Hoppa till innehåll

Sverigedemokraterna

Mezox

Rekommendera inlägg

Tror ni att Åkesson är rasist?

Tror ni det är bra att SDs väljargrupp växer?

Vad tror ni händer om SD kommer in i riksdagen?

T.ex. SDs reklamfilm upplevs som många kränkande mot muslimer. Vad tycker ni?

1. nej

2. det är väl bättre att se till att alla som redan bor i landet klarar sig än att ta in massa "invandrare", sen är nästan alla "invandrare" svenskar.

3. det kommer nog satsas mer på arbetslösa, äldre.

4. det är väl bättre att ta hand om alla som redan bor i sverige först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har väl sagt att vi ska tänka långsiktigt?

Sant, det är långsiktigt att tänka på att fylla sverige med utlänningar i hopp om att de behövs när det blir för många pensionärer om ca 30-50 år.

Det är också idiotiskt.

Kortsiktig lösning, något som endast den närmaste tiden fungerar, osäker om det är hållbart i längden

Långsiktig lösning, något som inte nödvändigtvis är bäst JUST NU men som garanterat är bättre i längden.

Först en eloge till dig att du bemöter så pass mycket av de motargument som riktas mot dig, det är imponerande det i sig, även om jag är av en annan åsikt.

Men sen till det här då. Du säger att det är idiotiskt, men förklarar inte varför. Men jag skulle gissa att det du menar är "ta in mer invandring när vi behöver det, inte 30-50 år i förväg". Jag hittade dock en kul artikel (äntligen betalar sig Google!): http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2010/0...dpers/index.xml

Det är mycket tack vare invandrande läkare och läkare med utländsk utbildning som vården lyckats fylla vakanserna. År 2007 hade 20 procent av läkarkåren utbildning från annat land än Sverige.

Så bevisligen är invandring inom vissa sektorer i högsta grad nödvändig, med minskad invandring får vi minskad andel utbildade läkare, och kan få ökad vårdpersonalbrist redan nu, inte bara om 30-50 år.

Socialstyrelsen påpekar även att bristen på biomedicinska analytiker kan bli akut om fem till tio år då stora delar av kåren går i pension samtidigt som behovet, på grund av en större andel äldre, ökar.

Det kan alltså bli akut brist inom vissa områden av läkarkåren inom 5-10 år, också betydligt tidigare än din analys. Och antalet äldre ökar ju hela tiden, så om behovet av fler inom sjukvården existerar redan idag måste vi ju snarast göra något åt det eftersom det bara lär bli värre med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men sen till det här då. Du säger att det är idiotiskt, men förklarar inte varför. Men jag skulle gissa att det du menar är "ta in mer invandring när vi behöver det, inte 30-50 år i förväg". Jag hittade dock en kul artikel (äntligen betalar sig Google!): http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2010/0...dpers/index.xml

Det är som att fylla ett basketlag med spädbarn i hopp om att de har för mycket tillväxthormon.

Så bevisligen är invandring inom vissa sektorer i högsta grad nödvändig, med minskad invandring får vi minskad andel utbildade läkare, och kan få ökad vårdpersonalbrist redan nu, inte bara om 30-50 år.

Nu ska jag göra en liten vändning som många kan missuppfatta.

Eftersom vi kan konstatera att invandring, såklart, är mer än bara analfabeter från tredje-världen så förvånar det mig inte att "20% har en utländsk utbildning". Då är frågan, vartifrån är de? Jag har ärligt talat få tvivel om att det handlar om annat äneuropéer i första hand, för det bevisligen är lättare för dessa att få en utbildning som liknar vår, samt lättare att hantera problem med kommunikation. (Vi talade om folk med utbildning utomlands alltså, så de är inte födda här)

Det är ett intressant sätt attt motarbeta min idé om att invandringen inte är så positiv som den målas ut. Vad är negativ invandring för mig? Outbildade och analfabeter. Är det några tvivel om vartifrån en majoritet av dessa kommer ifrån? Ärligt talat? Jag tänker nästan alltid ur ett samhällsekonomiskt perspektiv, jag HATAR tanken på kvotering och snällhet när det handlar om en nations välmående. Inget land mår bra av att fyllas av flyktingar som kommer från alla världens fattiga hörn som saknar allt vad kunskap om mänskliga rättigheter, religionsfrihet och utbildning är. (och nej, att bo i Sverige är ingen mänsklig rättighet, tyvärr.) Jag vill fortsätta se en arbetskraftsinvandring från Europa (om den behövs... inte nu) samt utländska samt utbytesstudenter. Dessa är inte direkt en ekonomisk börda!

