Hoppa till innehåll

Israel Vs Palestina - Finns Det En Lösning?


MentalogisT

Rekommendera inlägg

En påstod photoshopad bild som ingen lyckats finna ursprunget på...

Jo. Ursprunget är Israeliska utrikesdepartementet.

 

Nu vet jag inte om du har svårt med läsningen eller om du medvetet hoppar över saker, men jag känner mig snäll idag så jag postar det här.

 

1. Israels armé hävdade först på sin hemsida att 40 medlemmar i STG var medlemmar av Al-qaida. Detta visade sig senare inte vara sant.

 

2. Israels utrikesdepartement förfalskade en bild med hjälp av bildredigeringsprogram, dock blev förfalskningen avslöjad.

 

3. Israels armé offentliggör en bild på skyddsvästar med den turkiska nationalsymbolen på. De hävdar att bilden är nytagen, dock visar det sig att den är över fyra år gammal.

 

4. Israels armé offentliggjorde videoklipp som de hade manipulerat. De erkände senare att de medvetet förfalskat filmerna.

 

5. Israels armé hävdar att de handlade i självförsvar när de dödade nio medlemmar av STG. Obduktionerna visade att STG-medlemmarna hade blivit avrättade.

 

 

Sådär ja.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 377
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Ja Israel försöker mörklägga så mycket som möjligt med deras professionella agenter som kan strategier för att dölja sanningar genom media.

 

Problemet med USA och Israel i krig innebär att dem är rädda att skicka hem sina egna soldater som döda, människor i länder som Iran och Irak rebellerar och har inget att frukta för.

Vi kan ta ett exempel på invasionen av Somalia vad folket där ställde till det för amerikanerna.

 

Mörklägga? Än så länge har man inte sett någon mörkläggning... Däremot har man ur Al-Jazeera hört uttalanden om "Ship to Gaza" aktivisternas önskan om att bli martyrer och även nyhets reportrars inspelningar ur en annan vinkel där man ser aktivisterna anfalla de Israeliska soldaterna...

 

Du kan bli till martyr efter att du försvarat dig också..

 

Det som var vapen för Israel var utrustning man ska ha på en konvoj..

Köksknivar, träpinnar, rep, rakblad för en mans eller kvinnas behov.

 

Alla från Ship to Gaza har sagt sitt, alla från Ship to Gaza åker dit för att göra det dem tror på är bäst

och vill göra någonting bra av sitt liv. Dem skiter fullständigt i att Israel lägger pengar på att mörklägga

sanningen, aktivisterna är glada att det finns några som är väldigt kritiska emot media och särskilt.

 

Om det vore så lätt för dem att ockupera ett land, då borde det inte vara så svårt att mörklägga deras

ageranden, det borde folk tänka på.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@fishmaster

- Jag undrade just när du skulle dyka upp med något tomt självförtroende höjande i stil med "I'm the best" påstående... Duktig ponke.

Som om man behöver det när man diskuterar med dig... :rolleyes:

Tror du att du vinner debatten genom att avfärda all kritik och negativa faktum som rasistiska/orättvisa lögner?

 

Du blir överkörd. Konstant.

Men du fortsätter komma tillbaka för att påstå att "DET HAR JAG INTE SAGT", även när posten ligger en sida bort.

 

/popcorn

 

edit: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7260745.ab

 

Grymma värld, nu blir israelerna anfallna av attackdykare med fiskenät.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte nog med att mura in ett helt folk, man får inte ens ha en hobby längre i det där stället som fiske.

Räcker det inte med att Israel finansieras av stora företag som Starbucks, McDonalds, Coca Cola, Nestlé samt massa engelska fotbollslag?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående att Israel dödade nio personer där på den båten så visades det en film på nyheterna från händelsen på båten. När Israelerna kom dit stod dom uppställda med vapen, och där fanns även lejda turkiska legosoldater beordrade att döda, och dom ska ha ropat åt Israelerna att dom skulle tillbaks till Auchwitz(stavning) etc. Israelerna blev alltså hårt provocerade och attackerade.

 

OBS Detta var vad min mor berättade, och är alltså inget som väger särskilt tungt, då inte ens jag vet om det är sant. Men hon brukar inte ljuga... OBS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En påstod photoshopad bild som ingen lyckats finna ursprunget på...

Jo. Ursprunget är Israeliska utrikesdepartementet.

 

Nu vet jag inte om du har svårt med läsningen eller om du medvetet hoppar över saker, men jag känner mig snäll idag så jag postar det här.

 

1. Israels armé hävdade först på sin hemsida att 40 medlemmar i STG var medlemmar av Al-qaida. Detta visade sig senare inte vara sant.

