fimpen Skrivet 28 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2009 Det finns åldersgräns på energidrycker på flera ställen här i Sundsvall. Till och med på ica där jag bor, dock så bryr de sig inte utan säljer till en endå. (Även fast man har en moppehjälm på huvvet och ser ut som en 15 åring. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 28 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2009 Koffein i lagom mängder har visats inom studier förebygga demens samt alzeimers för gammla människor. Ifrån många näringsfysiologer på Allt för hälsan mässan som hade stöd för det. En Energidryck innehåller inte Koffein i lagom mängder... 80 mg brukar vara max rekommendation för 15 åringar och och sedan slippa abstinensbesvär i fortsättningen. 80 mg innehåller en Burn eller en Red Bull, vilket är fullkomligt lagom mängd. En kopp kaffe som serverades på cafet jag jobbade på innehöll cirka 120 mg koffein, det är lagom för en vuxen människa och dricka varje dag 1-2 koppar av. Vi bör max få i oss cirka 200 mg. Hm, så 1 kopp kaffe = 120 mg. Jag dricker vanligtvis ca 5 koppar kaffe, d.v.s 120*5 = 600mg koffein? Jag får med andra ord i mig 3 gånger mer koffein än en fullvuxen människa bör ha? Låter ju inte bra.. Men vem bryr sig? Kaffe är gott (Y) Kan tillägga att jag drack min första energidryck i söndags. En styck Red bull 25cl. Jag blev påverkad. (Kittlade i benen, huvudet svajade fram och tillbaka). Det kan ju knappast varit koffeinet som påverkade mig, då jag vanligtvis får i mig mycket mer koffein enligt dig? Om du inte visste så innehåller energidrycker sockerarten maltodextrin som tas upp av kroppen sjukt fort. Därför brukar en del idrottare föredra det innan träningen än kaffe då av energidrycken inom 15 minuter kan öka ens prestation. Okej, därmed är inte Koffeinet det upppiggande i drycken, utan druvsockret? Både och, eftersom koffein ökar blodcirkulationen så strömmar blodsockret fortare genom kroppen till all inreorgan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 6 November 2009 Rapport Dela Skrivet 6 November 2009 Koffein i lagom mängder har visats inom studier förebygga demens samt alzeimers för gammla människor. Ifrån många näringsfysiologer på Allt för hälsan mässan som hade stöd för det. En Energidryck innehåller inte Koffein i lagom mängder... 80 mg brukar vara max rekommendation för 15 åringar och och sedan slippa abstinensbesvär i fortsättningen.80 mg innehåller en Burn eller en Red Bull, vilket är fullkomligt lagom mängd. En kopp kaffe som serverades på cafet jag jobbade på innehöll cirka 120 mg koffein, det är lagom för en vuxen människa och dricka varje dag 1-2 koppar av. Vi bör max få i oss cirka 200 mg. wtf80 mg är ingenting. 700mg ligger det ungefärliga intaget av koffein hos en vuxen människa, det motsvarar cirka 4-5 koppar kaffe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 6 November 2009 Rapport Dela Skrivet 6 November 2009 (redigerat) det är bara så jävla löjligt att skaffa åldersgräns på energidryck... på vissa ställen där jag bor har de börjat med 19 år! asså va fan? då borde man fan inte få köpa kaffe eller coca cola fören man är 25 år, det är ju så jävla löjligt. tack vare er fjortisar som är så jävla klena så att ni dör av att få i er lita koffein.. Redigerat 6 November 2009 av 90LIVE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 6 November 2009 Rapport Dela Skrivet 6 November 2009 Energidryck = Till för att dricka när man t ex har mycket jobb att göra. Energi, liksom, dah? Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 7 November 2009 Rapport Dela Skrivet 7 November 2009 Energidryck = Till för att dricka när man t ex har mycket jobb att göra. Energi, liksom, dah? Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch. energi borde man få av att sova och äta ordentligt .p.p.pppp?` dricker man energidryck när man ska plugga blir man fett stirrig och okoncentrerad Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 7 November 2009 Rapport Dela Skrivet 7 November 2009 (redigerat) Koffein i lagom mängder har visats inom studier förebygga demens samt alzeimers för gammla människor. Ifrån många näringsfysiologer på Allt för hälsan mässan som hade stöd för det. En Energidryck innehåller inte Koffein i lagom mängder... 80 mg brukar vara max rekommendation för 15 åringar och och sedan slippa abstinensbesvär i fortsättningen. 80 mg innehåller en Burn eller en Red Bull, vilket är fullkomligt lagom mängd. En kopp kaffe som serverades på cafet jag jobbade på innehöll cirka 120 mg koffein, det är lagom för en vuxen människa och dricka varje dag 1-2 koppar av. Vi bör max få i oss cirka 200 mg. wtf80 mg är ingenting. 700mg ligger det ungefärliga intaget av koffein hos en vuxen människa, det motsvarar cirka 4-5 koppar kaffe. Jaha, vuxna dricker mycket alkohol, är det okej bara för att det är en vuxen människa?Är det något och se upp mot eller? Jag pratar om sånt som Nutritionister snackar om, visst, man kan vänja sig vid koffein. Men en del får absistensbesvär och en massa sömnproblem vid högt intag. Redigerat 7 November 2009 av Ryssfemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 November 2009 Rapport Dela Skrivet 7 November 2009 Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch.Jag tycker det är lika gott som vilken läsk som helst faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 7 November 2009 Rapport Dela Skrivet 7 November 2009 Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch.Jag tycker det är lika gott som vilken läsk som helst faktiskt. ja, samma här :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 7 November 2009 Rapport Dela Skrivet 7 November 2009 Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch. Jag tycker det är lika gott som vilken läsk som helst faktiskt. ja, samma här :/ Själv köpte jag Euroshopper Energidryck i fredags eftersom jag inte hade råd med vanlig dricka. Energidryck har en speciell smak. Jag blev påverkad första gången jag drack, troligtvis sockret (Är uppväxt utan dricka och godis till vardags). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 7 November 2009 Rapport Dela Skrivet 7 November 2009 samma här Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 14 November 2009 Rapport Dela Skrivet 14 November 2009 Jag blir inte direkt påverkad av det ens. Är jag riktigt trött kanske jag känner att jag inte måste ha sömn i kanske 20 minuter, men sedan är det tillbaka igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.