Kort sagt, många försöker likställa den ekonomiska katastrofen Sverige utsätter sig själv för med en stor invandring från tredje världen samt arabvärlden, med den positiva och snabbt integrerade arbetskraftinvandringen inom Europa. Det är missledande, en ren lögn. Jag tänker inte säga att alla från dessa platser är outbildade, för det vore rent jävla idiotiskt, men det finns liksom en statistik man inte kan ignorera bara för att man vill vara politiskt korrekt.

Det kan alltså bli akut brist inom vissa områden av läkarkåren inom 5-10 år, också betydligt tidigare än din analys. Och antalet äldre ökar ju hela tiden, så om behovet av fler inom sjukvården existerar redan idag måste vi ju snarast göra något åt det eftersom det bara lär bli värre med tiden.

Vi har haft "akuta" problem i årtionden, t ex brist på lärare, bostäder, arbeten inom vissa sektorer.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag pratar inte om en specifik kultur i form av mat, uppfinningar, filmer och bilar. Jag talar om etniciteter. FOLK.

Säg det då. Om det är folk du menar så är ju det ett mycket bättre ord än mångkultur.

Bara så att jag inte missförstår; Du har alltså inget emot att olika kulturer blandas så länge vi slipper folket som kulturen tillhör?

Inget land mår bra av att fyllas av flyktingar som kommer från alla världens fattiga hörn som saknar allt vad mänskliga rättigheter och utbildning är.

Fast det är ju knappast vad som sker. Den typen av människor är fortfarande i klar minoritet och Sverige är inte ens i närheten av att "fyllas", och en majoritet av alla som kommer hit får inte asyl* så det är ju inte direkt så att vi tar in varenda jävel heller. Även om vissa partier gärna vill framställa det så...

(och nej, att bo i Sverige är ingen mänsklig rättighet, tyvärr.)

Nej, fast enligt de mänskliga rättigheterna så har "Var och en har rätt att i andra länder söka och åtnjuta asyl från förföljelse."

tyvärr.

Tyvärr? Tycker du att det borde vara en mänsklig rättighet att få bo här?

Kort sagt, många försöker likställa den ekonomiska katastrofen Sverige utsätter sig själv för med en stor invandring från tredje världen samt arabvärlden, med den positiva och snabbt integrerade arbetskraftinvandringen inom Europa. Det är missledande, en ren lögn.

Om man vill ha något ännu mer missvisande så kan man ju läsa de flesta av SDs siffror. Deras brottsstatistik är missvisande, deras invandringssiffror är missvisande, deras ekonomiska kalkyler har inte en siffra rätt.

*Är rätt säker på det. Kommer inte in på Migrationsverkets hemsida för att kolla nu.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag pratar inte om en specifik kultur i form av mat, uppfinningar, filmer och bilar. Jag talar om etniciteter. FOLK.

Säg det då. Om det är folk du menar så är ju det ett mycket bättre ord än mångkultur.

Bara så att jag inte missförstår; Du har alltså inget emot att olika kulturer blandas så länge vi slipper folket som kulturen tillhör?

... Det kan vara ett sätt att uttrycka det.

Vad jag säger är att, som du sa, så kan man inte undvika att bli påverkad och ta åt sig av andra kulturer. Vad JAG säger är att medans kulturer alltid delat med sig av kunskap, uppfinningar och allt vad det är genom historien, så kan man ändå konstatera att när man blandar FOLK i områden, så uppstår genast segregation och utanförskap. Konflikter och hat, vilket såklart är vad jag vill undvika. Men inte fan betyder det att jag vill avstå allt som inte är "Made in Sweden" för det?

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men inte fan betyder det att jag vill avstå allt som inte är "Made in Sweden" för det?

