Hoppa till innehåll

Hur Jobbig Är 8:an?


Gäst IntellarN

Rekommendera inlägg

tycker inte åttan var så farlig, men jag oroar mig för 9an själv pga valet till gymnasiet :P.

 

(och om 9an är en repetion på 8an så är jag glad, väldigt glad ^^)

 

Vad tänker du välja då? Något du behöver überbetyg för? :>

 

Jag börjar skolan om 34 minuter :>

9an for ze winz

 

Betyg mäter inte kunskap utan det man förtjänar, han kan va skitsmart men ändå klanta sig till dåliga betyg,

det går och utbilda sig själv.

 

Men vill man komma in på ett bra populärt och känt gymnasium måste man jobba hårt i två år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 1 månad senare...
Gäst Negerpojk

8an var för mig iaf skönast. Kom på i den åldern att jag inte bryr mig så mycket om skolan. Då det blev mycket skolkning under denna tiden.

 

Generellt så är det inte så stor skillnad på 7an/8an/9an då man utvecklas under tiden som man går i skolan.

 

Tycker inte du borde vara så orolig, dom brukar vara jävligt snabba på att trycka in extralärare om någon elev behöver mer hjälp än dom andra :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eheln o sehlen!

 

8An var inte så himla farlig. Var med på lektionerna,fråga mycket och ha kul så fixar man det.

Var hade du skola, Saddam? Irak?

 

Gemfört med Irak och Sveriges skola så är det cirkus här gemfört med där borta. Redan i 4:an så har barnen lärt sig ekvationer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

8:an är rena koncentrationslägret.

Fly medans du kan.

 

Varje dag går du 8.00 till 17.00 och man får läxor konstant. Prov varje fredag och lärarna är från fängelseanstalter.

 

EDIT: må bumparen få sina hälsenor avbitna av arga marsvin

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tolin har rätt

Spanska är enklast imo.

Det beror på läraren. Vi har en lärare som tror vi är typ 10 åringar och hon lär oss ingenting typ, sen när läxförhören kommer får man typ 5/20 rätt och ungefär samma på provet... Helt cp.

 

8an var jävligt lätt jämfört med vad det är nu. Har haft 3 eller 4 prov de senaste 2 veckorna... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man jämför t.ex 1:an mot 2:an och 3:an mot 4:an och så vidare ända tills 7:an är det inte så skillnad. Men från 7:an till 8:an är det extremt svårt. I 7:an fick man kanske 2 prov på en och en halv månad. Nu får man typ 2-3 prov på en halv månad. Och Matten, NO, och SO är svårast, resten av ämnena är likadana som i 7:an. Men om du hade bra prov och förstog allt i 7:an så behöver du bara anstränga dig lite mer i 8:an för att klara proven.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...