Hoppa till innehåll

Amerikanska Politiker Vill Ha Varningstext På Tv-spel


Spelbroderna
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 månader senare...
  • Svar 98
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är skit med massa varnigns texter. jag bara tycker det är onödigt jag tycker det pressar föräldrar och mår dåligt när deras barn sitter och spelar olika spel över deras ålder.

:angry:

Ja, vad hemskt att konsumenten ska kunna göra val utifrån mer kunskap om produkten man köper. :angry:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem drar gränsen över vad som är "överdrivet moraliserande" och måttligt "moraliserande"? Du?

Ja, såklart. Ni andra får faktiskt finna er i det jag bestämmer.

 

Alla spel har idag en pegi-märkning som berättar exakt allt en konsument kan tänkas vilja veta om vilken typ av innehåll spelet har. Feta stickers över hela omslaget med "DETTA SPEL ÄR SUPERVÅLDSAMT!!!!!!!ONEONE" lär knappast hjälpa någon. Det här förslaget tillför ingen kunskap till konsumenten, som du påstår i ditt förförra inlägg. Konsumenten har redan all kunskap denne behöver i de andra märkningar som redan finns på spel.

 

Dessutom är jag fullständigt övertygad om att varningslappar på cigarett-paket och liknande också är överflödiga. Alla i dagens samhälle känner redan till de negativa effekterna av rökning. Vill man röka så gör man det ändå.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla spel har idag en pegi-märkning

Nej.

 

Det här förslaget tillför ingen kunskap till konsumenten, som du påstår i ditt förförra inlägg. Konsumenten har redan all kunskap denne behöver i de andra märkningar som redan finns på spel.

Hahaha det beror väl ändå på hur dessa utmärkningar skulle utformas? Konsumenten får endast ytlig kunskap av PEGI-märkningar.

 

Dessutom är jag fullständigt övertygad om att varningslappar på cigarett-paket och liknande också är överflödiga. Alla i dagens samhälle känner redan till de negativa effekterna av rökning. Vill man röka så gör man det ändå.
Ja, det är mycket du är övertygad om. Men inte fan har du någon statistik eller vetenskaplig fakta för att backa upp det, utan som vanligt är det dina åsikter och påhitt grundade på vakuum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Raptio snabb fråga, du har möjligtvis ingenting som kallas för "sunt förnuft". Eller kan du inte tänka själv så att regler och texter måste göra dina beslut åt dig?

 

Håller med Guggo till fullo angående detta. Men vad vet jag? Jag har ju ingen vetenskaplig fakta som bevisar att jag håller med Guggo...

Redigerat av Nomatic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Raptio snabb fråga, du har möjligtvis ingenting som kallas för "sunt förnuft". Eller kan du inte tänka själv så att regler och texter måste göra dina beslut åt dig?

Sunt förnuft är det största skitsnacket som finns. Jag kan ta egna beslut för mig själv, detta betyder inte att andra är kapabla till detta då de inte innehar förmågan du kallar "sunt förnuft" på grund av de värderingar de erhållit som en följd av sin uppfostran.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

detta betyder inte att andra är kapabla till detta då de inte innehar förmågan du kallar "sunt förnuft" på grund av de värderingar de erhållit som en följd av sin uppfostran.

Har du vetenskaplig grund till detta påstående? Gapar du efter bevis så får du allt se till bistå med det till dina egna påståenden också.

 

Varningstexter skulle bara vara ett oerhört slöseri med pengar, sanslösa pengar på något som redan har riktlinjer och varningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du vetenskaplig grund till detta påstående? Gapar du efter bevis så får du allt se till bistå med det till dina egna påståenden också.

Till att människor formas av den miljö de växer upp och lever i?

 

Varningstexter skulle bara vara ett oerhört slöseri med pengar
På vilket sätt då?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...