WASD Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Varför är det som mycket prat om det här egentligen? Kan någon sammafatta vad som är bra med spelet i en mening? Googlade fram lite bilder och det ser ut som vilket spel som helst. Det stödjer inte ens Linux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Varför är det som mycket prat om det här egentligen? Kan någon sammafatta vad som är bra med spelet i en mening? Googlade fram lite bilder och det ser ut som vilket spel som helst. Det stödjer inte ens Linux.Man springer runt och försöker överleva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Varför är det som mycket prat om det här egentligen? Kan någon sammafatta vad som är bra med spelet i en mening? Googlade fram lite bilder och det ser ut som vilket spel som helst. Det stödjer inte ens Linux.När du dör så dör du, vill du respawna igen får du börja om på nytt. Det gör allt mycket mer spännande, du vågar inte öppna eld mot en grupp fiender när de har bättre vapen än du och dessutom är fler än du, då lägger du dig i en buske och hoppas att de inte ser dig. :) Det stödjer inte Linux för att Linux inte har DirectX, Linux är en sådan liten marknad att det inte är värt att lägga energi på något som 0.1% av spelarna har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Det stödjer inte Linux för att Linux inte har DirectX, Linux är en sådan liten marknad att det inte är värt att lägga energi på något som 0.1% av spelarna har.Mmm det är en ond cirkel. Folk använder inte Linux för att spel inte finns där och spel görs inte spel till Linux för att folk inte finns där. Men bra förklaring. Jag tror inte jag riktigt gillar spel där man börjar om varje gång men det låter ändå bra på det sättet och det går ut på att överleva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Och tänk efter nu... Skulle verkligen Microsoft göra DirectX till någonting annat än sitt eget OS? Skulle inte tro det. Spel som är till Linux får helt enkelt vara OpenGL, det ser jag inga problem med dock för det verkar lika imponerande som DirectX. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 (redigerat) Mmm det är en ond cirkel. Folk använder inte Linux för att spel inte finns där och spel görs inte spel till Linux för att folk inte finns där. Men bra förklaring. Jag tror inte jag riktigt gillar spel där man börjar om varje gång men det låter ändå bra på det sättet och det går ut på att överleva.Helt enkelt så värderar man mycket ingame när man väl börjat skaffa på sig lite bättre gear, speciellt i baktanken att man kan lika lätt/svårt som man hittade det, lika lätt dö, och börja om. Sen är det skönt att det baserades på krigssimulatorn Arma2, trots alla buggar som finns i alfan, är det en generellt skön, men även intensiv känsla att spela DayZ. Redigerat 22 Juli 2012 av Distinction Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Grapen Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 skaffade det nyss, har kört 10 min, men jag är i first person helatiden hur byter man till third person? Jag har standard keys Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 skaffade det nyss, har kört 10 min, men jag är i first person helatiden hur byter man till third person? Jag har standard keysOm servern tillåter; "Enter" knappen i numpad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 22 Juli 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Varför är det som mycket prat om det här egentligen? Kan någon sammafatta vad som är bra med spelet i en mening? Googlade fram lite bilder och det ser ut som vilket spel som helst. Det stödjer inte ens Linux.Du tog dig inte 2 minuter för att läsa förstaposten? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 (redigerat) Du tog dig inte 2 minuter för att läsa förstaposten? :huh: Klassiska tl;dr ... på att tanka det + Arma II samt expansionen man behövde. Synd att man bara har 10mbit/s internet...Du har ungefär dubbelt så mycket som jag :D Redigerat 22 Juli 2012 av Distinction Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 (redigerat) Jag tror inte jag riktigt gillar spel där man börjar om varje gång men det låter ändå bra på det sättet och det går ut på att överleva.Då ska du verkligen inte spela DayZ. Den genomsnittliga livstiden är ca 50 minuter och då förlorar man allt. Du kommer också att förlora allt på grund av buggar så låt oss säga att om du hittar ett supervapen och att du inte bara står i skogen och gör ingenting, kollar i himmelen och så; då kommer du bara ha kvar det i max 5 timmars speltid garanterat i detta stadium (kanske 10 om du är 1337). Man ska nog inte förvänta sig mer än det av en buggig zombie-överlevnadssimulator. Två klipp som tar upp hur det faktiskt ser ut, videoklippen i första inlägget visar bara hur det är när det är som bäst: Redigerat 22 Juli 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Tyvärr är spelen som communityn gör den till, allt fler skiter i att försöka simulera att man är strandsatt i en del av soviet-ryssland, och rpg:a lite för skojs skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.