Hoppa till innehåll

Sverigedemokraterna


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Kalla mig indoktrinerad, men jag är rätt övertygad om att det finns 1 levande människoras; Homo Sapiens Sapiens.

Skillnad på ras och art. Männskoart finns det för närvarande bara en, den du nämnde. Människoraser finns det många även om det det har blivit ett jävla hush-hush om det sen första halvan av 1900-talet.

 

Jag tycker inte att dina åsikter som du uttrycker i den här debatten verkar stämma överens med allt snack om Zeitgeist, inga länder, inga gränsen, inga politiker... Jag menar t ex:

Det är för att det inte går eftersom vi i debatten utgår från att vi ska ha länder och folk som bestämmer vart och hur folk ska bo. Givetvis hade det vara att föredra om inga länder fanns och folk hade tillgång till världsomspännande, fria kommunikationer så att alla kunde bo och leva vart de ville. Sen är givetvis inget av det jag eller någon annan säger här några lösningar utan de är precis som det mesta andra, bara ett jävla lappverk över den trasiga låda vi lever i.

 

 

(för övrigt tycker jag inte att utseendet på de kvinnor du attraheras av är något vidare vettigt argument)
Det måste ju nästan vara det enda försvarbara argumentet till skillnad från typ "invandrare bara förstör", "invandrare tar alla jobb", "invandrare är cp" etc etc. Jag menar, jag vet att mina (och många andra svenskar (vita vars släktingar som bott i norden sen innan 1523)) preferenser är en produkt av samhället och att jag kan ändra dem något, men de är fortfarande där och ärligt talat... Om du ser en vit man som står och håller ett barn i handen som är helt svart, visst reagerar du och kollar dig runt efter en svart mamma till skillnad om en vit man hade hållit ett vitt barn i handen? Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skillnad på ras och art. Männskoart finns det för närvarande bara en, den du nämnde. Människoraser finns det många även om det det har blivit ett jävla hush-hush om det sen första halvan av 1900-talet.

Säker på att det inte är tvärtom? :S Det har jag fått lära mig i alla fall.

 

Det är för att det inte går eftersom vi i debatten utgår från att vi ska ha länder och folk som bestämmer vart och hur folk ska bo. Givetvis hade det vara att föredra om inga länder fanns och folk hade tillgång till världsomspännande, fria kommunikationer så att alla kunde bo och leva vart de ville. Sen är givetvis inget av det jag eller någon annan säger här några lösningar utan de är precis som det mesta andra, bara ett jävla lappverk över den trasiga låda vi lever i.

Okej, det var ungefär vad jag trodde.

 

 

Det måste ju nästan vara det enda försvarbara argumentet till skillnad från typ "invandrare bara förstör", "invandrare tar alla jobb", "invandrare är cp" etc etc. Jag menar, jag vet att mina (och många andra svenskar (vita vars släktingar som bott i norden sen innan 1523)) preferenser är en produkt av samhället och att jag kan ändra dem något, men de är fortfarande där och ärligt talat... Om du ser en vit man som står och håller ett barn i handen som är helt svart, visst reagerar du och kollar dig runt efter en svart mamma till skillnad om en vit man hade hållit ett vitt barn i handen?
Du har en grund för argumentet ja, men det är fortfarande ganska egoistiskt att tänka "de får bo här, bara de inte blir för många; de är ju så fula".

 

Det understrukna förstår jag inte alls... Så skulle jag kanske "reagera" ja, men hur så? Det är väl uppenbart att två vita föräldrar inte föder ett svart barn? Vad har det med saken att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säker på att det inte är tvärtom? :S Det har jag fått lära mig i alla fall.

Ja jag är säker.

http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniska

 

Du har en grund för argumentet ja, men det är fortfarande ganska egoistiskt att tänka "de får bo här, bara de inte blir för många; de är ju så fula".

Men om vi hade kollat på ett svart land t.ex. sydafrika och någon hade sagt att de inte ville att vita skulle bli en klar majoritet, då hade varit uppåt väggarna? Eller att Japan säger att de vill fortsätta vara homogent land (99% i japan är etniska japaner), det är inte heller ok?

