5FJSKFJSKGJES Skrivet 7 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2010 Att skicka in 100.000 invandrare per år behöver inte betyda bara positivt. För nederländerna kostar det 64 miljarder per år när 25.000 invandrare kommer dit, som inte är ifrån europa. Tänk dig då Sveriges 100.000. 256 miljarder per år för nya invandrare. Sen så går nog rätt många andra invandrare även på socialbidrag så där har vi också några miljarder till. Majoriteten är ju bra invandrare, men det finns också invandrare som inte borde vara här. Och därför bör man minska invandringen. 2001 så fick Sverige in 1139 miljarder från skatter. Ta då bort 256 så blir det = 883. På det ska vi alltså ha välfärden, socialbidrag och allt annat tjafs. Sverige är som sagt rikt, men inte jämfört med de rikaste länderna. Om vi då minskar invandringen med 75.000 så kostar det "bara" 64 miljarder. 1075. Jag tror att det inte behövs ta in 100.000 per år, man kan ju försöka minska det så att man inte kan bara vandra in som det nästan görs idag. Jag menar, hundratusen är ju nämligen jäkligt mycket jämfört med Sveriges befolkning. Edit - ni tror jag säkert är emot invandrare, men det är jag inte :) Som Mezox skrev det är absolut inte alla 100'000 varje år som kommer från utanför europa. Och vet du hur mycket det kostar att uppforsta en svensk fram till han/hon gått ut gymnasiet? Hittar inte statistik nu men tror jag har hört siffran 20 miljoner PER BARN förut. 20 miljoner*100'000 elever= 2000 miljarder. Det kostar alltså 2000 miljarder att uppfostra och utbilda 100'000 svenska arbetsföra. Nästan 10ggr så mycket som det gör att ta in lika många invandrare (om siffran stämmer)? Woopa. @Median: Ohly är kommunist och han smyger inte med några av sina åsikter, även fast han inte kallar sig just kommunist längre. Han säger kamrater och pratar klasskillnader osv. SD däremot! De pratar ingenting utåt som rasbiologi osv, även fast det med all säkerhet görs en hel del inom partiet. Riksdagsledamöter tom har ju låtit undslippa en hel del grejer av misstag. 100.000 stämmer, jag kan nog ta och leta fram källan. Dock är det ju inte bara det alla anser som invandrare (många tror att de från norge, tyskland eller vilket land som helst inte är invandrare). Men sen såklart att det kostar med svenska barn också, MEN man bör inte sätta nr 1 som invandrare och nr 2 som svenskar. Svenskarna ska vara nr1. Om vi har råd med invandrare också, ta in dem då. Jag är som sagt, inte emot invandrare. Dock så tycker jag att vi inte ska ta in så mycket som vi gör. 100.000 är mycket. Bättre att satsa mer på Svenskarna först. Sen så för att invandrarna ska få det så bra som möjligt så måste vi även göra något åt det. Inte pengar, utan göra så att dem lättare får ett jobb. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 7 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2010 Att skicka in 100.000 invandrare per år behöver inte betyda bara positivt. För nederländerna kostar det 64 miljarder per år när 25.000 invandrare kommer dit, som inte är ifrån europa. Tänk dig då Sveriges 100.000. 256 miljarder per år för nya invandrare. Sen så går nog rätt många andra invandrare även på socialbidrag så där har vi också några miljarder till. Majoriteten är ju bra invandrare, men det finns också invandrare som inte borde vara här. Och därför bör man minska invandringen. 2001 så fick Sverige in 1139 miljarder från skatter. Ta då bort 256 så blir det = 883. På det ska vi alltså ha välfärden, socialbidrag och allt annat tjafs. Sverige är som sagt rikt, men inte jämfört med de rikaste länderna. Om vi då minskar invandringen med 75.000 så kostar det "bara" 64 miljarder. 1075. Jag tror att det inte behövs ta in 100.000 per år, man kan ju försöka minska det så att man inte kan bara vandra in som det nästan görs idag. Jag menar, hundratusen är ju nämligen jäkligt mycket jämfört med Sveriges befolkning. Edit - ni tror jag säkert är emot invandrare, men det är jag inte :) Som Mezox skrev det är absolut inte alla 100'000 varje år som kommer från utanför europa. Och vet du hur mycket det kostar att uppforsta en svensk fram till han/hon gått ut gymnasiet? Hittar inte statistik nu men tror jag har hört siffran 20 miljoner PER BARN förut. 20 miljoner*100'000 elever= 2000 miljarder. Det kostar alltså 2000 miljarder att uppfostra och utbilda 100'000 svenska arbetsföra. Nästan 10ggr så mycket som det gör att ta in lika många invandrare (om siffran stämmer)? Woopa. @Median: Ohly är kommunist och han smyger inte med några av sina åsikter, även fast han inte kallar sig just kommunist längre. Han säger kamrater och pratar klasskillnader osv. SD däremot! De pratar ingenting utåt som rasbiologi osv, även fast det med all säkerhet görs en hel del inom partiet. Riksdagsledamöter tom har ju låtit undslippa en hel del grejer av misstag. 