Hoppa till innehåll

Sverigedemokraterna


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Möjligt, men jag vill minnas att han även pratade om islamisering och allt vad det nu var.

 

...dessutom så är ju "mångkultur" ett ord Sverigedemokrater brukar använda när de inte vågar säga islam eller muslimer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, Sverigedemokraterna vill ju inte framstå som rasister, så de lägger till annat som bidrar till deras åsikter men som inte är exakt rätt.

Om de skulle säga helt rakt och enkelt "Det är muslimernas fel" så är de körda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså, jag fattar inte deras reklamfilm riktigt...

Det kommer massa kvinnor i burka och sen så kommer det att man ska välja pensionärer före invandrare? K...

Låter inte så farligt, men jag vet väl att de menar desto värre :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den största grejen är nog bilden de målar upp av invandrare.

 

Jättemånga (notera kvinnornas barnvagnar) muslimer som kommer för att ta våra pengar!!1!!1!!!!1!

 

De verkar tro att alla invandrare är muslimer, eller åtminstone är det de som utgör "massinvandringen".

Självklart kan man inte heller vara muslim utan att gå klädd i burka och bomba saker.

Liksom man inte kan vara kristen utan att bo i kloster och leva i celibat...

 

stopp ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den största grejen är nog bilden de målar upp av invandrare.

 

Jättemånga (notera kvinnornas barnvagnar) muslimer som kommer för att ta våra pengar!!1!!1!!!!1!

 

De verkar tro att alla invandrare är muslimer, eller åtminstone är det de som utgör "massinvandringen".

Självklart kan man inte heller vara muslim utan att gå klädd i burka och bomba saker.

Liksom man inte kan vara kristen utan att bo i kloster och leva i celibat...

 

stopp ett tag.

Tack. :)

 

Förut har jag inte riktigt förstått vad som jag fann så motstötande med den där filmen, men du satte fingret på det. :)

 

Väldigt märkligt att de låter kvinnor i burka porträttera massinvandring när det i själva verket är väääääldigt få av invandrarna som faktiskt bär burka, även bland muslimerna. Det är som att låta en hög fjortisar storma fram med stringtrosor och brunkräm när man porträttera den svenska befolkningen. Skulle säkert bli en jättepopulär propagandafilm i Iran...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Juicelol: Du... är en riktigt smart pojke.

Nu när du säger det så fattar jag. Det är precis så de gör! Jag är själv emot Sverigedemokraterna, men tyckte inte filmen var så farlig, så detta bevisar alltså att de lurar oss. De är lömska, men listiga :evil:

Så det jag vill komma fram till är precis så, budskapet med filmen är ju som du säger, juicelol. Vafasen? De kan ju inte riktigt säga rakt ut att allt är muslimernas fel, men därför gör de såhär.

 

Mumutio: Jaa, precis så. Håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den enda vettiga personen som sitter i SD är Jimmie Åkesson, resten är träskallar som inte ens gått ut gymnasiet.

Har ett Kent Ekeroth med sina kompanjoner skapa kaos i Stockholm varje helg under nätterna, något är seriöst fel på han.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ryssfemma: Han kan omöjligt vara vettig om han styr ett parti som menar att man ska stoppa muslimer för att komma in i Sverige.

Och på deras valblad stod det "Ge oss Sverige tillbaka!" Va, ingen har tagit Sverige ifrån dig??? Hmm?

Mne jag förstår hur du tänker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ryssfemma: Han kan omöjligt vara vettig om han styr ett parti som menar att man ska stoppa muslimer för att komma in i Sverige.

Och på deras valblad stod det "Ge oss Sverige tillbaka!" Va, ingen har tagit Sverige ifrån dig??? Hmm?

Mne jag förstår hur du tänker.

Jag menar han är den enda som är värd att sitta och debattera framför TV4's kamera.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...