 

2. Israels utrikesdepartement förfalskade en bild med hjälp av bildredigeringsprogram, dock blev förfalskningen avslöjad.

 

3. Israels armé offentliggör en bild på skyddsvästar med den turkiska nationalsymbolen på. De hävdar att bilden är nytagen, dock visar det sig att den är över fyra år gammal.

 

4. Israels armé offentliggjorde videoklipp som de hade manipulerat. De erkände senare att de medvetet förfalskat filmerna.

 

5. Israels armé hävdar att de handlade i självförsvar när de dödade nio medlemmar av STG. Obduktionerna visade att STG-medlemmarna hade blivit avrättade.

 

 

Sådär ja.

 

 

För det första menade jag fotografen till bilden, då vissa påstår att de sett bilden tidigare men i ett annat sammanhang... För det andra finns det inget bekräftat på om bilden är photoshopad, då den kan vara tagen ut ett annat sammanhang.

 

"Israels armé hävdar att de handlade i självförsvar när de dödade nio medlemmar av STG. Obduktionerna visade att STG-medlemmarna hade blivit avrättade."

- Är rent ut sagt, BULLSHIT. Obduktion visar att de blivit skjutna på nära håll, eftersom aktivisterna anföll soldaterna på nära håll kan man väl rent logiskt anta att de då också blir skjutna på nära håll...

 

 

@fishmaster

Du missade tydligen tidigare inlägg, både EUs definition på antisemitism och så har du tydligen fortfarande inte förstått vad som står i mina tidigare inlägg.

 

Jo, i Gaza fiskar man ju med dykardräkter intill krigsfartyg...

 

 

 

 

Duktigt att du fortfarande försöker... :lol:

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej det gör man inte om man är fredsaktivist med fredliga avsikter.

Går man på soldater och försöker slå ihjäl dom med stålrör kan man inte gnälla när deras kamrater öppnar eld.

 

 

 

 

Så man får borda fartyget om man tänker "men när vi går på kommer de ju vara aggresiva". Klart man svarar med våld om man blir bordad av militära styrkor.

Redigerat av Motard4life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så man får borda fartyget om man tänker "men när vi går på kommer de ju vara aggresiva". Klart man svarar med våld om man blir bordad av militära styrkor.

Enligt videon kom Israelerna i fredliga avsikter men var beredda på eldstrid. Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En påstod photoshopad bild som ingen lyckats finna ursprunget på...

 

Jo. Ursprunget är Israeliska utrikesdepartementet.

 

Nu vet jag inte om du har svårt med läsningen eller om du medvetet hoppar över saker, men jag känner mig snäll idag så jag postar det här.

 

1. Israels armé hävdade först på sin hemsida att 40 medlemmar i STG var medlemmar av Al-qaida. Detta visade sig senare inte vara sant.

 

2. Israels utrikesdepartement förfalskade en bild med hjälp av bildredigeringsprogram, dock blev förfalskningen avslöjad.

 

3. Israels armé offentliggör en bild på skyddsvästar med den turkiska nationalsymbolen på. De hävdar att bilden är nytagen, dock visar det sig att den är över fyra år gammal.

 

4. Israels armé offentliggjorde videoklipp som de hade manipulerat. De erkände senare att de medvetet förfalskat filmerna.

 

5. Israels armé hävdar att de handlade i självförsvar när de dödade nio medlemmar av STG. Obduktionerna visade att STG-medlemmarna hade blivit avrättade.

 

 

Sådär ja.

 

 

För det första menade jag fotografen till bilden, då vissa påstår att de sett bilden tidigare men i ett annat sammanhang... För det andra finns det inget bekräftat på om bilden är photoshopad, då den kan vara tagen ut ett annat sammanhang.

 

"Israels armé hävdar att de handlade i självförsvar när de dödade nio medlemmar av STG. Obduktionerna visade att STG-medlemmarna hade blivit avrättade."

- Är rent ut sagt, BULLSHIT. Obduktion visar att de blivit skjutna på nära håll, eftersom aktivisterna anföll soldaterna på nära håll kan man väl rent logiskt anta att de då också blir skjutna på nära håll...

 

 

@fishmaster

Du missade tydligen tidigare inlägg, både EUs definition på antisemitism och så har du tydligen fortfarande inte förstått vad som står i mina tidigare inlägg.

 

Jo, i Gaza fiskar man ju med dykardräkter intill krigsfartyg...

 

 

 

 

Duktigt att du fortfarande försöker... :lol:

 

Även om det du säger är sant så har vi fortfarande en fin hög med lögner kvar. Förfalskade filmer, bilder och lite annat fint.

 

Nu vet jag inte exakt hur mycket du kan om sånt här, men rättsläkarna säger att det var avrättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...