Hoppa till innehåll

Rökning


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

1. Röker inte speciellt ofta, kanske 2-3 st nån helg sådär. Föredrar snus.

2. Blir du störd när andra röker, på gatan till exempel? Nej, men inomhus är bara äckligt.

3.Tycker du att rökning ska förbjudas? Nej.

4. Om rökning hade uppfunnits idag, tror du att det hade godkänts? Nej.

5. Tycker du att det är coolt att röka? Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 154
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

1. Röker du eller har du testat? Japp, jag har testat.

2. Blir du störd när andra röker, på gatan till exempel? Nej det blir jag inte.

3. Tycker du att rökning ska förbjudas? Nej

4. Om rökning hade uppfunnits idag, tror du att det hade godkänts? Nej

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Röker du eller har du testat? Ibland, när jag blir sugen :3

2. Blir du störd när andra röker, på gatan till exempel? Njae.

3. Tycker du att rökning ska förbjudas? Nej

4. Om rökning hade uppfunnits idag, tror du att det hade godkänts? Nej

5. Tycker du att det är coolt att röka? Ååååja.

Redigerat av Snuff
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Nej, kommer aldrig o göra det heller.

2. Jag blir lack som satan varje gång jag får känna äckliga lukten när någon röker.

3. Finns ingen anledning till att det ska förbjudas, bara man inte är en idiot som inte visar hänsyn till andra som kanske hatar att lukta det.

4. Troligen inte med tanke på att det skadar en del människor.

5. Ser inte hur man kan bli coolare bara för att du håller nåt skit i din mun.

Redigerat av sp3xor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Kan inte hjälpa det, men jag tycker det är snyggt att röka, finns så galet många sköna personer som röker som man inspirerats av, kolla på gamla och nya filmstjärnor med mera. ;)

Fast vadå? Det spelar väl ingen roll om personen röker eller inte? Eller menar du om personerna inte hade rökt så hade de inte inspirerat dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har aldrig rökt, aldrig testat, kommer aldrig göra det.

 

Men 1 sak, jag tror att man kan sluta röka lätt beroende på person, nu vet jag inte om jag svamlar eller inte. Men vi tar godis som ett exempel. Det innehåller socker, man blir sugen efter mera godis efter första biten, man kan stå ut med det, eller inte. Jag tror att med rökning är det samma sak, om du kan hålla dig borta från 1 godis bit som du åt, så kan du hålla dig borta från rökning.

 

Eller är det helt annat? För att jag har aldrig testat rökning, och tror att det är samma sak som att få sug efter mera godis när man har ätit första godis biten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har aldrig rökt, aldrig testat, kommer aldrig göra det.

 

Men 1 sak, jag tror att man kan sluta röka lätt beroende på person, nu vet jag inte om jag svamlar eller inte. Men vi tar godis som ett exempel. Det innehåller socker, man blir sugen efter mera godis efter första biten, man kan stå ut med det, eller inte. Jag tror att med rökning är det samma sak, om du kan hålla dig borta från 1 godis bit som du åt, så kan du hålla dig borta från rökning.

 

Eller är det helt annat? För att jag har aldrig testat rökning, och tror att det är samma sak som att få sug efter mera godis när man har ätit första godis biten.

Klart man har sug efter godis, men jag håller mig borta från det för jag har märkt att om man äter det på vardagen, är det inte lika gott på helgen.

 

Btw så är det massa svarta som står vid ingången och röker, där det står en skylt: "Rökning förbjuden, stå vid grillplatsen"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har nu varit utan cigaretter i två veckor, inget sug etc. Det är inte svårt att "sluta" när man inte är/var beroende.

Att sluta röka är som att härda ut en skada.

Jobbigt i början, men om man kämpar får man resultat och efter att tag gör det inte ont längre :)

Gäller bara att ha bra självdisciplin och inte ge efter till suget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...