fishmaster Skrivet 20 September 2010 Rapport Dela Skrivet 20 September 2010 Ska jag försvara deras anledningar nu också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 20 September 2010 Rapport Dela Skrivet 20 September 2010 Jag säger det igen: Hade de stora partierna brytt sig om invandringspolitiken och gjort något åt det så hade SD inte behövts, och därmed hade de inte fått alls lika många röster. Jag tror att de är nödvändiga. Dessutom tror jag att rasisteriet(om man nu kan säga så) runt SD är jävligt hypat. Jag har aldrig hört de själva säga att de är rasister, och deras åsikter är inte rasistiska. De vill ändra på invandringspolitiken, och skära ner brutalt på invandringen. Därför är de nazister och rasister eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 September 2010 (redigerat) Jag säger det igen: Hade de stora partierna brytt sig om invandringspolitiken och gjort något åt det så hade SD inte behövts, och därmed hade de inte fått alls lika många röster. Jag tror att de är nödvändiga. Dessutom tror jag att rasisteriet(om man nu kan säga så) runt SD är jävligt hypat. Jag har aldrig hört de själva säga att de är rasister, och deras åsikter är inte rasistiska. De vill ändra på invandringspolitiken, och skära ner brutalt på invandringen. Lars Ohly kallar sig inte för kommunist. Det ändrar inte faktumet att han är en. Självklart skulle sd aldrig kalla sig för rasister, även om de uppenbart var det. Det ligger i SDs natur att använda diverse försköningar och omformuleringar för att kunna lura till sig röster. Någon gång under 90-talet tog de av sig de bruna skjortorna och gick från "GO ADOLF WÖÖÖ" till att ta på sig kostymer och införskaffa en ordbok för lite nya fina ord att använda i sina tal. De kom nämligen på att det sistnämnda funkar bättre. Precis som Lars Ohly upptäckte att han blir mer omtyckt om han inte kallar sig för kommunist så kom SD på att de blir mer omtyckta om de inte kallar sig rasister. Därför är de nazister och rasister eller? Nej, men SDs åsikter gör dom till främlingsfientliga. Redigerat 20 September 2010 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 20 September 2010 Rapport Dela Skrivet 20 September 2010 Därför är de nazister och rasister eller? Nej, men SDs åsikter gör dom till främlingsfientliga. Låter som att allt bara är antaganden. Visst, främlingsfientliga kan jag inte säga att dom inte är, men rasister? Jag läser det som står på deras hemsida, och lyssnar på det de säger. Men ändå verkar det som att alla vet något som aldrig sagts eller skrivits. Det skulle mycket väl kunna vara så att de är rasister, men jag kan fan inte hitta något i deras egen politik som tyder på det. Fredrik Reinfeldt skulle lika gärna kunna vara lika mycket rasist om du frågar mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 September 2010 ...Men jag sa ju precis att de inte är rasister, utan främlingsfientliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 20 September 2010 Rapport Dela Skrivet 20 September 2010 ...Men jag sa ju precis att de inte är rasister, utan främlingsfientliga.Vad är skillnaden? Främlingsfientlighet känns inte lika... Argt. Och om det inte är det så förstår jag inte vad som är problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 20 September 2010 Rapport Dela Skrivet 20 September 2010 (redigerat) Kan det svenska folket se någon skillnad? :rolleyes: http://svtplay.se/v/2147574/agenda/agenda_special Redigerat 20 September 2010 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 September 2010 ...Men jag sa ju precis att de inte är rasister, utan främlingsfientliga.Vad är skillnaden? Främlingsfientlighet känns inte lika... Argt. Och om det inte är det så förstår jag inte vad som är problemet. "Främlingsfientlighet, även xenofobi (från grekiskan), är enligt Nationalencyklopedin ett uttryck för avståndstagande från eller fientlighet mot främlingar, grundat på kulturella skäl, inte fysiska." Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 20 September 2010 Rapport Dela Skrivet 20 September 2010 (redigerat) Man kan undra om man hade startat ett parti som nästan bara talar i en fråga om man inte tycker mer än bara att invandringspolitiken är dålig. Redigerat 20 September 2010 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 20 September 2010 Rapport Dela Skrivet 20 September 2010 Ska man behöva vara Socialdemokraterna/Moderaterna för att tillåtas diskutera invandringsfrågan? Ska jag tystas för att jag bryr mig mer om invandringen än t ex kollektivtrafik? Bensinskatt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 20 September 2010 Rapport Dela Skrivet 20 September 2010 (redigerat) Nej, jag sa inte att SD inte fick. Jag sa bara att det är skumt att göra ett parti (mer eller mindre) bara för att diskutera invandringspolitiken och ta upp det hela tiden om inte tycker lite mer än att det är fel på invandringspolitiken. (Kort: Palla göra ett parti med (indirekt) mål att missgynna invandrare om man inte är främlingsfientlig) Redigerat 20 September 2010 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 20 September 2010 Rapport Dela Skrivet 20 September 2010 (redigerat) Hur exakt missgynnar SDs politik invandrare egentligen? Allt jag hört är från media, om hur SD vill direkt sparka ut folk oavsett om de sköter sig eller inte. Vad som behövs är att invandringen sänks till en viss nivå, så att det blir möjligt för oss att motarbeta utanförskap för de som redan bor här, samt göra det mycket lättare för nyanlända. Som jag sa tidigare nån gång, innan man försöker hjälpa andra måste man se till att man kan. Vi kan inte nu, men vi fortsätter låtsas eftersom riksdagen gjort sådana faktum rasistiska. Detta vill SD göra något åt. Men det är ju en omöjlighet, de slåss mot ett decennium av smutskastning som de nästan aldrig fått svara mot. Man skäms. Redigerat 20 September 2010 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.