Ryssfemma Skrivet 2 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2011 Onödigt ärligt talat, kan amerikanerna börja använda hjärnan själva nån gång eller? PEGI sätter ut märkningar efter deras bedömning, det räcker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2011 kan amerikanerna börja använda hjärnan själva nån gång eller?tyvärr inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 16 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2011 Såg att det kommit mycket debatt om hur dumma amerikanrna är. Men visst, jag har hört att usa har lägst IQ i snitt i hela världen. Så då kan väl amerikanrna ha det om dem vill, de verkar ju behövas men vi i sverige klarar oss nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 16 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2011 (redigerat) Klart man påverkas av att spela massa våldsamma spel. :huh: Människor är otroligt lättpåverkade i alla avseenden så det finns ingen anledning till att just tv- och datorspel skulle vara undantagna från den regeln. Alla som studerat psykologi vet detta. Jag tycker det är en jättebra idé att märka TV- spel, det kan nog hjälpa många föräldrar att tänka till lite grann. Klart man ska få spela spel liksom, men det är många som liksom du inte vill se att spelen påverkar hur man beter sig. Jag tycker hela den här tråden på sätt och vis är ett bevis för att märkning behövs.Och alla som inte har håller inte med...inte jag iaf <_< Förutom att jag lärde mig engelska väldigt fort, kunde bas engelska i 2:an... och vi började inte bli lärda fören i 4:an, kan lätt säga att 4:an engelska är överskattat. Redigerat 16 Februari 2011 av QuinnoX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 16 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2011 Tycker man ska ha vaningstext på spelen. Det påverkar ungar mer än man tror. Hade en kompis som spelade ett spel där man kunde spränga fienderna så att kroppsdelar flög och as mycket blod var det. Han var skit aggresiv i skolan. Jag har visserligen också spelat våldsamma spel, men det har bara varit att personer har dött, lite explotioner, inget annat. Jag känner mig ganska lugn. Även om jag lätt blir irriterad, så kan jag behärska känslorna och lösa det med ord. Men detta är bara jag, och jag tycker att varningstexter ska stå på fodralet när man köper spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 16 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2011 Och alla som inte har håller inte med...inte jag iaf <_<Du bevisar ju poängen. Alla matematiker anser att lösningarna till en lineär diffekvation av första ordningen bara innehåller en godtycklig parameter. Att du som går i åttan inte gör det spelar inte så stor roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 18 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2011 Låter väl ganska logiskt. B) Har de varningstexter på lotter nuförtiden eller? Seriös fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 19 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2011 Men herregud. Jag är nästan säker på att när du köper ett spel så får du en liten lapp inuti fodralet där det står om konsekvenserna som spelet kan ha på dig, att spelet framkallar beroende osv. Sen gömmer dom ju inte direkt PEGI-märkningen heller, utan den sitter så att det är en av de första sakerna man ser på fodralet, och jag menar, vem nu för tiden har inte tillgång till internet och kan på mindre än en minut få fram pegis hemsida och se vad märkningarna betyder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 19 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2011 Men vilken förälder gör egentligen det? Visst att det står en liten fyrkant med en siffra på i ett hörn, men en unge kan rätt lätt få det att låta som om det är överdrivet och egentligen inte alls stämmer in på spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sinclair Skrivet 23 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2011 Jag tror inte att varningstexter och liknande initiativ är något som fungerar i det långa loppet, utan det gör så att de "lite förbjudna" blir mer intressant. Människor som inte kan skilja på fiktion och verklighet ska sitta och gosa med rosa nallebjörnar, inte spela våldsamma spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 23 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2011 Jag tror inte att varningstexter och liknande initiativ är något som fungerar i det långa loppet, utan det gör så att de "lite förbjudna" blir mer intressant.Ofta är det föräldrar som köper spelen till de yngre tonåringarna (troligtvis de som löper störst risk att påverkas) och föräldrar kommer nog tänka igen innan man köper ett spel om det står att det kan ha våldsamma effekter på barnet (de kommer iaf inte tänka att det blir mer intressant). Människor som inte kan skilja på fiktion och verklighet ska sitta och gosa med rosa nallebjörnar, inte spela våldsamma spel.1. Det handlar inte om att man inte kan skilja på spelet och verkligheten. T.ex. kan en roman med ett ledset slut påverka dig även om du vet att det inte har hänt. Man kan bli inspirerad av spelet på andra sätt än "jag ser ingen skillnad på verkligheten och spelet". 2. Det finns ju ingen polis som går runt och kontrollerar vem som påverkas av spel och liknande. De som påverkas mest kommer ju inte tänka: "äsch, jag tror jag ska gosa med rosa nallebjörnar istället". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sinclair Skrivet 24 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2011 (redigerat) Ofta är det föräldrar som köper spelen till de yngre tonåringarna (troligtvis de som löper störst risk att påverkas) och föräldrar kommer nog tänka igen innan man köper ett spel om det står att det kan ha våldsamma effekter på barnet (de kommer iaf inte tänka att det blir mer intressant). Det finns säkert en hel del föräldrar som inte är fullt så ansvarstagande, så du kommer nog stöta på massor av småungar i nästa GTA-spel också. 1. Det handlar inte om att man inte kan skilja på spelet och verkligheten. T.ex. kan en roman med ett ledset slut påverka dig även om du vet att det inte har hänt. Man kan bli inspirerad av spelet på andra sätt än "jag ser ingen skillnad på verkligheten och spelet".Det var bara ett exempel. Redigerat 24 Februari 2011 av Sinclair Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.