Hoppa till innehåll

Oztowns Hobbys


SURF
 Dela

Rekommendera inlägg

Du menar att du gör musik elektroniskt?

Det jag gör med Garage Band är väl elektroniskt ja. Vanligtvis gör jag låtar i Guitar Pro och importerar till Garage Band för att komma åt ljudbanken och annat, eller använder jag mitt key board och spelar in MIDI. Men jag spelar också in musik med mitt ljudkort vilket då blir audio, så jag gör som både elektroniskt och inte elektroniskt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Digital Audio Workstation (DAW) är en maskin för produktion och bearbetning av musik. DAW:en är hjärtat i den moderna musikstudion och består normalt av en dator med särskild programvara för musik och ljudproduktion samt ett särskilt ljudkort.

 

Exempel på programvara som gör ens dator till en DAW är:

 

Steinberg Cubase

Apple Logic

Digidesign Pro Tools

Cockos Reaper

 

Den kompakta portastudion var under 90-talet ett populärt alternativ till en DAW, och säljs även idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa av de där har jag prövat, kan dock inte påstå att jag så långt tyckt de varit så pass mycket bättre att jag känner mig motiverad att byta när jag nu har Garage Band och kan det. Och använder förövrigt bara Garage Band till elektronisk musik, när jag spelar in audio kör jag på Studio One eftersom det kom med mitt ljudkort. Skulle eventuellt vara värt att byta det om jag orkar :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...