 

 

Det understrukna förstår jag inte alls... Så skulle jag kanske "reagera" ja, men hur så? Det är väl uppenbart att två vita föräldrar inte föder ett svart barn? Vad har det med saken att göra?
Min poäng var att även om både du och jag inte har något emot andra folkslag så finns det rotat i oss (rätt eller fel lägger ingen värdering i det) att vita personer ska få vita barn och allt annat som avviker mot väcker vår uppmärksamhet. Människor är inte helt förnuftiga, det finns t.ex. massa saker man inte vågar även om man vet att det inte är farligt. Mat man inte tycker om fast man vet att det inte är något konstigt, och människor man inte vill hoppa i säng med för att de har en annan hudfärg. Men du kanske tycker att vi ska "indoktrineras" till att tycka om det? Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej.

 

Min poäng var att även om både du och jag inte har något emot andra folkslag så finns det rotat i oss (rätt eller fel lägger ingen värdering i det) att vita personer ska få vita barn och allt annat som avviker mot väcker vår uppmärksamhet.

"Rotat i oss"? Det är väl ändå inte vår uppfattning som säger att det borde vara så, det är väl naturen som säger att det ÄR så? Jag har aldrig hört talas om en svart man och en svart kvinna som fött ett vitt barn, och det antar jag beror på att det inte går.

 

Människor är inte helt förnuftiga, det finns t.ex. massa saker man inte vågar även om man vet att det inte är farligt. Mat man inte tycker om fast man vet att det inte är något konstigt, och människor man inte vill hoppa i säng med för att de har en annan hudfärg. Men du kanske tycker att vi ska "indoktrineras" till att tycka om det?
Du får ha vilka sexuella preferenser du vill, men de väger inte tungt som argument i en debatt om invandring, menar jag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det hade jag inte tyckt varit helt "ok".

Men att norden hypotetiskt "blandas upp" av svarta det är ok? Låter lite som du har nått emot vita.

 

"Rotat i oss"? Det är väl ändå inte vår uppfattning som säger att det borde vara så, det är väl naturen som säger att det ÄR så? Jag har aldrig hört talas om en svart man och en svart kvinna som fött ett vitt barn, och det antar jag beror på att det inte går.

Du missade antagligen poängen. Jag menade att om du (läs: svenskar i allmänhet) ser en vit person med ett svart barn så reagerar du på det, till skillnad från en vit person med ett vitt barn, oavsett vad den andra föräldern nu har för hudfärg.

 

Du får ha vilka sexuella preferenser du vill, men de väger inte tungt som argument i en debatt om invandring, menar jag.
Talar inte bara för mig själv förutsätter att det är så för många andra vita då det finns en väldigt lång tradition och "sed" för vita att föröka sig med just andra vita (eftersom vi är vita och inte bruna/svarta). Därför är det inte heller konstigt om många kommer vilja fortsätta med det i framtiden också och därav ser jag ett problem om det blir "ont" om vita nordeurpéer i t.ex. sverige i framtiden. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej.

Nej, det hade jag inte tyckt varit helt "ok".

"Rotat i oss"? Det är väl ändå inte vår uppfattning som säger att det borde vara så, det är väl naturen som säger att det ÄR så? Jag har aldrig hört talas om en svart man och en svart kvinna som fött ett vitt barn, och det antar jag beror på att det inte går.

Du får ha vilka sexuella preferenser du vill, men de väger inte tungt som argument i en debatt om invandring, menar jag.

Fråga: Anser du det inte spelar någon roll om den vita rasen utrotas?

 

För övrigt är det otroligt lätt för en liten PK-parvel uppvuxen i en fin Stockholmsförort att sitta och uttala sig om hur bra invandring är, utan att själv upplevt den. Har du någon egentlig statistik på hur mycket vi tjänar på invandringen? http://www.youtube.com/watch?v=IAaCl_KQvt8 kan du må bra av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men att norden hypotetiskt "blandas upp" av svarta det är ok? Låter lite som du har nått emot vita.

JA. DET ÄR OKEJ. Jag har inget emot vita människor, vad får du det ifrån?

