Hoppa till innehåll

Lätt Ändring I Varningsystemet


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

Faktumet är dock att man inte tjänar så värst mycket pengar på smstjänster, jag har hört att de som sköter smstjänsterna tar åt sig nästan halva summan, ingen aning om det är sant. Skulle tro att reklam är en mycket större inkomstkälla i längden.

 

Oavsett vad jag eller någon annan av oss säger om varningssystemet kommer det säkert inte att ändras.

Jag skulle själv vilja se att det försvann helt och hållet.

På ett annat forum jag är medlem på så finns det temp ban och perm ban. Om en medlem uppför sig illa eller bryter mot någon av de (för övrigt mycket sparsmakade reglerna) så blir han temp-bannad. Vanligen i två veckor eller något sådant. Om någon uppenbarligen bara är där för att förstöra, spamma, trolla, eller bara är dum så får han en perm ban.

 

Svårare än så behöver det inte vara. I ovanstående system så kommer inga långvariga och bra medlemmar bli bannade för att någon moderator tyckte att bilden de postade var onödig.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Faktumet är dock att man inte tjänar så värst mycket pengar på smstjänster, jag har hört att de som sköter smstjänsterna tar åt sig nästan halva summan, ingen aning om det är sant. Skulle tro att reklam är en mycket större inkomstkälla i längden.

 

Oavsett vad jag eller någon annan av oss säger om varningssystemet kommer det säkert inte att ändras.

Jag skulle själv vilja se att det försvann helt och hållet.

På ett annat forum jag är medlem på så finns det temp ban och perm ban. Om en medlem uppför sig illa eller bryter mot någon av de (för övrigt mycket sparsmakade reglerna) så blir han temp-bannad. Vanligen i två veckor eller något sådant. Om någon uppenbarligen bara är där för att förstöra, spamma, trolla, eller bara är dum så får han en perm ban.

 

Svårare än så behöver det inte vara. I ovanstående system så kommer inga långvariga och bra medlemmar bli bannade för att någon moderator tyckte att bilden de postade var onödig.

 

Det lät bra! Ett sådant sysyten skulle nog fungera!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Faktumet är dock att man inte tjänar så värst mycket pengar på smstjänster, jag har hört att de som sköter smstjänsterna tar åt sig nästan halva summan, ingen aning om det är sant. Skulle tro att reklam är en mycket större inkomstkälla i längden.

 

Oavsett vad jag eller någon annan av oss säger om varningssystemet kommer det säkert inte att ändras.

Jag skulle själv vilja se att det försvann helt och hållet.

På ett annat forum jag är medlem på så finns det temp ban och perm ban. Om en medlem uppför sig illa eller bryter mot någon av de (för övrigt mycket sparsmakade reglerna) så blir han temp-bannad. Vanligen i två veckor eller något sådant. Om någon uppenbarligen bara är där för att förstöra, spamma, trolla, eller bara är dum så får han en perm ban.

 

Svårare än så behöver det inte vara. I ovanstående system så kommer inga långvariga och bra medlemmar bli bannade för att någon moderator tyckte att bilden de postade var onödig.

 

Intressant.. Detta låter ju ganska bra för att vara ärlig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt så är moderatorerna lite för allvarliga, man kan inte ens sticka in ett litet skämt i en tråd utan att få en tillsägelse.

Jag är helt klart för att ändra på varningssystemet.

 

På ett annat forum jag är medlem på så finns det temp ban och perm ban. Om en medlem uppför sig illa eller bryter mot någon av de (för övrigt mycket sparsmakade reglerna) så blir han temp-bannad. Vanligen i två veckor eller något sådant. Om någon uppenbarligen bara är där för att förstöra, spamma, trolla, eller bara är dum så får han en perm ban.

Låter bra. Fast moderatorerna behöver ju inte slänga ut temp-bans såsom de slänger ut tillsägelser ida', återigen: För mycket seriositet förstör stämningen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

 

Låter bra. Fast moderatorerna behöver ju inte slänga ut temp-bans såsom de slänger ut tillsägelser ida', återigen: För mycket seriositet förstör stämningen.

 

På tidigare nämnda forum så blir man temp-bannad om man verkligen bryter mot reglerna. Dvs, mycket grova påhopp, grovt spam ("ASGADGGSDGKDG" osv), lagbrott och sådant.

 

Nästan alltid så varnar de i tråden först. "Om ni inte skärper er så..."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Systemet som nämndes låter intressant.

