Grovsopan Skrivet 29 September 2011 Rapport Dela Skrivet 29 September 2011 Jävla moralpanik. Dessa konservativa politiker är rädda för allting som är nytt och som ungdomar gillar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 10 December 2011 Rapport Dela Skrivet 10 December 2011 Du bevisar ju poängen. Alla matematiker anser att lösningarna till en lineär diffekvation av första ordningen bara innehåller en godtycklig parameter. Att du som går i åttan inte gör det spelar inte så stor roll.*Nian Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cool2day Skrivet 17 December 2011 Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 (redigerat) Det är skit med massa varnigns texter. jag bara tycker det är onödigt jag tycker det pressar föräldrar och mår dåligt när deras barn sitter och spelar olika spel över deras ålder. :angry: Redigerat 17 December 2011 av Cool2day Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptio Skrivet 18 December 2011 Rapport Dela Skrivet 18 December 2011 Det är skit med massa varnigns texter. jag bara tycker det är onödigt jag tycker det pressar föräldrar och mår dåligt när deras barn sitter och spelar olika spel över deras ålder. :angry:Ja, vad hemskt att konsumenten ska kunna göra val utifrån mer kunskap om produkten man köper. :angry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 18 December 2011 Rapport Dela Skrivet 18 December 2011 Dock är väl överdrivet moraliserande rätt onödigt? Det finns redan symboler (pegi, bland annat) som berättar allt du behöver veta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptio Skrivet 18 December 2011 Rapport Dela Skrivet 18 December 2011 Dock är väl överdrivet moraliserande rätt onödigt? Det finns redan symboler (pegi, bland annat) som berättar allt du behöver veta.Vem drar gränsen över vad som är "överdrivet moraliserande" och måttligt "moraliserande"? Du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 18 December 2011 Rapport Dela Skrivet 18 December 2011 (redigerat) Vem drar gränsen över vad som är "överdrivet moraliserande" och måttligt "moraliserande"? Du?Ja, såklart. Ni andra får faktiskt finna er i det jag bestämmer. Alla spel har idag en pegi-märkning som berättar exakt allt en konsument kan tänkas vilja veta om vilken typ av innehåll spelet har. Feta stickers över hela omslaget med "DETTA SPEL ÄR SUPERVÅLDSAMT!!!!!!!ONEONE" lär knappast hjälpa någon. Det här förslaget tillför ingen kunskap till konsumenten, som du påstår i ditt förförra inlägg. Konsumenten har redan all kunskap denne behöver i de andra märkningar som redan finns på spel. Dessutom är jag fullständigt övertygad om att varningslappar på cigarett-paket och liknande också är överflödiga. Alla i dagens samhälle känner redan till de negativa effekterna av rökning. Vill man röka så gör man det ändå. Redigerat 18 December 2011 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptio Skrivet 18 December 2011 Rapport Dela Skrivet 18 December 2011 Alla spel har idag en pegi-märkningNej. Det här förslaget tillför ingen kunskap till konsumenten, som du påstår i ditt förförra inlägg. Konsumenten har redan all kunskap denne behöver i de andra märkningar som redan finns på spel.Hahaha det beror väl ändå på hur dessa utmärkningar skulle utformas? Konsumenten får endast ytlig kunskap av PEGI-märkningar. Dessutom är jag fullständigt övertygad om att varningslappar på cigarett-paket och liknande också är överflödiga. Alla i dagens samhälle känner redan till de negativa effekterna av rökning. Vill man röka så gör man det ändå.Ja, det är mycket du är övertygad om. Men inte fan har du någon statistik eller vetenskaplig fakta för att backa upp det, utan som vanligt är det dina åsikter och påhitt grundade på vakuum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 18 December 2011 Rapport Dela Skrivet 18 December 2011 (redigerat) Raptio snabb fråga, du har möjligtvis ingenting som kallas för "sunt förnuft". Eller kan du inte tänka själv så att regler och texter måste göra dina beslut åt dig? Håller med Guggo till fullo angående detta. Men vad vet jag? Jag har ju ingen vetenskaplig fakta som bevisar att jag håller med Guggo... Redigerat 18 December 2011 av Nomatic Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptio Skrivet 18 December 2011 Rapport Dela Skrivet 18 December 2011 Raptio snabb fråga, du har möjligtvis ingenting som kallas för "sunt förnuft". Eller kan du inte tänka själv så att regler och texter måste göra dina beslut åt dig?Sunt förnuft är det största skitsnacket som finns. Jag kan ta egna beslut för mig själv, detta betyder inte att andra är kapabla till detta då de inte innehar förmågan du kallar "sunt förnuft" på grund av de värderingar de erhållit som en följd av sin uppfostran. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 18 December 2011 Rapport Dela Skrivet 18 December 2011 detta betyder inte att andra är kapabla till detta då de inte innehar förmågan du kallar "sunt förnuft" på grund av de värderingar de erhållit som en följd av sin uppfostran.Har du vetenskaplig grund till detta påstående? Gapar du efter bevis så får du allt se till bistå med det till dina egna påståenden också. Varningstexter skulle bara vara ett oerhört slöseri med pengar, sanslösa pengar på något som redan har riktlinjer och varningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptio Skrivet 18 December 2011 Rapport Dela Skrivet 18 December 2011 Har du vetenskaplig grund till detta påstående? Gapar du efter bevis så får du allt se till bistå med det till dina egna påståenden också.Till att människor formas av den miljö de växer upp och lever i? Varningstexter skulle bara vara ett oerhört slöseri med pengarPå vilket sätt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.