Börjar tröttna på allt detta snack om raser och färg; okej, det finns raser, men skillnaderna mellan dem är ytliga. Mig spelar de ingen roll om dessa "beblandar" sig med varandra (till och med begreppen känns som hämtade direkt från 30-talet). Om nu majoriteten av de vita inte attraheras av svarta på grund av en djupt rotad norm, som du tycker/tror/vet om jag förstått dig rätt, anser jag att det vore vettigt att låta normer baseras på hur verkligheten ser ut, inte vice versa.

 

Du missade antagligen poängen. Jag menade att om du (läs: svenskar i allmänhet) ser en vit person med ett svart barn så reagerar du på det, till skillnad från en vit person med ett vitt barn, oavsett vad den andra föräldern nu har för hudfärg.
Jaha, okej. Det kanske man gör, men det beror på hur samhället sett ut de senaste par hundra åren, och är fortfarande ingenting som jag ser som väsentligt här. Ju vanligare det blir med "interracial relationships" (30-tal igen), desto mindre lär man "reagera", och ovanan lär försvinna rätt snabbt.

 

Svar på tredje stycket känns överflödigt efter det jag skrivit som svar på det första, håller du inte med mig om det kan jag precisera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JA. DET ÄR OKEJ. Jag har inget emot vita människor, vad får du det ifrån?

Ja det låter ju lite så när du säger att det är fel om vita tar över ett afrikansk svart land men det är ok om svarta tar över nordeuropeiskt vitt land. Jag har svårt att se på vilket sätt du inte är anit-vit i och med det.

 

Mig spelar de ingen roll om dessa "beblandar" sig med varandra (till och med begreppen känns som hämtade direkt från 30-talet). Om nu majoriteten av de vita inte attraheras av svarta på grund av en djupt rotad norm, som du tycker/tror/vet om jag förstått dig rätt, anser jag att det vore vettigt att låta normer baseras på hur verkligheten ser ut, inte vice versa.

Så om hudfärg inte spelar någon roll så kan vi ha ett vitt land då antar jag? Det är ju sak samma för dig som inte bryr dig om hudfärg?

 

Jaha, okej. Det kanske man gör, men det beror på hur samhället sett ut de senaste par hundra åren, och är fortfarande ingenting som jag ser som väsentligt här. Ju vanligare det blir med "interracial relationships" (30-tal igen), desto mindre lär man "reagera", och ovanan lär försvinna rätt snabbt.
Du kanske inte bryr dig, du kanske uppriktigt gärna slänger dig i säng med en negress (även om jag starkt tvivlar på att du vill det när det kommer till kritan), men du är nog en av de få människorna som klarar av att använda 100% förnuft i alla lägen, och det beundrar jag dig för. (bortsett från att jag tror att så inte är fallet och att du bara sitter och säger saker som du har lärt dig att du ska säga).

 

Sen gillar jag inte dina tendenser att stödja folkmord genom att på trycka att det ska bli vanligare med mellanrasliga relationer.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det låter ju lite så när du säger att det är fel om vita tar över ett afrikansk svart land men det är ok om svarta tar över nordeuropeiskt vitt land. Jag har svårt att på vilket sätt du inte är anit-vit i och med det.

Jag reagerade också på det fast joslol har inte specificerat mängd när han sa att det var okej att svarta flyttar hit, bara att det "blandas". Inget övertagande nämnt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga: Anser du det inte spelar någon roll om den vita rasen utrotas?

Svar: Det beror på vad du menar med utrotas. Med tanke på vad vi diskuterar just nu antar jag att du menar att människor med olika hudfärg förökar sig med varandra i så många generationer att kvar står blott en ras, som är en blandning av de raser som vi kan se idag. Det skulle jag tycka var helt okej, fast i och för sig skulle jag vid det laget vara död för länge sedan.

