Hoppa till innehåll

Gud


CHORDAZBA
 Dela

Rekommendera inlägg

Än så länge har inget som skrivits i koranen motbevisats.

Så koranen säger inte att man ska ner på knä fem gånger om dagen och be för [input anledning här] när det är vetenskapligt bevisat att bön inte påverkar händelser?

 

Jag respekterar dina övriga åsikter, men vem har sagt att något måste ge fysiskt i kroppen när man ber?

En bön ska inte påverka händelser, du ber liksom inte för att du ska få en ny mountain bike.

Du ber om förlåtelse och hoppas att du kan bli vägledd på ett bättre sätt, sen kan du höra från dem

flesta som ber rätt att dem känner sig annorlunda på ett bättre sätt, äter bättre, behandlar människor bättre och sover bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 429
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag respekterar dina övriga åsikter, men vem har sagt att något måste ge fysiskt i kroppen när man ber?

En bön ska inte påverka händelser, du ber liksom inte för att du ska få en ny mountain bike.

Du ber om förlåtelse och hoppas att du kan bli vägledd på ett bättre sätt, sen kan du höra från dem

flesta som ber rätt att dem känner sig annorlunda på ett bättre sätt, äter bättre, behandlar människor bättre och sover bättre.

Vad säger Koranen är syftet eller anledning till bön?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Airhead

så man ska bara be för att underkasta sig gud? vad är tanken att man ska be om?

allt man känner för att be om. det är upp till var och en tycker jag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så man ska bara be för att underkasta sig gud? vad är tanken att man ska be om?

Du blir förlåten för dina synder och kommer närmare Gud, det är bra för massor av människor i världen..

Det är lätt för oss i Sverige att säga att det är onödigt och tillbe Gud, då allt funkar som det ska här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud och religionerna vi pratar om är 100% relaterade till varandra, finns inget som visar att vi inte är nära ämnet. Hade vi börjat prata om USA's påtryckningar mot religioner hade det varit icke-relaterat, men nu så är det inte så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...