Simple Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Nu börjar vi närma oss harmoni, tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Okej WASD, det som skärmen trycker upp i nyllet på mig ser inte illa ut, men å andra sidan ser det inte alltför bra ut heller. Skulle föreslå att du mjukar upp loggon lite och byter ut det röda mot något annat. Den känns obehaglig för ögonen. Nyhetsboxarna kan du göra lika breda, så att varken den ena är kortare än den andra och vice versa. Lägg gärna in padding i dessa boxar också. Och bara som ett litet tips så rekommenderar jag inte tabeller till sajtens struktur eftersom det ger onödig mycket kod i längden, men det visste du nog redan. Annars antar jag att det ska bli kul att se vad du hittar på härnest. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Jag tycker du borde ha det mera "clean" och något som fyller skärmen lite bättre. Jag ritade något snabbt som jag tycker kan vara en idé: http://img691.imageshack.us/img691/4843/wasdhemsida.jpg Den blå delen till vänster är en egen frame för sig och "toppbannern" är en frame. Jag tänke att du kunde ha länkarna i den blå delen så att den gula delen i mitten ändras när man trycker på dem eller något liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 (redigerat) Jag gillar inte riktig frames, då kan man inte länka till sidor. Layouten som jag har nu är jag rätt så nöjd med, det är bara loggan och färgerna på mittendelen av sidan jag ska jobba på. Eh, jag är inte så bra på CSS. Vad ska jag använda för att nyheterna ska sträcka sig över hela sidan? Så här ser CSS för nyheterna ut just nu: .news { background-color: #0080ff; } Redigerat 28 Juni 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrusadesageSE Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Det som förvånar mig är att när andra personer länkar till sin sida och vill ha feedback, då är de flesta fram och sågar direkt. Däremot, när personer med "högre status" på fuska.se vill ha feedback, då fjäskar ni för dem. Designen ÄR inte snygg, den är något av det värsta jag har sett.. någonsin. Man ska vara ärlig, och om sidan inte är snygg, då ska man skriva det. Att sitta och berömma en person pga. att personen i fråga är populär etc. etc., är bara något som personen förlorar på i slutändan. Det är som i verkligheten. Om en person är urkass på att sjunga, inbilla den då inte att söka till idol. Så det du säger är att vi så fort någon lägger upp en feedback så ska vi kasta skit på dem? Bättre att skriva försiktigt vad som kan bli bättre än att vara P12'ig genom att skriva t.ex "sidan är ful". Nej det skriver jag inte? Läs igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Jag gillar inte riktig frames, då kan man inte länka till sidor. Layouten som jag har nu är jag rätt så nöjd med, det är bara loggan och färgerna på mittendelen av sidan jag ska jobba på. Eh, jag är inte så bra på CSS. Vad ska jag använda för att nyheterna ska sträcka sig över hela sidan? Så här ser CSS för nyheterna ut just nu: .news { background-color: #0080ff; } Har för mig att man kan sätta in width: 100%; (eller någon värde i px som är nästan lika lång som parentelementet). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 (redigerat) Funkar, fast datumen för inlägget står inte riktigt på rad, ska försöka fixa det... Såja, nu ser det bra ut. Bara färgerna jag stör mig på nu. Redigerat 28 Juni 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Alltså, den nya bakgrunden var ju inte alls snygg :( Ser väldigt...vet inte riktigt, som någon har tagit en gradient från word och lagt in. Lite oproffsigt kanske. Kolla på populära hemsidor för inspiration eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Gjorde gradienten själv och la in den. Nu när du säger det så ja det liknar word. Men jag börjar med att fixa mitten och ändrar bakgrundsbilden sen kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 (redigerat) Eller varför inte bara kolla på sidan vi är på nu? Väldigt rent och väldigt enkelt. Behöver inte vara mer avancerat än så. EDIT: Ja, jag pratar fortfarande om bakgrunden. Redigerat 28 Juni 2010 av Simple Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Ja jag har kollat på några proffsigare sidor men jag vill inte copypasta något. Jag lägger i vilket fall bakgrundsbilden åt sidan och tar hand om det värsta först, mittendelen alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
4dd3aCiD Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Kul sida. Men vad kommer det att bli för slags sida? Ska det bli något med jesper.nu-stuk eller... Jag förstår inte riktigt vad det är för slags sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.