Hoppa till innehåll

Maktgalna Mods.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Ja, både Kuzune och WASD har snokat i Oztowns GF. Kuzune har gått med, fått kick, och sedan gått med igen. Är inte GF till bara för att vissa (utvalda) personer ska ha access till dem?

 

Mannen, myten, legenden Guggo har redan uttalat sig i våran recruitmenttråd om att mods inte får acceptera någon/sig själva, det var till och med WASD som frågade ifall mods fick acceptera först, ändå så har han snokat.

 

Denna tråd är inte på Oztowns begär, och därför så tar heller inte de skit för om jag har fel nu. Om ni har kritik så är ni välkomna att kritisera mig för denna anklagelse.

 

För övrigt så tycker jag att vissa mods inte borde vara mods, just för att de är för maktgalna.

Redigerat av Tunnelvision
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tycker att moderatorerna ej ska ha behörighet till att gå med i grupper utan gruppledarens godkännande.

Det finns en supermoderator i gruppen, i detta fall Guggo. Det är han som sköter forumet samt medlemmar som ansökt och inte dem globala moderatorerna. Dem har faktiskt inget där att göra med sin "moderator powers".

 

Så jag tycker att admin borde ändra så att en moderators "rank" inte fungerar i allt som rör gruppforumen.

 

 

ps. Finns det ens någon vettig anledning till att en moderator ska kunna styra i ett gruppforum?

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Cakeguy

Ja, både Kuzune och WASD har snokat i Oztowns GF. Kuzune har gått med, fått kick, och sedan gått med igen. Är inte GF till bara för att vissa (utvalda) personer ska ha access till dem?

 

Mannen, myten, legenden Guggo har redan uttalat sig i våran recruitmenttråd om att mods inte får acceptera någon/sig själva, det var till och med WASD som frågade ifall mods fick acceptera först, ändå så har han snokat.

 

Denna tråd är inte på Oztowns begär, och därför så tar heller inte de skit för om jag har fel nu. Om ni har kritik så är ni välkomna att kritisera mig för denna anklagelse.

 

För övrigt så tycker jag att vissa mods inte borde vara mods, just för att de är för maktgalna.

Där håller jag inte med, iaf inte WASD. + mods ska väl ha mer makt än vanliga användare, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, både Kuzune och WASD har snokat i Oztowns GF. Kuzune har gått med, fått kick, och sedan gått med igen. Är inte GF till bara för att vissa (utvalda) personer ska ha access till dem?

 

Mannen, myten, legenden Guggo har redan uttalat sig i våran recruitmenttråd om att mods inte får acceptera någon/sig själva, det var till och med WASD som frågade ifall mods fick acceptera först, ändå så har han snokat.

 

Denna tråd är inte på Oztowns begär, och därför så tar heller inte de skit för om jag har fel nu. Om ni har kritik så är ni välkomna att kritisera mig för denna anklagelse.

 

För övrigt så tycker jag att vissa mods inte borde vara mods, just för att de är för maktgalna.

Där håller jag inte med, iaf inte WASD. + mods ska väl ha mer makt än vanliga användare, eller?

 

Ja, men fuska gör mods mer eller mindre allsmäktiga. Gruppforum finns för att en viss skala utvalda personer ska kunna läsa forumet. På forumet så finns redan en supermod, i detta fallet Guggo, så varför ska vanliga mods ha access till GF ifall alla GF har en supermoderator? Jo, för att de kan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, både Kuzune och WASD har snokat i Oztowns GF. Kuzune har gått med, fått kick, och sedan gått med igen. Är inte GF till bara för att vissa (utvalda) personer ska ha access till dem?

 

Mannen, myten, legenden Guggo har redan uttalat sig i våran recruitmenttråd om att mods inte får acceptera någon/sig själva, det var till och med WASD som frågade ifall mods fick acceptera först, ändå så har han snokat.

 

Denna tråd är inte på Oztowns begär, och därför så tar heller inte de skit för om jag har fel nu. Om ni har kritik så är ni välkomna att kritisera mig för denna anklagelse.

 

För övrigt så tycker jag att vissa mods inte borde vara mods, just för att de är för maktgalna.

Där håller jag inte med, iaf inte WASD. + mods ska väl ha mer makt än vanliga användare, eller?

 

De har de ju också med tanke att de kan varna, låsa trådar osv, det räcker tycker jag. GFen ska vara som en"fristad" och då är det väll väldigt dumt ifall personer man kanske inte vill ha in, kan lägga till sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan erkänna att jag snokat mig in någon gång. Lite svårt att låta bli... håller med om att mods inte ska kunna ta sig in i andra gruppforum, admin har redan tatt bort våra modkrafter i gruppforum och det skulle vara bra att ändra så vi inte kommer in utan godkännande. Om ni har kritik får ni gärna skicka PM så jag kan förbättra mig istället för att sitta och tänka "vad dålig han är" utan att göra nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Kan erkänna att jag snokat mig in någon gång. Lite svårt att låta bli... håller med om att mods inte ska kunna ta sig in i andra gruppforum, admin har redan tatt bort våra modkrafter i gruppforum och det skulle vara bra att ändra så vi inte kommer in utan godkännande. Om ni har kritik får ni gärna skicka PM så jag kan förbättra mig istället för att sitta och tänka "vad dålig han är" utan att göra nåt.

Offentlig revolt ftw, trådens syfte var mest att GFs inte skulle ha access till gruppforum eftersom att de är just gruppforum.

Redigerat av Tunnelvision
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag vet kan inte mods använda sina krafter i GF längre, varken låsa, klistra, radera andras inlägg, se eller ge varningar med mera. Men alla mods kan komma med vare sig gruppägaren vill det eller inte. Bara man ansöker kommer man automatiskt med, eller så skriver man in sitt namn i en ruta.

 

Tycker den funktionen kan tas bort egentligen, i princip alla gruppforum har en "accepterad" moderator som medlem som kan motverka att olagliga saker (vilket jag är ganska säker inte får förekomma i GF heller, inte regelbrytande utan lagbrytande) förekommer. Utöver det är GF "privata" och mods bör vara vanliga medlemmar i privata forum, vårt jobb är att acceptera fusk m.m. och ta hand om anmälningar och motverka regelbrott på fuska's forum, GF tycker jag inte riktigt gills.

 

Å andra sidan har vi bara 8 moderatorer och jag tvivlar på att egentligen någon är så maktgalen, i vilket fall bör ingen sägas upp så länge godkännande av fusk etc och anmälningar fungerar och sköts aktivt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer förmodligen att ändra så moderatorerna inte blir automatiskt godkända längre. Anledningen till att de blir det nu var för att de skulle kunna agera mot regelbrott i gruppforum även. Dock så har detta ansvaret överskjutits allt mer på gruppledaren iom regel 7. Men om någon har något mer att tillägga så får ni gärna nämna det, dvs för och nackdelar och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...