Luxaxix Skrivet 10 November 2011 Rapport Dela Skrivet 10 November 2011 Val nr. 1: Yrkseförberedande program eller Stuideförberedande program? Yrkesförberedande utbildar dig så att du ska kunna få anställning direkt efter gymnasiet, till exempel Fordon eller El. Om du istället väljer att gå ett studieförberedande program så beräknas du läsa på högskola minst ett antal år innan du får anställning, exempel på dessa är Natur, Teknik eller Samhäll. Så vilket vill du välja? På dina föräldrar låter det som att de vill att du ska gå ett yrkesförberedande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 10 November 2011 Rapport Dela Skrivet 10 November 2011 Varför bli elektriker om man kan bli civilingenjör i elektroteknik liksom? ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 11 November 2011 Rapport Dela Skrivet 11 November 2011 Varför bli elektriker om man kan bli civilingenjör i elektroteknik liksom? ;)För att spara 5 år av sitt liv kanske, annars har jag ingen aning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 11 November 2011 Rapport Dela Skrivet 11 November 2011 btw så tror jag det inte är specielt bra betalt att jobba med fordon nu förtiden. Jag vet att min "kompis" går fordon, och där går massa invandrare som är glada att dom kom in på ett gymnasium Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 12 November 2011 Rapport Dela Skrivet 12 November 2011 btw så tror jag det inte är specielt bra betalt att jobba med fordon nu förtiden.Jag vet att min "kompis" går fordon, och där går massa invandrare som är glada att dom kom in på ett gymnasiumSå för att det går massa invandrare på en speciell linje så betyder det att ett yrke inte ger bra betalt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 12 November 2011 Rapport Dela Skrivet 12 November 2011 Så för att det går massa invandrare på en speciell linje så betyder det att ett yrke inte ger bra betalt?dom var inte direkt bra på något har han berättat.jag säger inte att alla invandrare än sånna, men dessa är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 12 November 2011 Rapport Dela Skrivet 12 November 2011 dom var inte direkt bra på något har han berättat.jag säger inte att alla invandrare än sånna, men dessa är.Men bara för vissa individer inte riktigt har alla hästar i stallet så betyder det inte att en hel yrkesgrupp är likadan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 12 November 2011 Rapport Dela Skrivet 12 November 2011 btw så tror jag det inte är specielt bra betalt att jobba med fordon nu förtiden.Jag vet att min "kompis" går fordon, och där går massa invandrare som är glada att dom kom in på ett gymnasiumThat.. Made.. NO sense.. Bilmekaniker m.m. är nog ett ganska bra yrke med normal månadslön, men framförallt så behöver du inte "få jobb", utan du kan ganska enkelt starta en enskild firma utan anställda och tjäna ihop ditt levebröd på det sättet. Vet dock inte hur det är med dagens nyare bilar eftersom de kräver speciella datorer och mjukvara som du måste ha, och därför kan det vara bra att knyta sig till en kedja, såsom mekonomen eller liknande, så att du kan få hjälp med startkapital till dessa oftast ganska dyra maskiner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 13 November 2011 Rapport Dela Skrivet 13 November 2011 Varför bli elektriker om man kan bli civilingenjör i elektroteknik liksom? ;)För att någon måste göra jobbet :P Bara för att ni säger hur det ska vara, blir det inte så automatsikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 13 November 2011 Rapport Dela Skrivet 13 November 2011 För att någon måste göra jobbet :P Bara för att ni säger hur det ska vara, blir det inte så automatsikt.men det är väl bättre att man får jobba med sånt man tycker om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 16 November 2011 Rapport Dela Skrivet 16 November 2011 men det är väl bättre att man får jobba med sånt man tycker om?Ja, påstod inte att du skulle läsa el, bara att det är viktigt att folk gör det :P Dock så är du inte så bunden som folk säger, om du går t.ex el (som jag) så kan du ändå läsa vidare till t.ex civilingenjör, om du bara går tekniskt bas år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 16 November 2011 Rapport Dela Skrivet 16 November 2011 Läser man el så kan man läsa vidare till civilingenjör om man vill. Du måste bara läsa Historia A, Engelska B och Matematik B för att kunna ha en rimlig chans på att kunna komma in. Eller så gör du bara skitbra ifrån dig på högskoleprovet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.