MrJesper Skrivet 3 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2011 Visst man får väl se sig för och dra ner på farten lite som chafför, men snälla nån, det är ju knappast så att man går över ett övergångsställe om man ser att en buss kommer i full fart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
A7X Skrivet 3 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2011 Visst man får väl se sig för och dra ner på farten lite som chafför, men snälla nån, det är ju knappast så att man går över ett övergångsställe om man ser att en buss kommer i full fart.Lite tveksamt att säga "knappast" när det hände runt kl 9 igår. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 3 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2011 Lite tveksamt att säga "knappast" när det hände runt kl 9 igår. :/Fortfarande knappast? Spelar väl ingen roll vilken tid på dygnet det är! Har sett många ungdomar som bara springer ut i gatan, skiter i trafiken. Många gånger jag har legat på tutan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 3 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2011 Ser man sig inte för i trafiken, övergångsställe eller inte, så går det som det går. Förlåt om jag låter kall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 3 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2011 Ser man sig inte för i trafiken, övergångsställe eller inte, så går det som det går. Förlåt om jag låter kall.Du har helt rätt, visst är det dåligt att människor dör i trafiken. Men det är inte kul att hela tiden människor med fordon på mer än 2 hjul ska målas som denonda, alla trafikanter ska samspela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 3 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2011 Hade hon haft en gnutta vett innanför skallbenet så skulle hon nog vart vid liv idag. Är ju ganska uppenbart att hon inte tittade sig för innan hon skulle gå över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 4 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2011 Alla har vi fått lära oss att man ska stanna när den röda-gubben kommer, och sen får man gå när den gröna-gubben kommer upp. Följer man det ska det inte vara några problem och kunna undvika snabba föremål. Det är ju vinter nu så det är extra halt på vägarna, då får man inte förvänta sig att en bil ska kunna stanna på 2 sekunder om man går över vägen. Beklagar sorgen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 4 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2011 Jag bor i en förort till Stockholm. Går över en hårt trafikerad väg två gånger om dan där det dessutom är en busstation, finns inga trafikljus alls. Tittar man föraren i ögonen och inte chansar när det kommer en bil så klarar man sig. Denna tjej tittade sig inte för, hon chansade. En buss kan inte få stopp på någon meter. Somsagt, hade hon haft lite vett hade hon levt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 4 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2011 Både bilisterna och fotgängare borde skärpa sig, ser nästan varje dag minst en av varje som inte ser sig för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 4 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2011 Både bilisterna och fotgängare borde skärpa sig, ser nästan varje dag minst en av varje som inte ser sig för.Host* pensionärer Håller med digSåg en pensionär på minst 70 år som körde, körde skit långsamt, och körde rätt ut i gatan. Visst, dom har sämre syn, men man borde endå vara uppmärksam Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 5 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 Detta var ju väldigt sorgligt :( OffTopic: Jag läste detta, i Metro tror jag, och det första jag tänkte på var "tänk om Muffin kände henne" Tydligen hade jag rätt :( beklagar. OnT: Jag tycker verkligen att man ska vara försiktig när man går över gatan. Fotgängarna har ett stort och viktigt ansvar. Men störst är ju verkligen bilisterna och bussarna. De måste se sig för. Det var ju en olycka, men det verkar ju så att de tror att de har företräde. Jag tycker att man verkligen ska skärpa så. i staden där jag bor finns det mycket bilar, och många övergångsställen har så att det är grönt för fotgängarna att gå över, men att bilister får åka i alla fall! :angry: Oftast är de så att de kommer i rasande fart och kör som dårar, fast det är grönt för fotgängarna. Jag såg en gång hur en tjej gick över ett sådant övergångställe och en bil kommer i rasande fart och kör och hon hoppar precis undan och bilen fortsätter köra. Det tycker jag man ska ändra på. Att om det är grönt för fotgängarna ska det vara rött för bilisterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 5 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2011 Detta var ju väldigt sorgligt :( OffTopic: Jag läste detta, i Metro tror jag, och det första jag tänkte på var "tänk om Muffin kände henne"Tydligen hade jag rätt :(beklagar. OnT: Jag tycker verkligen att man ska vara försiktig när man går över gatan. Fotgängarna har ett stort och viktigt ansvar.Men störst är ju verkligen bilisterna och bussarna. De måste se sig för. Det var ju en olycka, men det verkar ju så att de tror att de har företräde. Jag tycker att man verkligen ska skärpa så. i staden där jag bor finns det mycket bilar, och många övergångsställen har så att det är grönt för fotgängarna att gå över, men att bilister får åka i alla fall! :angry: Oftast är de så att de kommer i rasande fart och kör som dårar, fast det är grönt för fotgängarna. Jag såg en gång hur en tjej gick över ett sådant övergångställe och en bil kommer i rasande fart och kör och hon hoppar precis undan och bilen fortsätter köra.Det tycker jag man ska ändra på. Att om det är grönt för fotgängarna ska det vara rött för bilisterna.Jag antar du pratar om korsningarna i stan, där kan du inte göra så mycket. Hade det inte vart så hade ingenbilist lyckats ta sig förbi. Vad man gör är att bilar som kommer från höger och vänster inte får köra mot rött, men dem som kommer ifrån korsningen och har grönt för sig får köra, men ska vara försiktigt. Men du måste erkänna att många tror att de har röda mattan framför sig vid trafikljusen när det kommer till fotgängare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.