Nomatic Skrivet 18 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2010 Man kan ju inte ge mildare straff bara för att det var ett skämt :| I så fall skulle ju varenda en som planerar att mörda någon och åker fast kunna hävda att han bara skämtade. "Nej, jag hade inte alls tänkt genomföra en terrorist-attack mot tunnelbanan, jag bara skämtade!" ^http://www.offresonance.com/wp-content/uploads/2009/04/double-facepalm.jpg Inte en åklagare i världen kan få han fälld för en skolmassaker dvs. överlagt mord. Som du verkar vilja att han ska bli åtalad för. Det enda jag kan tänka mig att han blir åtalad för kan va olaga hot och saftiga böter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 18 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2010 (redigerat) Man kan ju inte ge mildare straff bara för att det var ett skämt :| I så fall skulle ju varenda en som planerar att mörda någon och åker fast kunna hävda att han bara skämtade. "Nej, jag hade inte alls tänkt genomföra en terrorist-attack mot tunnelbanan, jag bara skämtade!" ^http://www.offresonance.com/wp-content/uploads/2009/04/double-facepalm.jpg Inte en åklagare i världen kan få han fälld för en skolmassaker dvs. överlagt mord. Som du verkar vilja att han ska bli åtalad för. Det enda jag kan tänka mig att han blir åtalad för kan va olaga hot och saftiga böter. ...Det är väl klart som fan att han inte kan bli fälld för ett brott han inte begick. Mitt förra inlägg innehöll 50 inte allt för komplicerade ord, men du lyckades ändå inte fatta något av det :D Vad jag menade var att man inte kan utdöma ett mildare straff, vilket straffet än blir (och det lär antagligen bli böter) bara för att gärningsmannen påstår att allt bara var ett skämt. Fattar du nu, eller måste jag sjunga det för dig? Om gärningsmannen hade suttit hemma med en laddad AK-47 och ritningar över skolan så hade han antagligen fått ett strängare straff, men eftersom det inte finns något som tyder på att han faktiskt hade tänkt genomföra dådet förutom inlägget på 4chan så antar jag att endast böter kommer utdelas. Redigerat 18 Mars 2010 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 18 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2010 /b/ - Random The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood. Only a fool would take anything posted here as fact. Kan vara bra att veta med :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 18 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2010 Vilket tyvärr inte alla vet. Det är därför sådant här händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 19 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2010 Vilket tyvärr inte alla vet. Det är därför sådant här händer.Trotsallt står det överst i titeln på sidan.Att inte veta vilken hemsida hotet är postat på och för att sedan ta det seriöst är inte bra. Det är som Metro skrev i tisdags. "Bilden kommer ifrån en hemsida kallas "chan4"". Chan4, inte 4chan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KristofferA Skrivet 20 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2010 ja ser myket al varlit på deta man vet inte va som ha de kunnat henda han e säkert ett gar let fyllo! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 23 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 ^ Är det troll som stavar så där illa eller. I övrigt så ska dessa hot, varesig det är på allvar eller inte, vara straffbara... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 40200 Skrivet 25 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2010 Såklart det ska vara straffbart, poliserna skulle kunna gjort något vettigare på den tiden dom är på en skola för att leta efter tonåringar som skämtar om mordhot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 25 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2010 Såklart det ska vara straffbart, poliserna skulle kunna gjort något vettigare på den tiden dom är på en skola för att leta efter tonåringar som skämtar om mordhot.Ge exempel :) Jag menar... Vad gör polisen egentligen? Inte exakt som man ser mycket blåljus här iaf, inga sirener eller ens polisbilar för den delen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 25 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2010 (redigerat) Eftersom du inte ser sirener och drar slutsatsen att polisen knappt gör något så ska de behöva springa efter påhittade hot? Redigerat 25 Mars 2010 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 25 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2010 Eftersom du inte ser sirener och drar slutsatsen att polisen knappt gör något så ska de behöva springa efter påhittade hot?Hellre att dem kollar upp påhittade hot än att inte åka omkring alls :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 26 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2010 Hellre att dem kollar upp påhittade hot än att inte åka omkring alls :)Så du påstår att polisen inte har bättre för sig än att jaga påhittade hot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.