Hoppa till innehåll

Dödsstraff

Blitzcat

Rekommendera inlägg

• Svar 585
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo visst, men min poäng var att det skall vara just ett STRAFF.

Varför då?

För att de har brutit mot lagen och har skadat andra. Precis som personer som sitter och spelar spel i mobilen under lektionstid skall bli utslängd, så skall personer som skadar andra bli straffade.

Det skall vara otrevligt, obekvämt och något man känner att man absolut aldrig någonsin vill vara med om igen. Straff skall kännas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om någon bryter mot en lag eller liknande så bör åtgärder vidtas så att det inte händer igen eller ifrån början ha förhindrat att lagen bröts mot och därifrån kommer straff. Oftast räcker det med en tillsägelse för att eleven ska sluta spela mobilspel och straff undviks. Oavsätt om personer för dödsstraff eller livstids fängelse så kommer den personen inte kunna bryta mot lagen igen. Om människor är brutala och vill straffa varandra är dödsstraff precis vad vi vill ha. Men om vi är bra medmänniskor gör vi det bästa för samhället utan att behöva döda folk som utfört brott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja. Hellre dö än att avtjäna ett straff på 20 år.

Precis, Det är just därför man inte ska ha dödsstraff. Dom ska ha det ett helvete där i fängelset.. Dom ska få känna att det dom gjort är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

XD

Okej, låt mig nu uttrycka mig på samma sätt som många som är emot dödsstraff har gjort i tråden:

"STATEN SKA INTE HA RÄTT ATT DÖDA"

Okej. Nu säger ni att fängelsestraff är VÄRRE.

Tycker ni att staten ska ha rätt till det? Sadister!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo visst, men min poäng var att det skall vara just ett STRAFF.

Varför då?

För att de har brutit mot lagen och har skadat andra. Precis som personer som sitter och spelar spel i mobilen under lektionstid skall bli utslängd, så skall personer som skadar andra bli straffade.

Det skall vara otrevligt, obekvämt och något man känner att man absolut aldrig någonsin vill vara med om igen. Straff skall kännas.

Hur kan du jämföra spela spel på mobilen och mord?

Om man spelar spel under lektionstid så stör man ingen annan än sig själv, det är typ som att runka. Om man däremot våldtar någon så drabbar det inte bara en själv som troligen får fängelse utan också den man våldtar och ibland hela staden som blir skrajj som fan för att det är en våldtäcksman som är lös.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödsstraff ska inte finnas tckker jag. Om man dödar någon så drabbas ju inte bara han utam familj och vänner också.

NEJ TILL DÖDSSTRAFF!

Du menar att familjen inte drabbas av att personen sitter i fängelse i resten av sitt liv då?

inte på samma sätt.

låt oss säga att någon som står dig nära begår ett mord,vad skulle du då helst vilja att hans straff skulle bli livstid eller avrättning?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...