Lynott Skrivet 8 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2012 Öl, vin eller whiskey? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2012 Om du måste börja aktivt utöva en av de stora världsreligionerna, vilken och varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 8 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2012 Tror du på kärlek, och varför?Kan du utveckla jag förstår inte frågan riktigt, vad menar du med "tror på" och är det någon slags speciell kärlek du menar? Öl, vin eller whiskey?Alkoholfritt vitt vin. Om du måste börja aktivt utöva en av de stora världsreligionerna, vilken och varför?Islam. Det finns en del i islam om att man ska vara öppen för nya idéer och lära av nya rön och inte hänga upp sig på det som är gammal och förlegat, något som saknas i de andra religionerna och som jag ser som mycket viktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 8 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2012 Syftade på om du tror kärleken är något verkligt, eller bara något kemiskt inducerat påhitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2012 Syftade på om du tror kärleken är något verkligt, eller bara något kemiskt inducerat påhitt.Haha, enligt mig är frågan fortfarande konstigt ställd men jag förstår bättre vad du menar. Jag jag tror att kärlek är verkligt, just eftersom det finns en biologisk/kemisk referens till den. Att personer som är kära har en förändrad hormonbalans är det ju ingen snack om, "kärlekens kemi" är ju något välstuderat.http://en.wikipedia.org/wiki/Biological_basis_of_love Sen att det känns underbart, snurrigt och pirrigt och allt sånt där. Att det känns bra och tryggt att vara nära den man älskar är ju i slutändan effekter av ens förändrade hormonbalans men inte mindre verklig och trevligt för det. Jag tror verkligen inte det är någon slags mumbo-jumbo-kraft som står utanför naturlagarna. Jag är gärna romantisk när det passar och har inget emot romantik men det känns onödigt att romantisera begreppet kärlek för den sakens skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arcane Skrivet 13 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2012 Har du nagonsin kant dig deprimerad? (Sorry kor med engelskt tangentbord) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2012 Har du nagonsin kant dig deprimerad? (Sorry kor med engelskt tangentbord)Jag har stundtals känt mig deppig ja men jag har aldrig haft en depression (i den korrekta psykologiska termens innebörd). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arcane Skrivet 13 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2012 Favoritmat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2012 Pasta Carbonara och Hamburgare brukar sällan sitta fel. Mormors köttbullar med potatis, sås och lingonsylt är givetvis en oslagbar klassiker det med. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 13 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2012 Vad gör du just nu när du läser detta inlägget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2012 Vad gör du just nu när du läser detta inlägget?Läser inlägget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arcane Skrivet 13 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2012 Vad är ditt favoritspel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.