manman Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 (redigerat) min syrra påstår att hon får omen en gång per vecka. en gång pekade hon ut en plats där en hund skulle bita sin ägare. det var jävligt läskigt att se pudelfan bita ägaren. (inte det att jag hatar hndar, bara pudlar...) men jag drömmer ochså konstiga drömmar. Jag kan berätta en. Jag hade spelat xbox spelet star ocean så in i h****te mycket, att jag drömde att en av de goda attackerade mig i mitt eget vardagsrum. till sist sköt han mig med sin blaster så jag flög in i en vägg, och när jag vaknade hade jag en jävla huvudvärk! (fråga: om man har en klardröm men inte kan kontrollera den, asså om man drömer en klardröm om att man slåss, men KAN bara inte styra sig som om nåt håller en tillbaka, kan man bli av med det?) Redigerat 16 Augusti 2010 av manman Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Switch Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 En konstig dröm jag har haft var att det var fullt med zombies i världen och jag och massa andra folk var i en barrack. Sen kom det in massa zombies i barracken och då kom Barney från How i met your mother med ett hagelgevär och sköt ner dom, sen vaknade jag. :s En gång hade jag en luciddröm fast då flög jag bara runt och åt choklad. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 (redigerat) Jag tycker att det är roligt att höra andras drömmar. Man fattar ganska snabbt att vissa ljuger! ;) Börja med att göra RCs så ofta du kan och ha en mantra innan du lägger dig. Drömdagbok kan också hjälpa. Innan du sover ska du upprepa i hjärnan saker som "Jag ska upptäcka att jag drömmer.", "Jag ska ha en luciddröm." och liknande. Jag har haft 3-4 luciddrömmar än så länge. Jag tycker själv att det är mycket lättare att leta efter saker i drömmen som bara alls stämmer med verkligheten. Redigerat 16 Augusti 2010 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 17 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 Jo, det kan jag nästan hålla med om. Problemet är väl att det är svårt att "träna" på att känna igen saker i drömmen när man är vaken, utan det är mest att öva in det under längre perioder. Reality checks ger dig något konkret att tänka på när man är vaken. Alla utan en av mina luciddrömmar har jag framkallat utan konkreta reality checks utan har helt enkelt som du säger märkt att vissa saker inte stämmer. Jag vill säga att jag inte är ett "pro" inom lucid dreaming utan att jag bara delar med mig av vad jag har upplevt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 Jo, det kan jag nästan hålla med om. Problemet är väl att det är svårt att "träna" på att känna igen saker i drömmen när man är vaken, utan det är mest att öva in det under längre perioder. Reality checks ger dig något konkret att tänka på när man är vaken. Alla utan en av mina luciddrömmar har jag framkallat utan konkreta reality checks utan har helt enkelt som du säger märkt att vissa saker inte stämmer. Jag vill säga att jag inte är ett "pro" inom lucid dreaming utan att jag bara delar med mig av vad jag har upplevt. Jo, det är självklart bra att göra RC's också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
max95 Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2010 en gång drömde jag att ja hadde gåsvingar. jag vaknade och upptäckte att jag flaxade med armarna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darkdevil Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2010 Drömde igår natt att jag hade börjat skolan igen, gick en hel skoldag som var otroligt satans dryg, och när man äntligen vaknade upp från skiten så insåg jag att skolan började om en timme och en kvart (Dvs sommarlovet var slut på riktigt). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zDi Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2010 En konstig dröm jag har haft var att det var fullt med zombies i världen och jag och massa andra folk var i en barrack. Sen kom det in massa zombies i barracken och då kom Barney från How i met your mother med ett hagelgevär och sköt ner dom, sen vaknade jag. :s En gång hade jag en luciddröm fast då flög jag bara runt och åt choklad. :P Barney ftw : DD Drömde nåt konstigt igår vaknade o hade ont i knät. Aja, kunde väl bara ha slagit det nånstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.