Nej, du klargjorde ju till slut att det var folk du inte ville blanda, men kulturer var ok. Hur skall vi göra med folk som inte har egna länder, om det är 1 nationalitet/folkslag per land? Samerna till exempel? Borde Svenska staten avsätta små områden där endast Samer få bo så att vi undviker blandning av folkslagen?

Jag tror nog att du överdriver lite (läs, ganska mycket) med historian. Så jävla mycket som det har blandats och folkvandrats genom tiderna så hade vi varit utdöda för länge sedan om det är som du säger.

(Ja, jag vet att jag överdriver men jag tycker avskyn mot beblandning av nationaliteter är jävligt lustig...och lite obehaglig)

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, du klargjorde ju till slut att det var folk du inte ville blanda, men kulturer var ok. Hur skall vi göra med folk som inte har egna länder, om det är 1 nationalitet/folkslag per land? Samerna till exempel? Borde Svenska staten avsätta små områden där endast Samer få bo så att vi undviker blandning av folkslagen?

Alltså, jag förstår din poäng, men samer? Jag vet att du antyder mot mitt tidigare argument, men samer har "sitt" område i norr, och... jag förstår inte riktigt hur det skulle bli några kulturkrockar där direkt. Hela den här diskussioner om invandringen i tråden är en enda salig röra av generaliseringar och anti-generaliserande argument. Säger jag att det finns en negativ aspekt av invandringen får jag höra om den del av invandringen som faktiskt är positiv, den jag förmodar nästan alltid är mellan européer inom Europa, eller studenter från östasien. Men på samma gång så skulle jag nog tillåta dig att ge mig en käftsmäll om jag någonsin påstod att det inte finns araber/afrikaner som arbetar flitigt och är en inspiration för alla. Saken är att när det gäller dessa 2 "folk" så är det väl ingen fråga om saken om att de får kämpa mycket mer när det gäller skillnader i kultur, lagar, språk? Att det är mycket större risk att de faller ner i getton? Hur lång tid tar det för en norrman i Sverige (också en "invandrare" enligt juridiken) att bli anpassad till Sverige? 27 minuter? Jämför med 7 år liksom.

Jag tror nog att du överdriver lite (läs, ganska mycket) med historian. Så jävla mycket som det har blandats och folkvandrats genom tiderna så hade vi varit utdöda för länge sedan om det är som du säger.

Jag tänker inte påstå att jag är särskilt påläst, men i alla de fall jag läser om nationer med minoriteter jag läst om under mina år så finner jag förtryck, rebellisk inställning, getton, segregering, rasism (...) o.s.v. Varför? För att folk som är olika står inte ut med varandra. Trångsynt? Ja. Sorgligt? Japp. Verkligt? I allra högsta grad!

(Ja, jag vet att jag överdriver men jag tycker avskyn mot beblandning av nationaliteter är jävligt lustig...och lite obehaglig)

Varför? Egentligen? I en värld utan flyktingar, där folk höll sig i sina länder men delade kultur i form av kunskap, uppfinningar, åsikter, vetenskap, religiösa teorier, vad är det för negativ effekt av en sådan "öppen isolering"?

Bara för att vi fått lära oss genom TV att det är fina fisken att blanda människor och associera motsatsen till Hitler gör det inte sant.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, jag förstår din poäng, men samer?

Det var ett exempel. Ta kurder, palistinier, romer osv osv. Skall de bli förbjudna att bosätta sig någonstans eftersom det bara leder till hat, våld, klamydia och döda kattungar?

Jag vet att du antyder mot mitt tidigare argument, men samer har "sitt" område i norr, och... jag förstår inte riktigt hur det skulle bli några kulturkrockar där direkt.

Du säger att när folk blandas så uppstår hat, våld osv. Samisk och "svensk" kultur är väldigt olika. Om man följer din logik så borde vi förbjuda samer att bosätta sig någon annan stans än i specifikt utsatta samiska områden (där svenskar inte får bosätta sig) för annars kommer vi slå ihjäl varandra.

araber/afrikaner som arbetar flitigt och är en inspiration för alla. Saken är att när det gäller dessa 2 "folk" så är det väl ingen fråga om saken om att de får kämpa mycket mer när det gäller skillnader i kultur, lagar, språk?

