Hoppa till innehåll

Diskussionstråden


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Citerar, och gör om Johnossis text från "18 Karat Gold"

 

A big fat giant LOL åt alla Earth Hour-muppets och alla som svalde KONY-kampanjen med hull och hår och jordens asgarv rakt i ansiktet till alla p12or som gillar facebookfotona i stil med "1 Like = 1 Prayer for this Little Ethiopian" som är vrålundernärd och dylikt. Ferfaaaaaaaan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag tycker är jobbigt med sånna bilder är att många är inte riktigt ett problem.

Som en halv-färgad 2åring har fått något som ser ut som en snabel som överläpp.

Visst, alla föds inte med det, men det står inget om att hon/han har problem med att äta, utan bara "1 like=1 prayer"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Citerar, och gör om Johnossis text från "18 Karat Gold"

 

A big fat giant LOL åt alla Earth Hour-muppets och alla som svalde KONY-kampanjen med hull och hår och jordens asgarv rakt i ansiktet till alla p12or som gillar facebookfotona i stil med "1 Like = 1 Prayer for this Little Ethiopian" som är vrålundernärd och dylikt. Ferfaaaaaaaan

Vad har Earth Hour med det andra att göra?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag tycker är jobbigt med sånna bilder är att många är inte riktigt ett problem.

Som en halv-färgad 2åring har fått något som ser ut som en snabel som överläpp.

Visst, alla föds inte med det, men det står inget om att hon/han har problem med att äta, utan bara "1 like=1 prayer"

Tror dock inte att du skulle vilja ha en snabel som överläpp.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad har Earth Hour med det andra att göra?

Människor som gärna deltar i såna här publika jippon och helst visar upp det på sociala plattformer som facebook (Hallå, jag gör någonting bra! Bekräfta mig!), men som under resten av tiden i sina andefattiga liv skiter fullständigt i de svältande barnens situation eller den annalkande miljökrisen. Brist på genuint engagemang, de gör det nästan alltid mer för att plocka moralpoäng hos sin umgängeskrets. Vad häftigt att du är medveten om misären i Afrika, vad sägs om att göra någonting mer åt det än att posta en jävla facebook-status om du nu bryr dig så mycket?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är nu tillbaks efter en vecka utan fuska. Tråden blev låst för offtopic då alla ville peka ut hur mycket attentionwhores vi är så Draghon föreslog att en ny skapades men jag skriver Hej här istället. Var väl ett kul experiment för min del och forumet ser lika tråkigt ut som vanligt nu när jag är tillbaks. Förväntade mig ingenting som sagt utan bara att spontant experiment. Testa ni också att gå en vecka utan något ni använder dagligen :) Eller börja med något nytt. Det är det livet går ut på mer eller mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Människor som gärna deltar i såna här publika jippon och helst visar upp det på sociala plattformer som facebook (Hallå, jag gör någonting bra! Bekräfta mig!), men som under resten av tiden i sina andefattiga liv skiter fullständigt i de svältande barnens situation eller den annalkande miljökrisen. Brist på genuint engagemang, de gör det nästan alltid mer för att plocka moralpoäng hos sin umgängeskrets. Vad häftigt att du är medveten om misären i Afrika, vad sägs om att göra någonting mer åt det än att posta en jävla facebook-status om du nu bryr dig så mycket?

Word.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...