Hoppa till innehåll

Rökning


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag minns det som ganska behagligt första gången, lite väl stark nikotinkick bara. :) Jag är själv inte beroende och brukar ta några dagars paus mellan varje paket jag röker för ett se till att jag inte utvecklar ett heller.

Om man hade fått en peng varje gång någon sa "Jag är inte beroende, jag kan sluta när jag vill!" så hade man fan varit miljonär nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 154
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om man hade fått en peng varje gång någon sa "Jag är inte beroende, jag kan sluta när jag vill!" så hade man fan varit miljonär nu.

Har varit utan cigg i en vecka nu och inga symptom på ett beroende än så länge. Röker inte speciellt mycket heller när jag gör det, tre cigg om dagen kanske?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

1. Röker du eller har du testat?

Jag röker

2. Blir du störd när andra röker, på gatan till exempel?

Nej...

3. Tycker du att rökning ska förbjudas?

Nej...

4. Om rökning hade uppfunnits idag, tror du att det hade godkänts?

Ja

5. Tycker du att det är coolt att röka?

Nej

 

Började röka när jag var dum p12a och blir deprimerad när jag inte röker...

Skulle jag inte bli så jävla deppig skulle jag göra ett seriöst försök att sluta (med tobak iaf)...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Det deppiga går ju över, visa lite karaktär och sluta!

 

Det är löjligt enkelt för dig att göra det nu jämfört med hur svårt det kommer vara om 20 år. Om du vill leka mogen på riktigt slutar du istället för att låtsas som du är lika hopplöst beroende som någon annan borstbinda på 65. För du kommer ångra dig 100 gånger annars om när du väl är en sönderrökt gubbe på 65, och har lagt ut tiotusentals kronor på cigg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Röker och har inga problem med vare sig utgifterna då jag inte plockar ett paket på 1/2 dagar. Tycker faktiskt om smaken, det enda negativa imo är äl eftersmaken i käften men där finns livets bästa thing till hands; tuggummi.

Ditt rökbehov kommer ju ökas med tiden, efter ett tag kommer du ta typ 3 cigg per dag som du tycker är goda, sen måste du ta 17 till bara för nikotinet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är möjligt att hålla det under kontroll om man bara vill.

Fast det där måste ju vara väldigt individuellt. Jag skulle nog våga påstå att majoriteten inte klarar av att hålla sin rökning under kontroll och sluta när de vill.

 

Även om många påstår det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag håller med om det där, att man nekar sitt beroende alltså. Många gör ju det, men de är ändå beroende.

Såg en reklam på TV för något år sedan av "A Non Smoking Generation" och de hade en reklam när en liten tjej sa typ

"Mamma röker men hon säger att hon inte är beroende och kan sluta när hon vill. Det kan ju stämma" (hon tänder en cigg) och så står det "Dina bortförklarningar förstör mer än du tror".

Det där är läskigt, så mycket står i föräldrarna, mer än man tror...

 

EDIT: Hittade reklamen!

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...