Hoppa till innehåll

Förslag - Gilla-knapp, Rep-system


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Gilla knapp är ingen dålig ide, lätt och bedöma vad en person fått fram i en diskussion.

Visst kan det missbrukas, men gränser måste sättas.

 

Inget slags rep points med mer, vi minns att folk här missbrukade något så simpelt som

profilvisningar för rykte, så rep points skulle skapa en katastrof imo.

Jo det förstås, om man tänker på det viset så låter det inte helt fel. Jag tycker vi då slopar mitt förslag om ett rep-system, men att vi inför en tack-, eller gilla-knapp. Låt oss se vad admin har för tyck och tänk om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vad vore meningen med detta? Varför ska allt plötsligt vara som facebook... räcker det inte med att idioterna förstörde youtube med det?

Du menar "tumma upp om du också är ett fan av.." och liknande? Det skulle ju dock troligen resultera i en tillsägelse eller varning här på fuska
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi har som sagt lagt till gilla/dela ämnen och nummer ett blir ju att utvärdera det. Nu är ju detta visserligen bundet till Facebook/Twitter till stor del, men det bör ändå ge en liten bild av hur intressant funktionen är. Och en så länge så har funktionen varit rätt oanvänd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi har som sagt lagt till gilla/dela ämnen och nummer ett blir ju att utvärdera det. Nu är ju detta visserligen bundet till Facebook/Twitter till stor del, men det bör ändå ge en liten bild av hur intressant funktionen är. Och en så länge så har funktionen varit rätt oanvänd.

Har du sett hur Swedroid har det? De har en liten grön tack-knapp vid sidan svara-knappen. Kanske du skulle kunna införa något liknande? Alltså inget som är bundet till någon sida, utan endast bundet till det inlägg som tackades. Sen ifall du kunde göra en liten stats-ruta som visar hur många tack man fått samt gett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker detta forum borde införa en gilla-knapp, eller ett rep-system som baserar sig på att folk kan bedöma andras inlägg och utifrån det så får de en viss rep. Vad tycker ni?

Denna fråga har tagits upp flera gånger, kolla tidigare trådar. Och vad jag ser så finns det något "Gilla" uppe i hörnet, strax under "Fuska.se/forum > Fuska.se > Fuska.se > Förslag - Gilla-knapp, Rep-system"

 

EDIT: Såg att admin skrev ungefär likadant.

Redigerat av ZnK
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker detta forum borde införa en gilla-knapp, eller ett rep-system som baserar sig på att folk kan bedöma andras inlägg och utifrån det så får de en viss rep. Vad tycker ni?

Denna fråga har tagits upp flera gånger, kolla tidigare trådar. Och vad jag ser så finns det något "Gilla" uppe i hörnet, strax under "Fuska.se/forum > Fuska.se > Fuska.se > Förslag - Gilla-knapp, Rep-system"

 

EDIT: Såg att admin skrev ungefär likadant.

 

men att man "gillar" bara på fuska.se, inte på facebook
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker detta forum borde införa en gilla-knapp, eller ett rep-system som baserar sig på att folk kan bedöma andras inlägg och utifrån det så får de en viss rep. Vad tycker ni?

Denna fråga har tagits upp flera gånger, kolla tidigare trådar. Och vad jag ser så finns det något "Gilla" uppe i hörnet, strax under "Fuska.se/forum > Fuska.se > Fuska.se > Förslag - Gilla-knapp, Rep-system"

 

EDIT: Såg att admin skrev ungefär likadant.

 

men att man "gillar" bara på fuska.se, inte på facebook

 

Och att gilla inlägg - inte bara trådar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker man har (mycket) större användning av en gilla inlägg-knapp än en gilla-tråd knapp.

Sen att gilla-tråd inte har missbrukats tycker jag är ett tecken på att gilla-inlägg inte heller kommer att missbrukas eftersom de som missbrukar troligtvis skulle göra det oavsett om det är inlägg eller trådar det gäller.

 

Jag tycker dock som sagt att man har mer nytta av att gilla inlägg. Gilla trådar är väl nästan bara användbart när den som skriver tråden kommer med ett förslag eller liknande (som i detta fall). Det är inte som att man kommer gilla ämnet "Hjälp med matteläxan". Om man kan gilla inlägg kan man däremot gilla enskilda inlägg om man tycker att någon ger ett bra svar eller gör en bra poäng i en diskussion (att skriva ett inlägg för att påpeka det kan räknas som ett onödigt inlägg).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gilla knapp är ingen dålig ide, lätt och bedöma vad en person fått fram i en diskussion.

Visst kan det missbrukas, men gränser måste sättas.

 

Inget slags rep points med mer, vi minns att folk här missbrukade något så simpelt som

profilvisningar för rykte, så rep points skulle skapa en katastrof imo.

Håller med.

 

Vi har som sagt lagt till gilla/dela ämnen och nummer ett blir ju att utvärdera det. Nu är ju detta visserligen bundet till Facebook/Twitter till stor del, men det bör ändå ge en liten bild av hur intressant funktionen är. Och en så länge så har funktionen varit rätt oanvänd.
Jag använder den aldrig eftersom att den är bunden till tex facebook. Hade det varit en gilla-knapp som endast var bunden till fuska så hade jag använt den. Att komma med argumentet "den som vi har nu används inte, då kommer inte detta att användas heller" tycker jag är dåligt.

 

Man borde även kunna gilla inlägg, inte bara trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag använder den aldrig eftersom att den är bunden till tex facebook. Hade det varit en gilla-knapp som endast var bunden till fuska så hade jag använt den. Att komma med argumentet "den som vi har nu används inte, då kommer inte detta att användas heller" tycker jag är dåligt.

 

Stämmer på mig också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...