100.000 stämmer, jag kan nog ta och leta fram källan. Dock är det ju inte bara det alla anser som invandrare (många tror att de från norge, tyskland eller vilket land som helst inte är invandrare). Men sen såklart att det kostar med svenska barn också, MEN man bör inte sätta nr 1 som invandrare och nr 2 som svenskar. Svenskarna ska vara nr1. Om vi har råd med invandrare också, ta in dem då. Jag är som sagt, inte emot invandrare. Dock så tycker jag att vi inte ska ta in så mycket som vi gör. 100.000 är mycket. Bättre att satsa mer på Svenskarna först. Sen så för att invandrarna ska få det så bra som möjligt så måste vi även göra något åt det. Inte pengar, utan göra så att dem lättare får ett jobb. Det jag menade är att varje invandrare som sätts i arbete är en väldigt billig arbetare. Och vissa av de där 100'000 är återvändande svenskar. Men jag hålldr med dig om att vi bara ska ta in så många invandrare som vi behöver PÅ LÅNG SIKT. Men att minska med 90% eller vad det är SD vill är bara löjligt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 7 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2010 (redigerat) Ingen sa att 100.000 inte stämde. Jag påpekade bara att alla inte var utomeuropeér. Redigerat 7 Oktober 2010 av Mezox Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 8 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2010 Och vet du hur mycket det kostar att uppforsta en svensk fram till han/hon gått ut gymnasiet? Hittar inte statistik nu men tror jag har hört siffran 20 miljoner PER BARN förut. 20 miljoner*100'000 elever= 2000 miljarder. Det kostar alltså 2000 miljarder att uppfostra och utbilda 100'000 svenska arbetsföra. Nästan 10ggr så mycket som det gör att ta in lika många invandrare (om siffran stämmer)? Woopa. Och ändå så sägs det att varje person som tar självmord kostar staten 14 miljoner i utebliven skatt för ett genomsnittligt arbetsliv. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 8 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2010 Och ändå så sägs det att varje person som tar självmord kostar staten 14 miljoner i utebliven skatt för ett genomsnittligt arbetsliv.Poäng? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2010 Och ändå så sägs det att varje person som tar självmord kostar staten 14 miljoner i utebliven skatt för ett genomsnittligt arbetsliv.Poäng? Invandrare skall förbjudas begå självmord. Annars kanske de drar till himlen, våldtar våra änglar och snor alla harpor. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 8 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2010 Invandrare skall förbjudas begå självmord. Annars kanske de drar till himlen, våldtar våra änglar och snor alla harpor.*gilla* There! I did it! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 8 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2010 Och ändå så sägs det att varje person som tar självmord kostar staten 14 miljoner i utebliven skatt för ett genomsnittligt arbetsliv.Poäng? Att det är en ekonomisk omöjlighet att en elev kostar 20 miljoner. Guggos roligheter orkar jag inte ens kommentera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2010 Så du erkänner att jag är rolig? Genomsnittskostnaden för undervisning är 40100 kr per elev och år, genomsnittskostnaden för maten är 3800 per elev och år. Detta gäller endast grundskolan, på gymnasiet är det antagligen högre. Sedan så tillkommer det säkert lite annat förutom undervisning och mat. Övrig skolpersonal, lokaler, osv. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 8 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2010 Sen syftade nog Mumutio på mer än bara undervisning. Staten betalar mer än bara skolan för den här personens uppväxt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 8 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2010 (redigerat) Ja men alltså det kan vara fel. Hittade inget när jag googlade nu så jag kunde inte konfirmera det. :S Men det var en väldigt hög siffra i alla fall, blev chockad när jag hörde det. Edit: Ni får gärna försöka hitta siffran. :o Redigerat 8 Oktober 2010 av Mumutio Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 8 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2010 Sen syftade nog Mumutio på mer än bara undervisning. Staten betalar mer än bara skolan för den här personens uppväxt. Fortfarande ointressant eftersom det omöjligt kan vara högre, eller ens i närheten, av de 14~ miljoner en genomsnittlig arbetare ger till staten under sin livstid :| Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg