Hoppa till innehåll

Göra Vuxensnack-trådar I Vänner, Relationer Och Kärlek?


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Gäst Cakeguy

Det är inte svårare än att uppge sitt personnummer när man reggar. Men då blir det en integritetsfråga.

 

"inträdesprov" som "skrivtest" och sånt som jag sett dyka upp som förslag till sådana här frågor är så extremt meningslöst. De flesta på forumet är totalt värdelösa på att skriva, t.o.m. personer över 15. sen finns det folk under 15 som är väldigt bra på stavning, MacGyver, Skillcollect och Chagi för att nämna några. sen är det hur lätt som helst att fuska. det är bara att kontrollera mot google eller be ett äldre syskon svara om det skulle vara så. Och just det, vissa människor har dyslexi och kan inte stava bra även om de försöker.

 

 

Jag vet att ingen har nämnt skrivtest men det vara bara en tidsfråga innan det skulle komma upp som förslag.

Så vi ska ha 15 årsgräns, men släppa in just Macgyver, Skillcollect och Chagi för att dem kan stava/skriva bra. Och dem som är över 15 och har dyslexi ska inte bli insläppt på ett forum för det? Fattar inte vad du menar.

 

EDIT: Ersätt bara alla ord "forum" med grupp >.<

Redigerat av Cakeguy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst patrikking

Jag håller med! Fast det skulle nog bli översvämmat av P12:or som själv tycker de är mogna.

Du behöver itne oroa dig, det har varit det länge. det finns inte mycket "vuxensnack" där inne, snarare ett gäng nyfikna nypubertala barn som undrar om k*kstorlekar etc.

 

LOL

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte svårare än att uppge sitt personnummer när man reggar. Men då blir det en integritetsfråga.

 

"inträdesprov" som "skrivtest" och sånt som jag sett dyka upp som förslag till sådana här frågor är så extremt meningslöst. De flesta på forumet är totalt värdelösa på att skriva, t.o.m. personer över 15. sen finns det folk under 15 som är väldigt bra på stavning, MacGyver, Skillcollect och Chagi för att nämna några. sen är det hur lätt som helst att fuska. det är bara att kontrollera mot google eller be ett äldre syskon svara om det skulle vara så. Och just det, vissa människor har dyslexi och kan inte stava bra även om de försöker.

 

Jag vet att ingen har nämnt skrivtest men det vara bara en tidsfråga innan det skulle komma upp som förslag.

Så vi ska ha 15 årsgräns, men släppa in just Macgyver, Skillcollect och Chagi för att dem kan stava/skriva bra. Och dem som är över 15 och har dyslexi ska inte bli insläppt på ett forum för det? Fattar inte vad du menar.

 

Det med fetstil är det du klarade av, de med kursiv är jag tveksam på:

 

1. Läsa hela inlägget.

2. Använda hjärnan.

3. Förstå vad dave menar.

 

Jag, Chagi och MacGyver var bara några exempel, han sa inte att vi var de enda under femton som kan stava. Sen så skrev han att ett skrivtest INTE är bra för att folk med dyslexi inte klarar det även om de är mogna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Cakeguy

Det är inte svårare än att uppge sitt personnummer när man reggar. Men då blir det en integritetsfråga.

 

"inträdesprov" som "skrivtest" och sånt som jag sett dyka upp som förslag till sådana här frågor är så extremt meningslöst. De flesta på forumet är totalt värdelösa på att skriva, t.o.m. personer över 15. sen finns det folk under 15 som är väldigt bra på stavning, MacGyver, Skillcollect och Chagi för att nämna några. sen är det hur lätt som helst att fuska. det är bara att kontrollera mot google eller be ett äldre syskon svara om det skulle vara så. Och just det, vissa människor har dyslexi och kan inte stava bra även om de försöker.

 

Jag vet att ingen har nämnt skrivtest men det vara bara en tidsfråga innan det skulle komma upp som förslag.

 

Så vi ska ha 15 årsgräns, men släppa in just Macgyver, Skillcollect och Chagi för att dem kan stava/skriva bra. Och dem som är över 15 och har dyslexi ska inte bli insläppt på ett forum för det? Fattar inte vad du menar.

 

Det med fetstil är det du klarade av, de med kursiv är jag tveksam på:

 

1. Läsa hela inlägget.

2. Använda hjärnan.

3. Förstå vad dave menar.

 

Jag, Chagi och MacGyver var bara några exempel, han sa inte att vi var de enda under femton som kan stava. Sen så skrev han att ett skrivtest INTE är bra för att folk med dyslexi inte klarar det även om de är mogna.

 

Jag vet att ni bara var några exempel.

 

Sen håller jag inte med om att dem som "inte kan stava bra" ska bli drabbad av en stavnings-check bara för att komma in i en grupp med "viktigt snack".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte svårare än att uppge sitt personnummer när man reggar. Men då blir det en integritetsfråga.

Fast att uppge ett falskt personnummer är ju inte särskilt svårt.

 

nej, men då vet man ju inte om åldersgränsen till Vuxensnack heller. Och så bryter det ju mot reglerna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Cakeguy

http://raoworld.files.wordpress.com/2009/01/double-facepalm.jpg

 

Jag sa att jag INTE förespråkar skrivtest för att de som inte skriver så bra kommer då bli lidande av det även om de är över 15.

Hopp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, graden av mognad (mentalt) har väldigt lite med åldern att göra. Ska detta problemet lösas så krävs det att Vuxensnacks ägare (admin) går in mer aktivt och accepterar medlemmar som i vilket annat GF som helst. Om inte admin orkar det så ge det uppdraget till moddarna eller gör Vuxensnack till ett "vanligt" GF ägt av en medlem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...