CHORDAZBA Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 Ska jag vara helst seriös så tror jag att jag skulle ha gjort som kompisar mm gör...Och vad gör dom..? En fråga, om det nu var lagligt och under 18 att dricka, varför inte köpa själv? Dezen, samma sak här, jag har tur om jag ens får i mig päronjuice på en fest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 En fråga, om det nu var lagligt och under 18 att dricka, varför inte köpa själv? Dezen, samma sak här, jag har tur om jag ens får i mig päronjuice på en fest. Bara för det är lagligt att dricka så betyder det inte att det är lagligt att köpa =/ I know, fuck the system, men ibland så kan det vara knas. Om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl tillåtet att röka och snusa när man är under 18 medan det inte är lagligt att köpa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 Om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl tillåtet att röka och snusa när man är under 18 medan det inte är lagligt att köpa det? Du är helt ute och cyklar. Vid 18 får man köpa tobak, precis som man vid 18 får köpa alkohol på restaurang/bar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 Om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl tillåtet att röka och snusa när man är under 18 medan det inte är lagligt att köpa det? Du är helt ute och cyklar. Vid 18 får man köpa tobak, precis som man vid 18 får köpa alkohol på restaurang/bar. Hahaha, skrev fel xD Menade- Det är lagligt att BRUKA snus och cigaretter när man är under 18 och inte tillåtet att KÖPA cigaretter och snus när man är under 18. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 Om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl tillåtet att röka och snusa när man är under 18 medan det inte är lagligt att köpa det? Du är helt ute och cyklar. Vid 18 får man köpa tobak, precis som man vid 18 får köpa alkohol på restaurang/bar. Hahaha, skrev fel xD Menade- Det är lagligt att BRUKA snus och cigaretter när man är under 18 och inte tillåtet att KÖPA cigaretter och snus när man är under 18. Nej, det är inte lagligt att använda tobak innan man är 18. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl tillåtet att röka och snusa när man är under 18 medan det inte är lagligt att köpa det? Du är helt ute och cyklar. Vid 18 får man köpa tobak, precis som man vid 18 får köpa alkohol på restaurang/bar. Hahaha, skrev fel xD Menade- Det är lagligt att BRUKA snus och cigaretter när man är under 18 och inte tillåtet att KÖPA cigaretter och snus när man är under 18. Nej, det är inte lagligt att använda tobak innan man är 18. Källa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Eftersom man måste vara 18 för att köpa så måste man naturligtvis också vara 18 för att använda. Står i Sveriges rikes jävla lag. Vad fan tror du källan är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Eftersom man måste vara 18 för att köpa så måste man naturligtvis också vara 18 för att använda. Står i Sveriges rikes jävla lag. Vad fan tror du källan är? 10 djupa andetag, tack. Har hört annorlunda, så klart jag vill ha källa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Har också hört en del om att det är 18 för att köpa, men nåt annat för att bruka (snus och cigg). Väldigt intresserad av en källa så jag slipper undra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Oftast lägger man en åldergräns för att man inte ska köpa OCH bruka det.. Det är därför polisen vill stoppa all slags illegal säljning (?) av alkohol och tobak samt droger.. Det är 18 års gräns på typ allt som kan få dig ur kontroll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Oftast lägger man en åldergräns för att man inte ska köpa OCH bruka det.. Det är därför polisen vill stoppa all slags illegal säljning (?) av alkohol och tobak samt droger.. Det är 18 års gräns på typ allt som kan få dig ur kontroll. Cigaretter och snus får dig inte ur kontroll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Står i Sveriges rikes jävla lag. Vad fan tror du källan är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.