Hoppa till innehåll

Extrema Ryggsmärtor

Luxaxix

Rekommendera inlägg

Har ett litet problem... Var hos min flickvän igår och vi myste lite grann och när hon började smeka mig över ryggen så kände jag en enorm smärta. Det räckte att hon snuddade med fingertoppen på vissa punkter så kändes det som om någon körde in en kniv i ryggraden. Jag vet hur fiskar beter sig när man gör det, och det var så jag kände mig.

De ömma punkterna befann sig mellan skulderbladen och svanken, och det räckte som sagt med ytterst lite beröring. Nu är frågan, vad gör jag åt det här? Jag antar att det är mitt konstanta datorsittande som orsakat detta, och jag fattar att jag måste sluta, men det kommer knappast hjälpa mig få bort smärtorna. Hade varit på elmia hela dagen, och gått där i ett par timmar, som också orsakat ryggont, men inte på det sättet, kan detta ha med saken att göra? Pappa vill att jag ska gå på gym, men det vägrar jag göra.. Kan tänka mig att utföra övningar hemma med bara min kroppsvikt till hjälp, och ev. besöka skolans gym då och då, men hjälper styrketräning mot en sån här sak?

Massage är väl också ett alternativ men hur ska det gå till om ingen kan ta på min rygg?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså. Om ni är sjuka/har ont, gå till en läkare. Eller ring sjukvårdsupplysningen i alla fall. Eftersom det i ditt fall rör ryggen så skulle du kunna gå till en kiropraktor också, antar jag.

Jag förstår inte varför folk envisas med att skriva på ett internetforum istället för att bara lösa problemet med en gång? Eller åtminstone gå till någon som är utbildad i sådant här.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså. Om ni är sjuka/har ont, gå till en läkare. Eller ring sjukvårdsupplysningen i alla fall. Eftersom det i ditt fall rör ryggen så skulle du kunna gå till en kiropraktor också, antar jag.

Jag förstår inte varför folk envisas med att skriva på ett internetforum istället för att bara lösa problemet med en gång? Eller åtminstone gå till någon som är utbildad i sådant här.

Jag får inte gå till en läkare för min far, han vill enbart att jag ska börja styrketräna, så det är ganska hopplöst att komma någonstans där. Känner tyvärr ingen kiropraktor, och jag vill bara kolla ifall någon har varit med om något liknande och vet ifall det finns något enkelt att göra åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får inte gå till en läkare för min far, han vill enbart att jag ska börja styrketräna, så det är ganska hopplöst att komma någonstans där. Känner tyvärr ingen kiropraktor, och jag vill bara kolla ifall någon har varit med om något liknande och vet ifall det finns något enkelt att göra åt det.

Gå till en läkare ändå, är det svårt eller? Du måste inte hålla pappa i handen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå till en läkare ändå, är det svårt eller? Du måste inte hålla pappa i handen.

Jag respekterar mina föräldrar och deras åsikter, även om jag inte alltid följer dem.

Träffade henne idag igen och jag reagerade lite mindre, men jag var väldigt känslig, speciellt i det nedre partiet, men även lite grann över skulderbladen.

Hon kan massera, men jag vet inte om jag klarar av så mycket beröring..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå "får inte gå till läkare". Det var fan det dummaste jag har hört på år och dar. Fråga din käre far hur han tror att gå till gymmet skall hjälpa svåra ryggsmärtor. Nu är jag visserligen inte (och ingen annan här heller..) läkare, men jag har svårt att tro på det. Gå till din skolsköterska i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får inte gå till läkaren för ens föräldrar, är dem Jehovas vittne eller vad?

Vi här på fuska kommer inte kunna hjälpa dig direkt.

Vadå "får inte gå till läkare". Det var fan det dummaste jag har hört på år och dar. Fråga din käre far hur han tror att gå till gymmet skall hjälpa svåra ryggsmärtor. Nu är jag visserligen inte (och ingen annan här heller..) läkare, men jag har svårt att tro på det. Gå till din skolsköterska i alla fall.

Måste formulerat mig väldigt dumt.

När vi var på Elmia igår, så hade vi gått ett par timmar och jag klagade då på att jag hade ont i ryggen och sa att jag behöver nog gå till en läkare med min rygg. Då sa han att det beror bara på att jag sitter vid datorn för mycket och att jag borde börja styrketräna.

Han förbjuder mig inte att gå till en läkare, men han kopplar alla problem till att jag sitter vid datorn för mycket, så det är väl mer standardreplik..

Låter som muskelinflammation. har du svankig rygg btw? :)

Du kan läsa om det här: http://www.muskelinflammation.se/

annars kan det väl vara en sträckning eller muskelbristning.

Hmm... Är inte direkt svankig..

Länken förklarar inte riktigt varför jag har en sån otroligt smärta på vissa punkter.

Det som är mest irriterande är att jag inte vet vad jag ska söka på..

Mina systrar kommer förhoppningsvis hem i helgen, en är snart utbildad sjuksköterska och den andra har gått ca 1 år på samma utbildning de kanske kan hjälpa mig..

Frågan är vad som är bäst, sjukgymnast, massör, kiropraktor eller läkare?

Edit, btw, jag har ju inte ont om jag tar mig själv på ryggen.. En vanlig smärta så har man ju ont även om man själv tar på det, t.ex. ett sår eller liknande..

Redigerat av Luxaxix
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...