Hoppa till innehåll

Alkohol


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Alkoholskatter är ju också ett sätt att kompensera för de skador som orsakas på samhället av alkoholen. Om du går och köper juice är inte det något som kommer kosta pengar för samhället, men om du däremot köper alkohol kommer du med stor sannolikhet i längden få sämre hälsa och vissa slåss också och förstör saker. Om du spyr på allmän plats kostar ju också det pengar att städa upp. Så för att kompensera för detta behövs alkoholskatt.

 

edit: Alltså går allmän sjukvård och alkoholskatt hand i hand.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Alkoholskatter är ju också ett sätt att kompensera för de skador som orsakas på samhället av alkoholen. Om du går och köper juice är inte det något som kommer kosta pengar för samhället, men om du däremot köper alkohol kommer du med stor sannolikhet i längden få sämre hälsa och vissa slåss också och förstör saker. Om du spyr på allmän plats kostar ju också det pengar att städa upp. Så för att kompensera för detta behövs alkoholskatt.

 

edit: Alltså går allmän sjukvård och alkoholskatt hand i hand.

Du har en poäng, men allra störst skada gör väl alkoholen ändå i trafiken, där andra människors liv står på spel? Redigerat av dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, en fest verkar bli roligare oftast av alkohol, men jag tror inte att bara för att man dricker alkohol så blir det roligare.

Men jag fattar inte varför folk tar med sig massa backar med 50cl cider och säger "TA FÖR ER!!!"

 

Vad jag menar är att man behöver inte alkohol för att ha roligt, man kan ha kul när man är nykter med.

Folk tar inte med sig "massa" med backar 50cl cider för det blir jävligt dyrt, festar man delar 2 antagligen på en platta 33cl stark öl eller en vodka (ungefär 50cl var.)

 

Och om man går på en fest där alla är fulla så är det förjävla tråkigt att vara nykter själv.

 

 

Och som Fishmaster skrev:

 

Alkohol effekter bland andra:

* Högre självsäkerhet

* Mer social

* Mer impulsiv

 

-----

1. Dricker du eller har du testat?

Ja, klart jag dricker och har testat, själv så tycker jag att det är så sjukt mycket roligare att dra och förfesta, sen dra iväg på den riktiga festen och dansa, träffa brudar etc. dra på efterfest och chilla. Och med tanke på att svenskar är så fega så hade antagligen inget hänt på festen om dom varit nyktra. Och tänk er en kall öl nu när det snart är sommar i den heta solen, det är väldigt härligt. (:

 

2. Blir du störd när andra dricker, eller pratar om att dricka?

Pff, nej det blir jag inte. Är det helg och mina polare snackar om att dricka så frågar jag bara vart och om någon vill dela på ett flak/en flaska med mig. Det enda jag stör mig på är när folk snackar om att knarka över internet.

 

3.Tycker du att alkohol ska förbjudas?

Nej, kommer nog inte bli förbjudet i alla fall med tanke på hur många som dricker.

 

4. Om alkohol hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts?

Hade det säkert inte. Kan inte motivera varför dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Jag dricker nån gång i månaden och vid högtider.

2. Nej, kan inte se varför jag skulle bli det heller.

3. Nej, då kan man lika gärna förbjuda 50% av allt som uppfunnits de senaste två seklerna då allt är potentiellt skadligt. Bilar, motorcyklar, flygplan, cigaretter, socker, hamburgare, datorspel. The list goes on.

4. Alkohol "uppfinns" hela tiden i form av olika nya droger, det går att stoppa, men något så traditionellt som alkohol går inte att förbjuda. En anledning till det är att isåfall skulle smuggelspriten öka några tusen procent och regeringen skulle gråta för alla förlorade inkomster.

Redigerat av KalphiteQ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

1. Dricker du eller har du testat?

Jag dricker när jag får chansen och tycker att det är lämpligt.

2. Blir du störd när andra dricker, eller pratar om att dricka?

Störd vet jag inte om jag blir, men jag kan få kraftiga epilepsianfall(lol, nej jag blir inte störd av att andra dricker..).

3.Tycker du att alkohol ska förbjudas?

Nej.

4. Om alkohol hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts?

Kanske.

 

En grej som jag läste igår var att Röda Armen drack en del vodka när dom stred. Tydligen hjälpte vodkan dom att kriga. Till och med piloterna drack vodka, men det var först efter att dom hade utfört ett uppdrag som dom drack.

Hur viktig vodkan var för de ryska trupperna i Stalingrad visar följande prioritering vid en beställning av varor:

1) Vapen och ammunition, 2) Vodka, 3) Mat.

 

Och som Fishmaster skrev.

Alkohol effekter bland andra:

* Högre självsäkerhet

* Mer social

* Mer impulsiv

 

Så visst är sprit bra att ha ibland när det klämmer.

Redigerat av Progressive
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

En grej som jag läste igår var att Röda Armen drack en del vodka när dom stred. Tydligen hjälpte vodkan dom att kriga. Till och med piloterna drack vodka, men det var först efter att dom hade utfört ett uppdrag som dom drack.

Hur viktig vodkan var för de ryska trupperna i Stalingrad visar följande prioritering vid en beställning av varor:

1) Vapen och ammunition, 2) Vodka, 3) Mat.

Skulle nog tro att många drack för att glömma, jävla hemska saker som ingen kan förstå sig på, många går hem med traumatiska kriser i hjärnan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...