 

För övrigt är det otroligt lätt för en liten PK-parvel uppvuxen i en fin Stockholmsförort att sitta och uttala sig om hur bra invandring är, utan att själv upplevt den. Har du någon egentlig statistik på hur mycket vi tjänar på invandringen? http://www.youtube.com/watch?v=IAaCl_KQvt8 kan du må bra av.
Visserligen bor jag inte i någon Stockholmsförort, men jag förstår vad du menar. Särskilt liten är jag inte heller, om du inte syftar på ålder men jag förstår inte varför det skulle vara relevant när du själv inte är mycket äldre. Som du säkert vet så är jag inget vidare fan av hela idén om nationer, pengar och segregationer. Jag värderar människor högre än pengar och det står jag fast vid.

 

You may say I'm a dreamer

But I'm not the only one

I hope some day you'll join us

And the world will live as one

 

Nu blir det väldigt mycket att svar på på en gång... Börjar med det uppenbara missförståndet att jag skulle ha något emot vita;

Du frågade om jag tyckte att det var okej om exempelvis Sydafrika inte ville ha "för många vita", då sade jag nej. Alltså, det är enligt mig inte helt okej att tycka att folk av olika raser inte ska beblanda sig "för mycket" med varandra.

Nu ska jag äta middag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu blir det väldigt mycket att svar på på en gång... Börjar med det uppenbara missförståndet att jag skulle ha något emot vita;

Du frågade om jag tyckte att det var okej om exempelvis Sydafrika inte ville ha "för många vita", då sade jag nej. Alltså, det är enligt mig inte helt okej att tycka att folk av olika raser inte ska beblanda sig "för mycket" med varandra.

Nu ska jag äta middag.

Så hudfärg spelar ingen roll men alla ska blandas upp? Varför får inte ett land vara svart/gult/vitt om hudfärg inte spelar någon roll? Vad är vinsterna med att alla är samma ras/hudfärg?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar: Det beror på vad du menar med utrotas. Med tanke på vad vi diskuterar just nu antar jag att du menar att människor med olika hudfärg förökar sig med varandra i så många generationer att kvar står blott en ras, som är en blandning av de raser som vi kan se idag. Det skulle jag tycka var helt okej, fast i och för sig skulle jag vid det laget vara död för länge sedan.

Inte nödvändigtvis, det kan lika gärna vara så att den vita rasen försvinner genom att negroida raser och semitiska folkslag förökar sig med varandra här, för att sedan få ett demografiskt övertag vilket leder till den vita rasens utrotning. Vidare undrar jag varför du ser en enda ras som något bra.. Är det något du känner är bra eller något du faktiskt vet är bra? Att ha mångfald bland människoarten och ha olika genuppsättningar är viktigt t.ex. när det gäller resistans mot sjukdomar. Sedan hoppas jag du ser fördelen med att det finns olika kulturer i världen.

 

Det jag inte förstår är varför du inte ser det som ett problem att man har en enda blandad ras medan det är ett problem om bara (en mycket stor majoritet) vita skulle bo i Europa/Sverige. För till Sverige och Europa ska ju alla komma, eller hur? Afrika åt afrikanerna, Asien åt asiaterna, Europa åt alla.

 

Som du säkert vet så är jag inget vidare fan av hela idén om nationer, pengar och segregationer. Jag värderar människor högre än pengar och det står jag fast vid.

Fast, pengar har fortfarande ett värde och du kan inte kolla bort från ekonomin. Invandringen ger ekonomiska såväl som sociala problem. De sociala problemen måste du väl ändå räkna in bland hur du värderar människor?

 

 

You may say I'm a dreamer

But I'm not the only one

I hope some day you'll join us

And the world will live as one

"När vissa säger: "Ni är en drömmare!" då kan jag endast svara "Och ni en idiot!". Om jag aldrig hade haft drömmar, var skulle ni då vara idag och var skulle alla vi ha varit annars idag? Jag har alltid trott på Tysklands framtid. Då har de sagt mig "Ni är en drömmare!" Jag har alltid trott på att Tyskland skulle bli mäktigt igen men då sade de till mig: "Ni är en narr!". Jag har alltid trott på Tysklands återuppståndelse men de sa alltid att jag var vansinning. Jag trodde att vi skulle kunna besegra den ekonomiska krisen men de sade att det var en utopi. Vem är det nu som hade rätt, drömmaren eller de? Jag hade rätt och jag kommer att få rätt i framtiden!" - Adolf Hitler

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...