Hoppa till innehåll

Frankrike Förbjuder Burka/niqab/slöja


Caspian
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...

Håller med mezox. Burka är som en mask för mig. Jag gillar inte när folk täcker sina ansikten helt enkelt, det känns lite läskigt av någon anledning. Om de nu tycker det är något problem kan de ju förbjuda burka i frankrike, men i sverige behöver man ju inte göra det så länge det inte uppstår några egentliga problem med burkor. Men det lär det ju knappast, det är ju typ ingen som bär burka i sverige. Tror jag sett det typ en eller två gånger eller något sånt i hela mitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag däremot har fått höra ett flertal gånger är att det egentligen är en lag i t.ex Iran som säger att alla kvinnor är skyldiga att bära dessa på sig utomhus. DET om något är helt oacceptabelt enligt mig.

 

Denna klädsel är enligt mig ett tecken på kvinnoförnedring samt underkastelse - Något som enligt mig bör motverkas.

Det är inte lag på burka i Iran,utan lag på att bära slöja.

De som bär burka överdriver bara och därför är jag emot burka men inte emot slöja.

Sen finns det de som själv vill bära burka och slöja så jag fårstör inte varför du tycker det är kvinnoförnedring,de följer bara sin religion och i Frankrike och andra europeiska länder kan ju kvinnor själv bestämma om de vill bära slöja/burka så ingen har tvingat de att bära slöja/burka här!

Många muslimska kvinnor från olika länder har ju inte burka.

 

EDIT:I Koranen står det att man ska bära slöja men inte burka.

Själv är jag emot burka och niqab

Redigerat av Amir23
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte tänka mig att det är ett jätteproblem. Har aldrig sett någon bära burka. Bara på teve. Var i Frankrike tre dar för två somrar sen, men såg ingen med burqa. Kan ha varit för att jag var på Disneyland iofs...

Jag har sett folk bära burka på Disneyland. Varför skulle dom inte ha det just där? :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte tänka mig att det är ett jätteproblem. Har aldrig sett någon bära burka. Bara på teve. Var i Frankrike tre dar för två somrar sen, men såg ingen med burqa. Kan ha varit för att jag var på Disneyland iofs...

Jag har sett folk bära burka på Disneyland. Varför skulle dom inte ha det just där? :)

 

För att.... Muslimer inte får åka till Disneyland?... Ok det är väl höjden av fördomsfull men vafan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är omänskligt oavsett hur mycket ni försöker försvara (?) det..

Det är helt vanliga kläder, jävla hora, är du helt jävla blåst eller?

Allt du har på dig, vare sig det täcker hela ansiktet eller bara en bit så är det kläder.

Ska vi förbjuda hattar eller kepsar? Glasögon? Bandanas?

 

Det finns ingen anledning att hata detta, visst jag gillar det inte jätte mycket, men jag är helt okej med det.

Folk har på sig vad man vill.

Några väljer att klä sig i en svart klänning och inte visa ansiktet, och resten väljer att visa hela röven och brösten till allmänheten, vilken väljer du?

 

Kläder har aldrig haft något med någon religion att göra, religioner som säger hur man ska klä sig är bara fail, då kan jag kalla Victorias Secret för religion, och deras katalog för Den Heliga Boken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är omänskligt oavsett hur mycket ni försöker försvara (?) det..

Det är helt vanliga kläder, jävla hora, är du helt jävla blåst eller?

Allt du har på dig, vare sig det täcker hela ansiktet eller bara en bit så är det kläder.

Ska vi förbjuda hattar eller kepsar? Glasögon? Bandanas?

 

Det finns ingen anledning att hata detta, visst jag gillar det inte jätte mycket, men jag är helt okej med det.

Folk har på sig vad man vill.

Några väljer att klä sig i en svart klänning och inte visa ansiktet, och resten väljer att visa hela röven och brösten till allmänheten, vilken väljer du?

 

Kläder har aldrig haft något med någon religion att göra, religioner som säger hur man ska klä sig är bara fail, då kan jag kalla Victorias Secret för religion, och deras katalog för Den Heliga Boken.

 

Glasögon kan väl ändå inte ses som ett klädesplagg?? Det har man ju för att man ser dåligt utan?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är omänskligt oavsett hur mycket ni försöker försvara (?) det..

Det är helt vanliga kläder, jävla hora, är du helt jävla blåst eller?

Allt du har på dig, vare sig det täcker hela ansiktet eller bara en bit så är det kläder.

Ska vi förbjuda hattar eller kepsar? Glasögon? Bandanas?

 

Det finns ingen anledning att hata detta, visst jag gillar det inte jätte mycket, men jag är helt okej med det.

Folk har på sig vad man vill.

Några väljer att klä sig i en svart klänning och inte visa ansiktet, och resten väljer att visa hela röven och brösten till allmänheten, vilken väljer du?

 

Kläder har aldrig haft något med någon religion att göra, religioner som säger hur man ska klä sig är bara fail, då kan jag kalla Victorias Secret för religion, och deras katalog för Den Heliga Boken.

 

Glasögon kan väl ändå inte ses som ett klädesplagg?? Det har man ju för att man ser dåligt utan?

 

linser
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...