barn som har ett hjärtfel, eller att barn blir hyperaktiva. min kompis kompis dog av det... han drack för mkt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mintplanta Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 (redigerat) Jag förstår inte varför inte folk ska dricka sån här skit. Ät er spenat istället! Redigerat 22 April 2009 av Mintplanta Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 23 April 2009 Rapport Dela Skrivet 23 April 2009 Det är bättre att sova och äta ordentligt. Då blir man pigg och glad. Då kan man koncentrera sig bättre. Det är så att om man dricker energidryck blir man först pigg sedan ännu tröttare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 23 April 2009 Rapport Dela Skrivet 23 April 2009 Tycker att reklamen om energidrycker är idiotiska, det hypar verkligen tonåringar. Prestera som du aldrig gjort förut, få ut det mesta av dina fysiskaaktiviteter, haft en dålig morgon? Drick en sån här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lillasyst3r Skrivet 26 April 2009 Rapport Dela Skrivet 26 April 2009 Aha, okej :) Personligen vet jag inte om jag kommer våga dricka mer alkohol + redbull, för det kan vara farligt. Fast jag anser å andra sidan att om något bara "kan" vara farligt bör det inte förbjudas ;) om det nu är så farligt, varför säljer dom det som drink i barerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.