Hoppa till innehåll

Gå Med I "vuxet Snack"


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst DarkLight

Okej, skapar gruppen någon dag denna vecka :P.

 

Och nej, det kommer inte att vara någon speciell åldersgräns, jag tar bara in de som jag anser som mogna. Och skulle man nu ändå inte vara det så blir man kickad.

Då finns det väl en åldersgräns om man kickar omogna personer från gruppen? Skulle nog sätta en åldersgräns på 15 år faktiskt. Då är man byxmyndig och kan faktiskt ha sex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, skapar gruppen någon dag denna vecka :P.

 

Och nej, det kommer inte att vara någon speciell åldersgräns, jag tar bara in de som jag anser som mogna. Och skulle man nu ändå inte vara det så blir man kickad.

Då finns det väl en åldersgräns om man kickar omogna personer från gruppen? Skulle nog sätta en åldersgräns på 15 år faktiskt. Då är man byxmyndig och kan faktiskt ha sex.

 

Det får man innan också -.- Tycker själv att du väljer vilka som ska med. Sen om dom inte sköter sig så kickar du.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, skapar gruppen någon dag denna vecka :P.

 

Och nej, det kommer inte att vara någon speciell åldersgräns, jag tar bara in de som jag anser som mogna. Och skulle man nu ändå inte vara det så blir man kickad.

 

Då finns det väl en åldersgräns om man kickar omogna personer från gruppen? Skulle nog sätta en åldersgräns på 15 år faktiskt. Då är man byxmyndig och kan faktiskt ha sex.

 

Det får man innan också -.-

 

Nej, enligt lag 15+
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, skapar gruppen någon dag denna vecka :P.

 

Och nej, det kommer inte att vara någon speciell åldersgräns, jag tar bara in de som jag anser som mogna. Och skulle man nu ändå inte vara det så blir man kickad.

 

Då finns det väl en åldersgräns om man kickar omogna personer från gruppen? Skulle nog sätta en åldersgräns på 15 år faktiskt. Då är man byxmyndig och kan faktiskt ha sex.

Det får man innan också -.-

 

Nej, enligt lag 15+

 

Man får göra det innan också...

 

Fråga:

 

Kan man bli straffad om man har haft sex innan man fyllt 15?

Svar:

 

Nej, man kan inte bli straffad om man har sex och är under 15 år. Det beror på att man inte är straffmyndig när man är under 15 år. Om man däremot är över 15 år och har sex med någon som är under 15 år, så är det en straffbar handling. Det är alltså den person som utför den sexuella handlingen med en person som är under 15 år som begår brottet.

Fråga:

 

Förra helgen så hade jag sex med min kille som är 16 år. Jag är bara 13 år och vet att man inte får ha sex under 15 men det blev så ändå. Räknas det som om att han våldtog mig då? Om någon skulle få reda på det, vad skulle hända med oss då?

Svar:

 

Nej, om ni båda var med på det hela så kan det aldrig vara fråga om våldtäkt. Vad det kan bli fråga om är brottet ”sexuellt utnyttjande av underårig” eftersom du är under 15 år. Det är inte du som kan drabbas utan din pojkvän. Om någon får reda på vad som hänt kan det bli fråga om en polisanmälan eller en anmälan till socialtjänsten. Oavsett vem som tar emot en sådan anmälan blir det förmodligen fråga om ett samtal med er och era föräldrar. samt information om de regler som gäller.

 

 

Edit* Hivee, You're a moron:)

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år.

Detsamma gäller den som begår en gärning som avses i första stycket mot ett barn som fyllt femton men inte arton år och som är avkomling till gärningsmannen eller står under fostran av eller har ett liknande förhållande till gärningsmannen, eller för vars vård eller tillsyn gärningsmannen skall svara på grund av en myndighets beslut.

Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt mot barn till fängelse i lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas om gärningsmannen har använt våld eller hot om brottslig gärning eller om fler än en förgripit sig på barnet eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller barnets låga ålder eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2005:90).

 

Sveriges lag -> bloggkärring

 

Nu nog med off topic

Redigerat av Hivee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år.

Detsamma gäller den som begår en gärning som avses i första stycket mot ett barn som fyllt femton men inte arton år och som är avkomling till gärningsmannen eller står under fostran av eller har ett liknande förhållande till gärningsmannen, eller för vars vård eller tillsyn gärningsmannen skall svara på grund av en myndighets beslut.

Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt mot barn till fängelse i lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas om gärningsmannen har använt våld eller hot om brottslig gärning eller om fler än en förgripit sig på barnet eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller barnets låga ålder eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2005:90).

 

Sveriges lag -> bloggkärring

 

Nu nog med off topic

Det står väl inte att det är förbjudet att ha sex om man är under 15 i den texten?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år.

Detsamma gäller den som begår en gärning som avses i första stycket mot ett barn som fyllt femton men inte arton år och som är avkomling till gärningsmannen eller står under fostran av eller har ett liknande förhållande till gärningsmannen, eller för vars vård eller tillsyn gärningsmannen skall svara på grund av en myndighets beslut.

Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt mot barn till fängelse i lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas om gärningsmannen har använt våld eller hot om brottslig gärning eller om fler än en förgripit sig på barnet eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller barnets låga ålder eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2005:90).

 

Sveriges lag -> bloggkärring

 

Nu nog med off topic

Det står väl inte att det är förbjudet att ha sex om man är under 15 i den texten?

 

Nej, men jag antog att det är underförstått
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...