 

Sen kommer vi till frågan om det är samma förutsättningar här på Fuska. Det jag inte gillar med det systemet är att det inte finns ett straff mott mindre regelbrott. Oftast är det dessa som stör mig mest. Jag hatar när trådar fylls med "LOL"-inlägg för att det finns några som ville ha ett extra inlägg på räknaren. Jag gillar inte när folk smygspammar, alltså gör ett inlägg utan avsikten att tillföra något till ämnet.

 

Dessa ovannämnda mindre regelbrott skulle i det föreslagna sustemet vara tvugna att förbises helt. En lösning är ju att någon moderator säger till medlemmen, men detta skulle ju föra oss tillbaks till något som liknar det vi har idag.

 

Jag gillar det föreslagna systemet. MEN jag stödjer det på villkoret att även mindre regelbrott resulterar någon dags avstängning. 1-2 dagar räcker för att smygspammare ska tänka en andra gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Systemet som nämndes låter intressant.

 

Sen kommer vi till frågan om det är samma förutsättningar här på Fuska. Det jag inte gillar med det systemet är att det inte finns ett straff mott mindre regelbrott. Oftast är det dessa som stör mig mest. Jag hatar när trådar fylls med "LOL"-inlägg för att det finns några som ville ha ett extra inlägg på räknaren. Jag gillar inte när folk smygspammar, alltså gör ett inlägg utan avsikten att tillföra något till ämnet.

 

Dessa ovannämnda mindre regelbrott skulle i det föreslagna sustemet vara tvugna att förbises helt. En lösning är ju att någon moderator säger till medlemmen, men detta skulle ju föra oss tillbaks till något som liknar det vi har idag.

 

Jag gillar det föreslagna systemet. MEN jag stödjer det på villkoret att även mindre regelbrott resulterar någon dags avstängning. 1-2 dagar räcker för att smygspammare ska tänka en andra gång.

Ptja, om jag fick bestämma så skulle man ta bort fuskamynt, gästboken, och allt annat tramsigt. Det här skall föreställa ett relativt seriöst forum. INTE FUCKING JÄVLA LUNARSTORM.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ptja, om jag fick bestämma så skulle man ta bort fuskamynt, gästboken, och allt annat tramsigt. Det här skall föreställa ett relativt seriöst forum. INTE FUCKING JÄVLA LUNARSTORM.

Fuskamynt delen kan jag hålla med om (jag tror inte det är ett större problem att fm finns, men jag bryr mig inte om det tas bort). Men jag tror inte man kommer undan alla som smiter in små "smarta" kommentarer för att få ett extra inlägg.

 

Sen är ju faktum att det här är ett spelforum och att det är därför man har så många yngre medlemmar. Det finns inte mycket att göra åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Systemet som nämndes låter intressant.

 

Sen kommer vi till frågan om det är samma förutsättningar här på Fuska. Det jag inte gillar med det systemet är att det inte finns ett straff mott mindre regelbrott. Oftast är det dessa som stör mig mest. Jag hatar när trådar fylls med "LOL"-inlägg för att det finns några som ville ha ett extra inlägg på räknaren. Jag gillar inte när folk smygspammar, alltså gör ett inlägg utan avsikten att tillföra något till ämnet.

 

Dessa ovannämnda mindre regelbrott skulle i det föreslagna sustemet vara tvugna att förbises helt. En lösning är ju att någon moderator säger till medlemmen, men detta skulle ju föra oss tillbaks till något som liknar det vi har idag.

 

Jag gillar det föreslagna systemet. MEN jag stödjer det på villkoret att även mindre regelbrott resulterar någon dags avstängning. 1-2 dagar räcker för att smygspammare ska tänka en andra gång.

Ptja, om jag fick bestämma så skulle man ta bort fuskamynt, gästboken, och allt annat tramsigt. Det här skall föreställa ett relativt seriöst forum. INTE FUCKING JÄVLA LUNARSTORM.

 

Bra sagt,

Ta bort Fuskamynten och Fuskaranken! Gästboken kan väl få finnas kvar, enligt mig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Observera att mitt tidigare inlägg skrevs efter en lång kväll på en bar. Det stämmer nödvändigtvis inte överrens med Guggos åsikter eller åsikterna hos hans dotterbolag eller anställda.

 

(Även om jag tycker att man kan ta bort alla "community"-funktioner. Fuskaranken kan vara kvar. )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...