Hoppa till innehåll

Maktgalna Mods.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 55
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har man inte rätt att vara nyfiken?

 

Så jag har rätt att t.ex gå in i ditt hus utan tillåtelse bara för att jag är nyfiken?

Skivbolagen har ju rätt och snoka igenom ens IP adress om man laddat ner något som tillhör dem, varför skulle inte mods få göra det?

 

Men då har ett brott begåtts WASD gjorde det endast pga nyfikenhet, aja tycker vi släpper den här diskussionen pga att alla nästan sagt att egenskapen att gå med i gruppforum borde tas bort.

 

modsen har ju fan förklarat tio gånger varför dom gick med i grupperna, sluta grina för småsaker, inget har hänt.

 

Du kanske tolkade mitt inlägg lite fel och såg att jag hade glömt en punkt "Men då har ett brott begåtts. WASD gjorde det endast pga nyfikenhet, aja tycker vi släpper den här diskussionen pga att alla nästan sagt att egenskapen att gå med i gruppforum borde tas bort." Fet texten skulle vara svar till Doctor så det var alltså inget whine utan ett konstaterande att Doctors exempel var ganska dåligt.

Redigerat av TheUnnamed
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har man inte rätt att vara nyfiken?

Så jag har rätt att t.ex gå in i ditt hus utan tillåtelse bara för att jag är nyfiken?

 

 

Ett hus och en grupp på internet är två helt skilda saker. Nej, det är det inte, om även om du är en inbrottstjuv så är det inte okej ju.

 

Gör en annan jämförelse så kan man överväga saken om de WASD och Kuzune gjorde var av ren nyfikenhet eller av att de var/är maktgalna.

 

 

Förstår inte varför ni i Oztown gnäller så djävligt om det..? (Iaf Guggo(?) och Tunnelvision. Är det ingen annan så ta inte åt er ffs) Det är ingenting stort och jävligt som har hänt. Dom får väl kika in om de vill? Det där tyckte jag var lite på gränsen, man kan inte kalla dem maktgalna och man kan inte kalla detta ett brott. Tycker jag då.

Redigerat av Eru
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Ett hus och en grupp på internet är två helt skilda saker. Nej, det är det inte, om även om du är en inbrottstjuv så är det inte okej ju.

En grupp är en mer eller mindre privatägd domän på fuska och därför kan det liknas vid ett hus. En moderator ska inte ha rätt att gå in i en grupp och snoka hur som helst precis som en polis inte har rätt att gå in i ditt hus utan en husrannsakansorder. Modsen är inte några jävla STASI och ska inte ha rätt att agera det heller.

 

Förstår inte varför ni i Oztown gnäller så djävligt om det..? (Iaf Guggo(?) och Tunnelvision. Är det ingen annan så ta inte åt er ffs) Det är ingenting stort och jävligt som har hänt. Dom får väl kika in om de vill? Det där tyckte jag var lite på gränsen, man kan inte kalla dem maktgalna och man kan inte kalla detta ett brott. Tycker jag då.
Det är klart att det är känsligt, de ska ju ha deras exlusiva och nobla grupp för sig själva. :lol:

 

Sedan så tycker jag inte att man kan lägga all skuld på moderatorerna, det är admins fel också då han implementerade den här funktionen i första hand vilket kan skapa en osäkerhet hos modsen ifall de har rätt att göra det eller inte, något likt detta kanske: "admin har ju implementerat funktionen så det borde väl inte vara några problem.." och om inte så har han med funktionen gjort att de kan gå in i gruppen av nyfikenhet bara sådär. Givetvis skyller jag inte allt på admin då det finns ett personligt ansvar, men han har också ett ansvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett hus och en grupp på internet är två helt skilda saker. Nej, det är det inte, om även om du är en inbrottstjuv så är det inte okej ju.

En grupp är en mer eller mindre privatägd domän på fuska och därför kan det liknas vid ett hus. En moderator ska inte ha rätt att gå in i en grupp och snoka hur som helst precis som en polis inte har rätt att gå in i ditt hus utan en husrannsakansorder. Modsen är inte några jävla STASI och ska inte ha rätt att agera det heller.

 

Fuska är admins hus. När du gör ett gruppforum så lånar du ett rum i det huset.

 

Admin, som äger huset, har bestämt sig för att mods ska kunna gå vart som helst i huset, även till rummet du lånat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Fuska är admins hus. När du gör ett gruppforum så lånar du ett rum i det huset.

Nej, jag KÖPER ett rum i det huset.

 

Admin, som äger huset, har bestämt sig för att mods ska kunna gå vart som helst i huset, även till rummet du lånat.
Vilket är fel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Admin, som äger huset, har bestämt sig för att mods ska kunna gå vart som helst i huset, även till rummet du lånat.

Vilket är fel.

 

 

 

Admin äger huset,

Du LÅNAR ett rum. Admin är dock fortfarande ägare av både huset och rummet.

Han bestämmer om någon annan person som har rättigheter i huset får gå in där eller inte.

Man köper inte huset.

Redigerat av UOne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man köper ett rum, eftersom man betalar för det. Låna betyder att man får använda det gratis under en tidsperiod och sedan lämnar tillbaka det. Såvitt jag vet så är inte gruppforum gratis.

Låt oss säga att du missköter dig i ditt rum och hyresvärden bli galen, då har han rätten att gå in i ditt rum, kolla vad i helvette du gjort och slänga ut dig, eller i detta fall, banna dig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man köper ett rum, eftersom man betalar för det. Låna betyder att man får använda det gratis under en tidsperiod och sedan lämnar tillbaka det. Såvitt jag vet så är inte gruppforum gratis.

Låt oss säga att du missköter dig i ditt rum och hyresvärden bli galen, då har han rätten att gå in i ditt rum, kolla vad i helvette du gjort och slänga ut dig, eller i detta fall, banna dig.

 

Men hyresvärden får inte gå in i ditt rum när du duschar bara för han är nyfiken, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...