Nixous Skrivet 2 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2012 Hej, jag undrar hur man överlever skolan igentligen, många av er är 19 18 17 eller något ni har gått ut skolan typ, men jag, jag ska bara börja i femman jag har gått 5 år i skolan och ska börja i femman (vi har en förskoleklass också) men jag räknade ut på miniräknaren att jag har ca 2920 dagar kvar i skolan!!!! HJÄLP MIG!!!! Jag vet inte hur jag ska klara mig! Jag vill gå ut grundskolan men ser fram imot högskolan där man kan gå Datateknisk Systemutveckling men jag vet inte om jag klarar av att gå så många dagar mer! Hur ska jag tänka för att det ska kännas bättre? MVH Vildawille (William) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 2 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2012 Tänk på att det finns så mycket mer att lära sig och så mycket mer tid att njuta av tiden då man inte behöver gå och jobba hela dagarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 2 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2012 Tänk såhär: om du ska komma in på högskolan och sedan få ett jobb inom Datateknisk Systemutveckling så behöver du få bra betyg först i högstadiet för att komma in på gymnasiet. Och i gymnasiet för att komma in på högskolan. Jag själv tycker att åk1-6 gick jävligt sakta men 7-9 gick huuuur snabbt som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 2 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2012 Först när du är klar med grundskolan kommer gymnasiet, sen högskolan möjligtvis. Sen ska du börja jobba varje dag (ungefär). Tänk på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nixous Skrivet 2 Augusti 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2012 Först när du är klar med grundskolan kommer gymnasiet, sen högskolan möjligtvis. Sen ska du börja jobba varje dag (ungefär).Tänk på det.Ja, men faktiskt ser jag fram imot vad jag ska jobba med! Jag tycker Datateknisk Systemutveckling är kul för där lär man sig en massa roliga och spännande saker som att programera program och mer men grundskolan, lära sig fjärilens kretslopp hur viktigt är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 2 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2012 Ja, men faktiskt ser jag fram imot vad jag ska jobba med! Jag tycker Datateknisk Systemutveckling är kul för där lär man sig en massa roliga och spännande saker som att programera program och mer men grundskolan, lära sig fjärilens kretslopp hur viktigt är det?Det är jätteviktigt. Tänk om du ska börja jobba på en fjärilsfarm. Sånt vet man inte när man är 11 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2012 Se det såhär, nu har du din lättaste tid i livet, ta vara på den! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 2 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2012 Ta vara på tiden som snubben ovanför sa. Skolan är väldigt kul ställe om man inte vantrivs. Efter skolan blir man bara arbetslös och har tråkigt. När du väl får jobb inser du att du kommer behöva jobba ända tills du dör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 2 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2012 Ett annat tips är att hoppa över gymnasiet och jobba nånstans Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nixous Skrivet 3 Augusti 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2012 Ett annat tips är att hoppa över gymnasiet och jobba nånstansFår man det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 3 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2012 Ja, men det är inte att rekommendera. Du kommer inte få några jobb du vill ha, och garanterat inte något inom data. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nixous Skrivet 3 Augusti 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2012 Ja, men det är inte att rekommendera. Du kommer inte få några jobb du vill ha, och garanterat inte något inom data.Ok, då ska jag VERKLIGEN INTE sluta i gymnasiet!!!! :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.