Draghguggwhor Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Vad är det som är så kul med cricket? Austaliensare med bräda som springer i överklasskläder.Det är bara en onödigt cool sport, liksom australiensare i onödigt coola kläder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 25 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2012 Vad är det som är så kul med cricket? Austaliensare med bräda som springer i överklasskläder.Som om inte ens fotbolls skor kostar flera tusen. Om man spelar i liga eller whatever. Det är ju bara flera män/kvinnor som springer efter en boll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 25 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2012 Sport, blä. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2012 Mmm jag har aldrig förstått grejjen med sport liksom. Att alla ska följa hur det går för Sverige bara för att man råkar vara född här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 25 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2012 Asså, gud va sport är tråkigt! Visst är det kul att spela fotboll, men att kolla på när massa gubbar som man inte känner jagar en boll och heja på är så tråk. Det är väl okej is sig att vissa intresserar sig, men att det tydligen tillhör allmännbildningen, alltså jag syftar på frågesporter, tex: "Vilket smeknamn har Stellan Bengtsson?" Sååå tråkigt! Vi skulle också berätta om nyheter på So:n och då var vi tvugna att ha med en sportnyhet. Seriöst. Och på alla nyhetskryss så är det minst 2 sportfrågor! Det är viktigt att ha koll på politik, vad som händer i världen osv, men inte bryr jag mig om "vilka som vann" osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 25 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2012 Sport är ju ofta en tävling mellan länder, dvs mellan olika geografiska regioner för att se vilket land som är bäst, då är det väl naturligt att man vill att det skall gå bra för det land man är född och/eller bor i. Man måste ju såklart inte heja på just sitt land, men de flesta gör ju det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2012 (redigerat) Mmm håller med dig Layton för en gångs skull. Guggo: Nej jag är inte med på de tankebanorna. Jag har inte det minsta intresse i hur det går för Sverige eller något annat land i sporttävlingar. "Vi mot dem" mentaliteter i sig håller jag inte heller med om. Redigerat 25 Februari 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 25 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2012 Mmm håller med dig Layton för en gångs skull.Hahaha, jag är säker på att vi håller med varandra om massa saker, men eftersom det enda vi typ debatterat om på denna sida är droger så... eh ja :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 25 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2012 Sport är ju ofta en tävling mellan länder, dvs mellan olika geografiska regioner för att se vilket land som är bäst, då är det väl naturligt att man vill att det skall gå bra för det land man är född och/eller bor i. Man måste ju såklart inte heja på just sitt land, men de flesta gör ju det.Det är en mentalitet jag aldrig lyckats förstå. Jag är av åsikten att det enda man vara stolt över är personliga bedrifter, och inte någonting som är bortom ens förmåga att påverka. Saker som nationalism och patriotism är för mig ett obegripligt jävla påfund. Eftersom sådant tänkande inte vilar på någon rationell grund antar jag att det kan kopplas till någon slags urinstinkt; Överlevnad sker i grupp och genom att vara del av någonting större än en själv har man säkrat sin egen trygghet. Gemenskapen i gruppen uppfyller också andra grundläggande behov, typ mänsklig kontakt. Det är i alla fall min bästa gissning. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2012 Håller med Whore också. Men folk finner ju en massa olika saker intressant så det är bara att försöka förstå och acceptera det. Men att något som sport blivit så stort är lustigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 25 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2012 Ganska coolt. :) Är du så fascinerad av ankor på riktigt, eller är det bara "på skoj"?Fick vi se på psykologin! Fick även se ett till klipp med en vending machine, då kråkorna skulle med hjälp av mynt få ut nötter ur en "godisautomat". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 25 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2012 (redigerat) Fick vi se på psykologin! Fick även se ett till klipp med en vending machine, då kråkorna skulle med hjälp av mynt få ut nötter ur en "godisautomat".I vilket syfte fick ni se fågelvideos på psykologin? :P Redigerat 25 Februari 2012 av Whore Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.