Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Du kan dö av ciggaretter, sånna med nikotin i.

Ja... men inte av en. Som man röker. Jag förstår inte riktigt vad det är du syftar på nu, menar du att man dör om man äter en cigarett, men inte att man dör om man äter cannabis?

 

 

Pratar du om staten nu?
Ja, typ.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja... men inte av en. Som man röker. Jag förstår inte riktigt vad det är du syftar på nu, menar du att man dör om man äter en cigarett, men inte att man dör om man äter cannabis?

Ja, typ.

notera ciggaretter

jag menar att man dör inte av att äta en nikotin-ciggarett, utan att äta tre.

men man dör inte av att äta cannabis-cigaretter

 

edit: tar du en blyech-penna och stoppar i nikotin, och trycker in i armen dör du

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej...

eh jag förstår fortfarande inte.

Det du vill komma fram till är: Cigaretter är farligare än cannabis?

 

...

Vad är din åsikt? Ähum, jag kanske är efterbliven nu men. Ja.

Sånna ciggaretter som du köper med packet där det står "Rökning skadar allvarligt dig själv och andra i din närhet" är farligare än cannabis-ciggaretter

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det förstår jag, men jag förstod inte vad man kunde dra för slutsats av det.

 

Cannabis stannar längre i kroppen, och cannabis skadar hjärnan mer. Det kan i värsta fal leda till en störd verklighetsuppfattning och lungcancer som man sen dör av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det förstår jag, men jag förstod inte vad man kunde dra för slutsats av det.

 

Cannabis stannar längre i kroppen, och cannabis skadar hjärnan mer. Det kan i värsta fal leda till en störd verklighetsuppfattning och lungcancer som man sen dör av.

Det säger jag inget emot, men nikotin kan du dö direkt av, så nikotin är ju farligare än cannabis, men endå är nikotin delvis lagligt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men nikotin kan du dö direkt av, så nikotin är ju farligare än cannabis

Inte nödvändigtvis. Jag kan inte komma på något exempel nu, men bara för att något är dödligt betyder inte det att det är farligare än allt annat som inte är dödligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan de väl.

Men inte i detta sammanhang, tycker jag.

Cannabis borde fortsätta vara olagligt, och de har rätt att ge en ett straffa en för det brott man gjort.

 

Det säger jag inget emot, men nikotin kan du dö direkt av, så nikotin är ju farligare än cannabis, men endå är nikotin delvis lagligt

Jaa.

Men jag förstår fortfarande inte vad du menar med att nikotin är farligare. Vad ska jag svara? Jaha...?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Huruvida staten har "rätt" eller inte får vi ta nån annan stans. Man kan gå djupt in på det vilket kommer leda till off-topic här.

 

Vi låtsas att vi befinner oss i Amsterdam där cannabis är lagligt. Hur ser du på användande av det då? Om jag inte minns fel så var ditt främsta argument just att det just var olagligt. Jag har "rätt" att använda det i Amsterdam, men om jag vill göra det hemma på min altan är det inte okej?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har svårt att tänka mig det. Eftersom cannabis är en starkare drog så förbränner kroppen den snabbare och därmed borde den stanna kortare i kroppen än nikotin.

Lite googlande säger att det beror helt på hur ofta man röker, och hur starkt det är. Både nikotin och cannabis kan stanna i kroppen allt från några dagar till flera månader.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...