Hoppa till innehåll

Trolls


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har för mig att admin måste banna dem även om de redan har 5 varningar. Det är lite synd.

 

Tror jag inte, moderatorerna får väl en "baningsknapp" när fem varningar delats ut?

 

Eller har jag fel?

Vi kan bara låsa användare från att göra inlägg, endast admin kan banna.

 

(Men sen kan vi låsa användare i 100000 dagar så lols).

 

Ja, det kan man göra. : P

 

Admin kanske kan fixa att moddarna kan banna medlemmar?

 

Nja, lite onödigt med tanke på att det inte bannas medlemmar dagligen. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Theshawty

Jag har för mig att admin måste banna dem även om de redan har 5 varningar. Det är lite synd.

 

Tror jag inte, moderatorerna får väl en "baningsknapp" när fem varningar delats ut?

 

Eller har jag fel?

Vi kan bara låsa användare från att göra inlägg, endast admin kan banna.

 

(Men sen kan vi låsa användare i 100000 dagar så lols).

 

Ja, det kan man göra. : P

 

Admin kanske kan fixa att moddarna kan banna medlemmar?

 

Nja, lite onödigt med tanke på att det inte bannas medlemmar dagligen. ;)

 

Med alla troll som ständigt dyker upp så skulle nog en daglig ranson bannar inte vara helt fel att dela ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska troll få hårdare straff än vanliga medlemmar? Hur kan man veta vem som är troll eller inte? Som WASD sa tidigare i tråden behöver man inte vara ett troll bara för att man är en p10 som stavar dåligt.

Exakt, men oftast så ser man om det är ett "troll" eller inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska troll få hårdare straff än vanliga medlemmar? Hur kan man veta vem som är troll eller inte? Som WASD sa tidigare i tråden behöver man inte vara ett troll bara för att man är en p10 som stavar dåligt.

Sant, dock är det jobbigt efter ett tag, om man stavar bra nog för att skriva fuska.se så kan man skriva ordentliga inlägg.

 

*takes cover for alot of flaming*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

§9 har ju ingenting med troll att göra alls.

Tror du har väldigt fel där, jag tycker att jag kan se ett klart samband mellan regelns uppkomst och den ökande frekvensen av trolls. För det första går det inte att stoppa trolls, även om admin tror att han kan blocka alla proxies som finns i hela världen. för det andra ser jag ingen mening med att det finns lite trolls här, om de är bra, för de är många gånger riktigt underhållande och livar upp stämningen rätt så bra. och aktiviteten dessutom.

 

problemet med att börja banna folk i större utsträckning än vad som görs idag är att fler kan bli felaktigt bannade samt att det kommer minska intresset för sidan.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa medlemmer är ju självklart trolls. Dessa tycker jag bör bannas rätt så omedelbart. Jag tycker inte att dessa ska få samma dom som "vanliga" medlemmar. Det är inte särskillt svårt att se vilka som har gjort sitt account endast för att spela roliga och "förstöra".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa medlemmer är ju självklart trolls. Dessa tycker jag bör bannas rätt så omedelbart. Jag tycker inte att dessa ska få samma dom som "vanliga" medlemmar. Det är inte särskillt svårt att se vilka som har gjort sitt account endast för att spela roliga och "förstöra".

Jag kan meddela dig om att admin använder hårdare och mer orättvisa metoder än banning, t.ex. ändra lösenordet eller komplett radering; alltså alla inlägg, alla pm, profilen allt raderas.

 

Du ser bara toppen av isberget skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa medlemmer är ju självklart trolls. Dessa tycker jag bör bannas rätt så omedelbart. Jag tycker inte att dessa ska få samma dom som "vanliga" medlemmar. Det är inte särskillt svårt att se vilka som har gjort sitt account endast för att spela roliga och "förstöra".

Jag kan meddela dig om att admin använder hårdare och mer orättvisa metoder än banning, t.ex. ändra lösenordet eller komplett radering; alltså alla inlägg, alla pm, profilen allt raderas.

 

Du ser bara toppen av isberget skulle jag tro.

 

Ändra lösenord? När har han gjort det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...