Hoppa till innehåll

Alkohol


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Om du dricker alkohol kan du bli modigare, våga vara sig själv mera. Vet inte om det är så positivt.

Källa, tack. Man blir inte modigare för att man är alkoholist och varför skulle man "våga vara sig själv mera" bara för att man dricker? Jag dricker ingenting och jag är mig själv hela tiden. Vet att du skrev "kan" (inte alla) men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

@zazaza

 

Att man blir "modigare" av alkohol är ett falskt påstående, man blir inte modigare utan man gör bara dummare saker, oftast omedvetet. Och om man inte vågar vara sig själv när man e nykter så kanske man borde tänka över sin situation lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Dricker du eller har du testat? Ja

2. Blir du störd när andra dricker, eller pratar om att dricka? Verkligen inte

3.Tycker du att alkohol ska förbjudas? Nej, finns farliga saker som kan förbjudas än alkohol

4. Om alkohol hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Ja, varför inte ? Tror nog alla(vuxna då) dricker alkohol på någonvis

Redigerat av SpaceBanana
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@zazaza

 

Att man blir "modigare" av alkohol är ett falskt påstående, man blir inte modigare utan man gör bara dummare saker, oftast omedvetet. Och om man inte vågar vara sig själv när man e nykter så kanske man borde tänka över sin situation lite mer.

Alltså, modigare är kanske lite dåligt ordval, men principen är den samma.

Man vågar, samt får för sig, att göra saker som man kanske inte vanligtvis ens skulle tänka på att göra.

 

Så på sätt och vis blir man modigare.

Sen om det är bra för en är ju en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Har druckit ibland för att förbättra förkylning och feber.

 

2. Nej, jag blir ej störd av det.

 

3. Nej! Alkohol tar bort nästan alla bakterier och kan vara bra ifall man är sjuk, MEN man ska verkligen inte få i sig för mycket alkohol.

 

4. Tror ej det då det tar bort väldigt många bakterier och kan vara bra på det viset.

Redigerat av JePPe9
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Dricker du eller har du testat? - Jag dricker inte regelbundet, men ja.

2. Blir du störd när andra dricker, eller pratar om att dricka? - Beror på om personen ångrar sig eller är stolt.

3.Tycker du att alkohol ska förbjudas? - Nej.

4. Om alkohol hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? - Inte i drycker.

 

Allt snack om att man blir modigare och sig själv när man är full är skit. Alkoholen påverkar hjärnan. Anledningen till att man blir modigare är att man inte fattar vad man gör. 5-6 öl är lagom en kväll för mig. Jag blir pratglad, och har inga gränser, men samtidigt så är jag vid medvetande och vet vem jag snackar med och kommer ihåg det. Ja, jag är lättpåverkad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Händer att jag dricker lite då och då när jag är ute eller när jag är på fest, yees.

2. Prata om det får man väl göra, vissa blir ganska jobbiga när de dricker och sådana kan jag störa mig på men utöver det så gör jag inte det.

3. Nej men tycker att vissa gränser kan ändras.

4. Det hade det förmodligen inte. Inte överallt i alla fall. Och lägre %ig kanske hade varit okej på fler ställen ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Källa, tack. Man blir inte modigare för att man är alkoholist och varför skulle man "våga vara sig själv mera" bara för att man dricker?

 

Alkohol, effekter bland andra:

* Högre självsäkerhet

* Mer social

* Mer impulsiv

 

Fast du verkade ju likställa effekterna av att dricka med alkoholism

 

Jag dricker ingenting och jag är mig själv hela tiden

 

... ja...

 

Allt snack om att man blir modigare och sig själv när man är full är skit. Alkoholen påverkar hjärnan. Anledningen till att man blir modigare är att man inte fattar vad man gör.

Vad är skillnaden i praktiken?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni som aldrig har druckit alkohol borde inte få befinna er i denna diskussion då man uppenbarligen inte vill ha åsikter som- "Jag har aldrig testat alkohol MEN JAG HAR HÖRT ATT OM MAN DRICKER EN DROPPE SÅ KOMMER MAN VÅLDTA FOLK OCH MÖRDA OSV. KOMMER ALDRIG DRICKA ALKOHOL, ELLER KANSKE PÅ MITT BRÖLOPP :P"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni som aldrig har druckit alkohol borde inte få befinna er i denna diskussion då man uppenbarligen inte vill ha åsikter som- "Jag har aldrig testat alkohol MEN JAG HAR HÖRT ATT OM MAN DRICKER EN DROPPE SÅ KOMMER MAN VÅLDTA FOLK OCH MÖRDA OSV. KOMMER ALDRIG DRICKA ALKOHOL, ELLER KANSKE PÅ MITT BRÖLOPP :P"

Skulle det funnits en "Gilla"-knapp så hade jag spammat sönder den XD

Sorry för off-topic men blev bara tvungen att skriva :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är skillnaden i praktiken?

Jag svarade de folk som sa att man blir modigare av alkohol. Jag skrev att man blir inte modigare, bara dummare. Skillnaden i praktiken är väl näst intill obefintlig, eftersom mod ligger på gränsen till dumdristighet i alla lägen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag läst igenom hela tråden och 2 saker har slagit mig...

 

1. Varför måste vi alltid skydda människor? Alkohol i måttliga mängder är gott (viktigast), i korrekt mängd och form kan det förbättra personers hälsa samt ge en skön känsla. Missbruk däremot är fullt möjligt med tråkiga konsekvenser. Men den stora majoriteten i världen använder alkohol regelbundet...utan problem. Visst man kan säga att alkohol är onödigt, de positiva hälso egenskaperna går säkert att efterlikna med andra preparat osv. men jag tycker iaf att varje människa har rätt att ibland göra vad dom själva vill, vare sig det är bra eller dåligt för personen i fråga. Vi kommer inte alla leva tills vi är 110 år gamla så varför ska vi i dagens samhälle hålla på och försöka uppnå någon forma att renlighet och förlängt liv, men utan samma valfriheter mm. (såklart kan man ju själv göra valet att inte dricka alkohol, men man har iaf haft möjligheten att välja).

 

2. Att dricka så att man spyr är inget jag tycker man behöver skämmas över, har själv gjort det ett par gånger, däremot om man dricker tills man spyr varje gång är det kanske sämre. Min poäng är att vi gör alla misstag när det gäller intaget av mat/dryck. Hur många här har inte av misstag ätit så mycket att de fått ont i magen? Eller druckit för mycket kaffe och fått dålig mage, visst det är inte riktigt samma sak, men poängen den samma, vi är människor och vi gör misstag.

 

Och om man inte redan har gissat det så dricker jag alkohol, första gången när jag va 17 år.

Jag har inget emot att andra dricker så länge man inte kör kör bil/mm. påverkad.

Jag tror inte på ett förbud, och motsätter mig alkohol skatter.

Om vi inte hade haft alkohol sedan tidigare så hade det inte blivit godkänt nu, dock hade vi inte haft alkohol så hade vi haft något annat "att roa oss med".

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...