Och eftersom vissa missköter sig så skall det vara kört för alla? Eller tycker du att vi borde ha en rad tester (intelligens, brottregisterkoll, om de gillar sill eller inte och hur snabbt de kan lära sig några fraser på svenska?) så att vi kan lättare ta in alla bra flyktingar och skicka iväg resten?

Att det är mycket större risk att de faller ner i getton? Hur lång tid tar det för en norrman i Sverige (också en "invandrare" enligt juridiken) att bli anpassad till Sverige? 27 minuter? Jämför med 7 år liksom.

När är man anpassad till Sverige? Är en engelsman som äter kalkon och firar jul 25e december anpassad? Är en Irakier som firar ramadan anpassad?

Jag tänker inte påstå att jag är särskilt påläst, men i alla de fall jag läser om nationer med minoriteter jag läst om under mina år så finner jag förtryck, rebellisk inställning, getton, segregering, rasism (...) o.s.v. Varför? För att folk som är olika står inte ut med varandra. Trångsynt? Ja. Sorgligt?

Det är inte resultatet av att folk blandas. Det är resultatet av kass politik. Om USAs regering inte hade lagstadgat rasdiskriminering, tror du att någon hade tyckt illa om svarta?*

Självklart inte.

Japp. Verkligt? I allra högsta grad!

Och bara för att rasism, förtryck, osv är verkligt så skall vi skita i det och säga "Nä, folk från olika länder har alltid hatat varandra så vi kan inte ta in flyktingar."?

Mobbning har (antagligen) alltid funnits, och det är i högsta grad verkligt. Tycker du att vi bara skall skita i det? Eftersom "Genom historien har mobbning alltid förekommit när fula människor har beblandats med ofula".

Rummet brinner, men du föredrar att stänga dörren istället för att släcka det. Skulle det inte vara bättre om man arbetade mot rasism istället för att säga "Tyvärr, vi kan inte ta in invandrare eftersom folk är så rasistiska."?

Varför? Egentligen? I en värld utan flyktingar, där folk höll sig i sina länder men delade kultur i form av kunskap, uppfinningar, åsikter, vetenskap, religiösa teorier, vad är det för negativ effekt av en sådan "öppen isolering"?

Bara för att vi fått lära oss genom TV att det är fina fisken att blanda människor och associera motsatsen till Hitler gör det inte sant.

Fast nu lever vi inte i en värld utan flyktingar. Men visst, om du kan fixa världsfred lite snabbt så köper jag dina idéer.

*Under den tiden när rasdiskriminering var lagstadgat då.

Edit: Och vad skall vi göra med alla minoriteter som redan finns?

Edit igen: Bra och intressant film; http://www.dittval.org/

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du säger att när folk blandas så uppstår hat, våld osv. Samisk och "svensk" kultur är väldigt olika. Om man följer din logik så borde vi förbjuda samer att bosätta sig någon annan stans än i specifikt utsatta samiska områden (där svenskar inte får bosätta sig) för annars kommer vi slå ihjäl varandra.

Du förlitar dig för mycket på att förlöjliga allt jag säger just nu.

Samer och svenskar kan samexistera och därför är allt jag sagt fel

Och eftersom vissa missköter sig så skall det vara kört för alla? Eller tycker du att vi borde ha en rad tester (intelligens, brottregisterkoll, om de gillar sill eller inte och hur snabbt de kan lära sig några fraser på svenska?) så att vi kan lättare ta in alla bra flyktingar och skicka iväg resten?

Nej, men eftersom det finns högre tendens måste man ha det i åtanke. Rad tester... är det lite rashygien som lurkar?

Jag skulle dock jävligt gärna ha krav på språkkunskaper inom en viss tidsram.

När är man anpassad till Sverige? Är en engelsman som äter kalkon och firar jul 25e december anpassad? Är en Irakier som firar ramadan anpassad?

