Hoppa till innehåll

Najs Datorspel


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag behöver tips på datorspel som ni har uppskattat från 2010-2012. Ni får gärna kort beskriva dem eller länka till något som beskriver dem och/eller säga varför ni gillade dem. Jag vill inte ha en massa tips på spel som WoW, LoL, HoN, TF2 etc, Utan mer spel som har ett schysst singleplayer läge, men får gärna ha stöd för multiplayer också, men inte nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fallout 1 - 3 +New Vegas.

De två första är tur-baserade (turn-based) rpg's i "post apocalyptic" miljö sedda ovanifrån. De andra två är Sedda ur first/third person och är i mitt tycke mycket roligare än de två första spelen.

Har spenderat flera hundra timmar sammanlagt fallout 3 och new vegas och rekomenderar dessa varmt om man gillar "sandbox" rpg's.

 

Assassins Creed.

Action/Äventyrsspel där du tar dig an rollen som lönmördare.

Mycket free running involverat om man gillar det.

 

Portal 1 och 2.

BEhöver nog inte nån vidare förklaring(?).

 

Dungeons of Dredmor.

Ett "roguelike dungeon crawler". Också turbaserat.

Du skapar en egen klass baserat på massor med olika skills, fritt att välja vilka man vill ha.

Du ger dig sedan ut i en dungeon för att hitta loot, monster och quests samtidigt som du tar dig längre ner hålan för att sist ta nå slutbossen.

 

The Sims 3.

Behöver nog inte nån vidare förklaring.

 

Monkey Island 1 och 2

Point n Click spel med Guybrush Threepwood i huvudrollen och i mål har han att bli den bästa piraten någonsin.

Svårt att berätta vad man egentligen gör, men om man vet vad ett point n Click spel är och om man någonsin spelat/gillat ett sådant borde man pröva på detta.

 

Half-Life 1 och 2 + alla jäfla episoder.

Ett måste för alla.

 

Terraria.

I stil med minecraft fast i 2d version.

Dock fokuserar det mer på äventyr än att bygga sitt drömslott.

Fler monster, vapen, npc's, ja mer allting egentligen.

 

 

The Walking Dead.

Av Telltale Games.

Vet inte hur jag ska förklara det riktigt mer än "point n click i walking dead universumet.", men det är ett av de bästa spelen jag spelat i den kategorin. Slänger in steams beskrivning av spelet.

 

The Walking Dead is a five-part game series set in the same universe as Robert Kirkman’s award-winning comic book series. Play as Lee Everett, a convicted criminal, who has been given a second chance at life in a world devastated by the undead.

 

 

Det här är bara några jag kom på nu, har massor med spel "i lager" som man skulle kunna nämna, men har ingen aning vad för slags spel du letar efter.

Nämn en kategori/genre du gillar så kan jag nämna flera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket för ditt välskrivna inlägg, man önskar att de andra kunde nå upp till åtminstone hälften av den kvalitén.

 

Jag har inte spelat så där värst mycket de senaste 2-3 åren pga av min dator som jag ska byta ut nu i veckan mot en ny är 5 år gammal så den har inte kunnat hänga med i spelutvecklingen. De spel jag har spelat har varit typ... Sims 2, Spore, Dark Star One, Portal och Minecraft. På min lilla icke existerande lista står nu Portal 2 och Skyrim som mycket potenta spel jag kanske ska skaffa. Jag är nyfiken på att pröva rätt fria spel alternativt "pusselspel". Har sett första "episoden" av Walking dead och det verkade vara ett rätt kul pusselspel. Även LA Noir verkar najs.

 

Skyrim är ett bra exempel på ett fritt spel så vitt jag har förstått det, och det verkar så pass bra balanserat att det inte är överväldigande fritt med 10000 olika saker och spells och items och skit man måste lära sig, till skillnad från hur jag har uppfattat t.ex. final fantasy-spelen (som jag aldrig riktigt har spelat för det var helt jävla överväldigande).

 

Jag är inte så värst sugen på spel där det gäller att ta sig från A till B och det enda man måste klara är att skjuta ner 50 galna soldater/zoombies whatever, det måste ha lite av en pusselkänsla i så fall. Rena krigs- och skjutspel är inget som intresserar mig så där värst mycket, så länge de inte har något element utöver att att hitta bear arses och skjuta ner fiender i en tydlig linjär story. Misstänker att Fallout är lite boarderline för detta men jag ska kanske kolla lite på det om det verkar intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett kommande spel som jag tror kommer bli grymt är "Perspective". Tror att du skulle gilla det, dock har det inte släppts än. Orkar inte skriva så mycket, så här får du en video iaf.

 

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...