Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Men det har väl droger också igentligen?

Vissa droger är konstgjorda, eller syntetiska som det kallas.

 

Äter du andra svampar?
Champinjon gillar jag. Har ej haft tillfälle att smaka på någon psykedelisk svamp än. Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Växer dom ens i sverige?

Champinjoner vet jag inte. Men jag antar att du syftar på psykedeliska svampar. Här är en lista på vilka psykedeliska som växer i vilka länder. Under Sweden står det:

Gymnopilus sp.

Panaeolus cinctulus

Psilocybe fimetaria

Psilocybe semilanceata

Psilocybe strictipes

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har svårt att tänka mig någon svindyr utrustning.

Synd.

 

Det är bara en person som äter svamp. Kontrollera tillvaro kan man uppnå hemma med rätt set, setting och en sitter.

Nu har jag visserligen inte läst artikeln själv utan bara vagt skummat igenom den och läst det som guggo citerat. Och jag är benägen att hålla med honom på den här punkten. De säger att de har testat Psilocybin, en substans i drog, så det är högst troligt att de bara har använt själva ämnet. Tror inte att någon har fått en bit svamp bara att knapra på utan snarare en tablett eller liknande med exakt uppmätt dos. Dessutom så har det funnits en hel del utrustning som kontrollerar försökpersonens tillstånd, hjärtrytm, puls, kroppstemperatur, hjärnaktivitet etc etc. Vidare är det troligt att det har funnits mycket kunnigt folk på plats med många års universitetsutbildning och praktisk erfarenhet.

 

Alltså, ingenting som som är jämförbart i den "riktiga" världen. Du kan inte bara googla en artikel och länka den för att rubriken låter bra och sen vägra försvara dig eller ta tillbaka ditt påstående när någon faktiskt läser vad du skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Toppslätskivlingar växer i Sverige, det vet jag. Förövrigt så hittade jag sånna ute i skogen när vi hade orientering på idrotten. :D

 

EDIT: wtf, postade före WASD och ändå så är jag efter :o

 

EDIT: nä jag är full

Om ni har hittat dom och tycker dom är inte skadliga. Varför inte testa dom då? Jag vet att det är olagligt, men du kan ju alltid vara ensam hemma, ingen spionerar ju.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...