Jag skulle säga att man är anpassad till Sverige när man accepterat att nu är man i ett annat land än ens hemland, att man inte kan förvänta sig att bli behandlad som "hemma" utanför ens bostad, att man umgås med svenska människor, att man inte tycker illa om det Svenska samhället för att det är "annorlunda". När man känner sig vara en DEL av vårt samhälle och inte något främmande man tvingas genomlida så fort man lämnar hemmet

Det är inte resultatet av att folk blandas. Det är resultatet av kass politik. Om USAs regering inte hade lagstadgat rasdiskriminering, tror du att någon hade tyckt illa om svarta?*

Självklart inte.

Tyvärr. Även fast den kassa politiken (som tydligen inget land någonsin kan fixa) kan ha en del i saken att göra så är det ett faktum att man instinktivt söker sig till de som man ser sig själv i. Som jag sa tidigare, släng ut en hög araber, afrikaner, caucasier, asiater på en ö så tar det inte lång tid innan de samlat ihop sig efter "ras". Men å andra sidan, om samtliga var från t ex USA skulle det ta LÄNGRE TID, men det skulle ändå hända förr eller senare

Vad har du att säga om t ex "The Black Community" i USA? Det är precis samma sak. Och då talar jag om den sammanhållning svarta generellt har.

Och bara för att rasism, förtryck, osv är verkligt så skall vi skita i det och säga "Nä, folk från olika länder har alltid hatat varandra så vi kan inte ta in flyktingar."?

Jag har redan sagt att vi ska alltid ta emot de flyktingar som kommer hit. Det är skillnad på flyktingar och t ex anhöriga

Rummet brinner, men du föredrar att stänga dörren istället för att släcka det. Skulle det inte vara bättre om man arbetade mot rasism istället för att säga "Tyvärr, vi kan inte ta in invandrare eftersom folk är så rasistiska."?

Du får det nästan att låta som att det är jag som ignorerar problemet i samhället :rolleyes:

Fast nu lever vi inte i en värld utan flyktingar.

Vi lever ej heller i en värld där alla människor oavsett vad är lika värda för samhällets välmående

..

Jag kände liksom Aftonbladet ge mig onda ögat när jag skrev det där, måste ha varit för att jag hade med både "ej" och

"lika värda" i samma mening.

Edit: Och vad skall vi göra med alla minoriteter som redan finns?
Talar vi om de i Sverige eller efter den tolkning du har av mitt "ett folk, en nation" argument?

För det tidigare, integrera. Jag kommer aldrig förespråka utkastning utan vettigare anledning än "du är utländsk"

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samer och svenskar kan samexistera och därför är allt jag sagt fel

Det var ett exempel sa jag ju.

Om nationaliteter inte får blandas, hur skall vi då göra med [Valfri statslös folkgrupp]?

Nej, men eftersom det finns högre tendens måste man ha det i åtanke.

Rad tester... är det lite rashygien som lurkar?

Jag skulle dock jävligt gärna ha krav på språkkunskaper inom en viss tidsram.

Det finns en högre tendens att folk som inte har så mycket pengar och/eller dålig utbildning missköter sig. Om man vill ha ett tryggare Sverige så borde man kasta ut lågutbildade, inte invandrare. Det skulle göra mycket mer!

Det var en fråga till dig. Jag antar att du fortfarande tycker vi skall ta in "bra" invandrare i Sverige?

En fast tidsram är ju dock svårt att sätta. Folk lär sig olika snabbt.

Men någon form av språkkrav kan jag absolut ställa upp på.

Jag skulle säga att man är anpassad till Sverige när man accepterat att nu är man i ett annat land än ens hemland, att man inte kan förvänta sig att bli behandlad som "hemma" utanför ens bostad, att man umgås med svenska människor, att man inte tycker illa om det Svenska samhället för att det är "annorlunda". När man känner sig vara en DEL av vårt samhälle och inte något främmande man tvingas genomlida så fort man lämnar hemmet.

Skulle våga säga att detta stämmer in på en klar majoritet av invandrarna.

Tyvärr. Även fast den kassa politiken (som tydligen inget land någonsin kan fixa) kan ha en del i saken att göra så är det ett faktum att man instinktivt söker sig till de som man ser sig själv i. Som jag sa tidigare, släng ut en hög araber, afrikaner, caucasier, asiater på en ö så tar det inte lång tid innan de samlat ihop sig efter "ras". Men å andra sidan, om samtliga var från t ex USA skulle det ta LÄNGRE TID, men det skulle ändå hända förr eller senare

Det är skillnad på att söka sig till liknande personer och att ogilla personer som inte ser ut som en själv. När folkgrupperna på den här ön upptäcker att de andra är ganska trevliga, skall de då förbjudas att umgås eftersom folk som ser olika ut har alltid hatat varandra?

