Hoppa till innehåll

Lätt Ändring I Varningsystemet


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

På ett annat forum jag är medlem på så finns det temp ban och perm ban. Om en medlem uppför sig illa eller bryter mot någon av de (för övrigt mycket sparsmakade reglerna) så blir han temp-bannad. Vanligen i två veckor eller något sådant. Om någon uppenbarligen bara är där för att förstöra, spamma, trolla, eller bara är dum så får han en perm ban.

 

Svårare än så behöver det inte vara. I ovanstående system så kommer inga långvariga och bra medlemmar bli bannade för att någon moderator tyckte att bilden de postade var onödig.

Bra förslag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo men det är en balansgång mellan att tjäna pengar och få medlemmarna att uppskatta sidan, den balansgången är admin riktigt jävla dålig finna.

Egentligen är de två "variablerna" inte oberoende. Admin försöker få medlemmarna att uppskatta sidan, eftersom detta ger mer pengar via t.ex. betalfunktionerna och/eller annonser (eller rättare sagt: Jag tror det. Jag kan ju inte vara säker).

 

Det som driver är troligtvis inte en fusksida för "välgörenhet" utan att få ut något av det. Så länge forumet inte känns centrerat kring betaltjänsterna (vilket jag inte anser att det gör; man kan göra det nödvändiga gratis) och han ändå tjänar på det ser jag inte som om det är ett större problem.

 

Men jag tycker fortfarande att varningssystemet behöver en förändring. Om det bara skulle vara händelser liknande alla hjärtans dag-saken men lite oftare (årligen eller så) skulle nog räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...