Hoppa till innehåll

Hur Ofta Brukar Du Springa?


Nazar

Rekommendera inlägg

Jag vet att musik är bra, nu suger dock mina hörlurar och åker ut hela tiden, går ju förifasen inte att springa då... jag springer utan musik, pulsklocka, tid, vatten, svettband och uppsatt hår.

Allt sånt som man behöver :D

De bra. Själv springer jag utan vatten flaska, ska skaffa snart så jag kan lägga flaskan nånstans, kan ju inte lägga i fickan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Pulsklocka är bra om man inte har någon uppfattning om hur mycket man egentligen tar i. Väldigt många tänker fel och tror att de är helt slut när de egentligen har massor kvar att ge, och om man inte pressar sig och mår dåligt utvecklas man inte. Det hör till att må lite illa och flåsa när man springer.

 

Och att springa varje dag är inte bra som Nobbify nämnde. Bättre i så fall att springa 3 eller 4 gånger i veckan och vila de andra dagarna så att man kan ta i ordentligt när man väl springer. De dagarna man inte springer kan man ju styrketräna istället t.ex., och låta benen vila. 40 minuter är ganska länge för en trettonåring att springa, men 15 är väldigt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske du har rätt nog, men jag försöker springa tidigt på morgonen, typ 6 och träna. Sen vilar jag hela dagen då vilar man ju musklerna och benen, sen nästa dag igen klockan 6. Inga problem för mig. Fast märkte idag att när jag tränade och inte sprang, så var inte mina muskler så spända som igår, kanske för att för mycket tränning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va, så det är dåligt att springa varje dag? Ja, det låter logiskt, men det var synd... störande.

Så ni rekommenderar alltså att jag inte springer 2 km varje dag, det är ganska lite, eller syftade du på att om man springer mycket varje dag? Jag springer ju lite varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va, så det är dåligt att springa varje dag? Ja, det låter logiskt, men det var synd... störande.

Så ni rekommenderar alltså att jag inte springer 2 km varje dag, det är ganska lite, eller syftade du på att om man springer mycket varje dag? Jag springer ju lite varje dag.

Bättre om man springer lite längre 4-2 gånger i veckan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va, så det är dåligt att springa varje dag? Ja, det låter logiskt, men det var synd... störande.

Så ni rekommenderar alltså att jag inte springer 2 km varje dag, det är ganska lite, eller syftade du på att om man springer mycket varje dag? Jag springer ju lite varje dag.

Se till att ha en vilodag då och då. Om du inte vilar får inte musklerna någon chans att återhämta sig. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Se till att ha en vilodag då och då. Om du inte vilar får inte musklerna någon chans att återhämta sig. ;)

Söndag? :)

Nej, men nu springer jag ju bara 2 km, kan j inte vara så farligt, eller?

Men jag ska nog vila lite sen när jag börjar springa längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Söndag? :)

Nej, men nu springer jag ju bara 2 km, kan ju inte vara så farligt, eller?

Men jag ska nog vila lite sen när jag börjar springa längre.

Om man inte tar ut sig och blir trött när man tränar finns det ju ingen mening med att göra det. Du ska sikta på att springa så hårt att du kan känna hur trött du är i benen nästa dag, att du verkligen behöver vila.

 

Man utvecklas när man pressar sig själv förbi den bekväma zonen som det känns bra att springa i. Nästa gång kommer det kännas normalt att springa i det tempot och du kan pressa dig ytterliggare. Att springa 2 kilometer i långsamt tempo varje dag kommer inte utveckla dig lika mycket. Det ska INTE vara skönt när man springer, det SKA svartna för ögonen och dina ben SKA vara som blyklumpar när du är framme. Om du nu siktar på att förbättra din kondition och uthållighet inför tävlingar vill säga. :o

 

Så kom igen nu och försök verkligen PRESSA UT det sista ur dig själv vid VARJE träningspass, så kan du vila upp dina muskler varannan dag istället och låta dem hinna förbättra sig till nästa pass. Man blir inte bara bättre vips utan man måste pressa sig själv till att prestera bättre från början.

 

Det är väldigt få som faktiskt gör detta (särskilt tjejer), så tänk på det så lovar jag dig att du snart kommer döda dina motståndare på planen. ;)

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

 

Men hur ska man försöka pressa ut allt vad man har? Jag vågar inte, för att tänkt om jag får för mycket kraft i benen att dom bryts sen. Är rädd, för detta, om man pressar till max kan man ju bryta benen.

Redigerat av Skelzor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men hur ska man försöka pressa ut allt vad man har? Jag vågar inte, för att tänkt om jag får för mycket kraft i benen att dom bryts sen. Är rädd, för detta, om man pressar till max kan man ju bryta benen.

Hahahahahaha wat? xD

 

 

Vad fan snackar du om egentligen? :D Jag tror jag dör.

Någonting har du ju allt fått om bakfoten. Dina muskler kan omöjligt ha sönder dina ben.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hahahahahaha wat? xD

Vad fan snackar du om egentligen? :D Jag tror jag dör.

Någonting har du ju allt fått om bakfoten. Dina muskler kan omöjligt ha sönder dina ben.

Inte musklerna, men man blir ju trött, man kan ju inte springa för evigt även om man är jätte trött, för eller senare kommer man falla eller nåt. Det är så jag känner när jag springer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...