Vad har du att säga om t ex "The Black Community" i USA? Det är precis samma sak. Och då talar jag om den sammanhållning svarta generellt har.

Vet inte tillräckligt mycket om det för att uttala mig. Men eh...så länge det inte ställer till problem så får väl folk umgås med vem dom vill.

Jag har redan sagt att vi ska alltid ta emot de flyktingar som kommer hit. Det är skillnad på flyktingar och t ex anhöriga

...va? Anhöriga kommer ju i princip alltid (kan jag nästan slå vad om i alla fall) från samma länder som den som flydde hit först, och flyr därmed från samma saker. Anledningen till att man kategoriserar vissa som anhöriga (och har lägre krav på dom, tror jag?) är att man inte vill splittra familjer.

Om X flyr från förtrycket i Iran så är det väl klart som fan att Xs anhöriga också flyr från förtrycket i Iran.

Du får det nästan att låta som att det är jag som ignorerar problemet i samhället :rolleyes:

Du verkar ju tro att alla problemen i samhället kan skyllas på de där luriga muslimerna, och att slänga ut dom/inte ta in fler löser alla Sveriges problem, i alla fall.

Talar vi om de i Sverige eller efter den tolkning du har av mitt "ett folk, en nation" argument?

För det tidigare, integrera. Jag kommer aldrig förespråka utkastning utan vettigare anledning än "du är utländsk

"

Om du vill att invandrare skall integreras så är SD nog fel parti för dig. De vill att invandrare skall assimileras. Stor skillnad.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om nationaliteter inte får blandas, hur skall vi då göra med [Valfri statslös folkgrupp]?

Eftersom hela idén med "en nation, ett folk" är omöjlig så är frågan ointressant.

Det finns en högre tendens att folk som inte har så mycket pengar och/eller dålig utbildning missköter sig. Om man vill ha ett tryggare Sverige så borde man kasta ut lågutbildade, inte invandrare. Det skulle göra mycket mer!

Det var en fråga till dig. Jag antar att du fortfarande tycker vi skall ta in "bra" invandrare i Sverige?

Givetvis.

Som sagt, jag tänker ur ett samhällsekonomiskt perspektiv och sällan särskilt 'etiskt'. Personligen skulle jag endast vilja se en invandring i form av skandinavier, folk från central/västeuropa, blandat med utbytesstudenter och såklart riktiga flyktingar (det är allas ansvar).

Skulle våga säga att detta stämmer in på en klar majoritet av invandrarna.

Det hoppas jag. Motsatsen skulle förvåna mig ganska mycket, även om vi talade om de om kom från västasien/afrika.

Det är skillnad på att söka sig till liknande personer och att ogilla personer som inte ser ut som en själv. När folkgrupperna på den här ön upptäcker att de andra är ganska trevliga, skall de då förbjudas att umgås eftersom folk som ser olika ut har alltid hatat varandra?

Jag säger inte att man aktivt ogillar de andra pga ras, utan att det oftast är undermedvetet

Vet inte tillräckligt mycket om det för att uttala mig. Men eh...så länge det inte ställer till problem så får väl folk umgås med vem dom vill.

Black community är inget konkret brödraskap eller något, utan det är helt enkelt en slags subkultur i USA är svarta alltid stöttar varandra, oftast just för att de båda är just svarta. Jag undrar ibland om inte en vit motsvarighet skulle kallas "nazister"?

Du verkar ju tro att alla problemen i samhället kan skyllas på de där luriga muslimerna, och att slänga ut dom/inte ta in fler löser alla Sveriges problem, i alla fall.

Har du märkt att det endast är du som talar specifikt om muslimer just nu?

Om du vill att invandrare skall integreras så är SD nog fel parti för dig. De vill att invandrare skall assimileras. Stor skillnad.
Derp?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...