Hoppa till innehåll

Varför just Skjutspel??

DeadAngel

Rekommendera inlägg

Typ som jag :roll:

Men jag vet att jag inte påverkas av sådant, spelar bara för att jag inte gör sådant i verkligheten ju.

Tror det är föräldrarnas egna beslut om deras barn är mogna nog att spela sådana spel, inte låta barnen själva påverka beslutet och bli påverkade av spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 98
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Typ som jag  :roll:  

Men jag vet att jag inte påverkas av sådant, spelar bara för att jag inte gör sådant i verkligheten ju.

Tror det är föräldrarnas egna beslut om deras barn är mogna nog att spela sådana spel, inte låta barnen själva påverka beslutet och bli påverkade av spelet.

d e faktist en i min skola som har BARA bangbang spel (fattar ni?). o hans föräldrar bryr sejj itte om de! d har påverkat honom i skolan. här e 1 xempel: han tillsammans me en annan tjej hade jort chockladbollar. lärarna bestemde att alla skulle ta ENDAST 2 styck. men han vände på de hela. så han åkte ut. han tog tydligen 4 st så de blev 3 bollar istellet.....

detta e ju ett xempel hur bangbangspel kan påverka en....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Något kort om vad jag tycker om dessa våldspel.

Jag tror att man börjar skjuta på riktigt från sådana skjut spel som GTA, CS, eller andra skjut spel beror på att man är lätt påverkad. Man får för sej att det är roligt att skjuta, att man har gjort det förr, att man är van vid det, och att det är lätt. Hade människorna i spelet visat mer känsla, typ att dem skriker jätte mycket o gråter, och svär åt den som sköt en oskyldig civil männsika, mer som i verkligheten, förstått att så är verkligheten och kanske inte ta till riktiga vapen och skjuta riktiga människor. Spelen utbildar männsikorna som spelar att döda andra, som ett spel som lär ut matte eller engelska för små barn kan dessa spel lära ut att skjuta folk på en gata, sno en bil och hjälpa knarkare. Jo visst är det skoj med dessa spel, men det är ju föräldrarna som låter barnen spela på dessa "läro spel", och på så vis lär dem barnen våld. Samma sak som dem kollar på porr på nätet eller TV, samma påverkan. Föräldrarnas ansvar, barnens utbildning! - Och tar inte föräldrarna tag i deras "utbildning" (våldspel), så lär dem sej att våld lönar sej.

Tack för mej.

håller me! dessutom kommer dom att göra mer bankrån o döda o så. för i ett spel så e d ju bara å ruska lite på sej i ett spel för att man e "odödlig" i ett spel. o d e va våldspelarna tror. o ett par av mina kompissar har våldspel, men en av dom har BARA våldspel. dom andra har ju åxå lite rpgspel o ssb o.s.v. den som har BARA våldspel sitter uppe till 3 på natten o tittar på våld o action filmer. o detta leder till att han blandar in spel o film i lekrionstid (men itte varje lektion då)! han blir GALET arg när nått (för honom) går snett. d e DÅ han leter efter kökskniven i köket o försöker döda den som jorde så at d gick snett. en gång smugglade han me sej en liten DOLK me sej till skolan - utan att hans mamma visste d! hans föräldrar kanske tykker illa om detta, men dom lyssnar endo itte! d e mest hans farsa som orsakar detta, d berätta han själv.

Tack för mej // ZZ

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ferrie, man kan ju ladda ner spel också, detta har ju lett till ett helt annat synsätt också. Nu kan ju vemsomhelst få tag på Postal 2 genom att ladda ner det genom DC++. Så då har föräldrarna inget att göra med vilka spel dom köper, utan vilka spel barnen spelar. Och som du säger, ALLT är faktiskt upp till föräldrarna. Om föräldrarna när barnen är små låter dom göra vad dom vill (s.k curling-föräldrar), då växer dom upp till sådana som hellre sitter och spelar tv-spel under skoltid, eftersom dess föräldrar inte säger till dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag tycker att dom som vet med sig att dom är lättpåverkade av spel ska inte köra dom allra värsta heller. Så fort någon har blivit mördad i USA så läggs skiten på speltillverkarna. Minns ni Krypskytten i USA för några månader sen? Dom hävdade att han lärt sig skjuta i Tvspel och inte i armén där han fått sin utbildning. Vanliga friska mäniskor går inte ut och skjuter alla sina klasskamrater bara för att han har sett hur man laddar om en uzi något spel. Men är man då i 5-7 års åldern så är man väldigt lättpåverkad och då ligger ansvaret på föräldrarna, spelen är verkliga nuför tiden och gubbarna består inte av 19 pixlar utan av några miljoner Polygoner och då är det klart att allt ser verkligare ut. Ser föräldrarna att det står 18+ på förpackningen behöver dom ju inte köpa spelet tills sin åtta årige son

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag tycker att dom som vet med sig att dom är lättpåverkade av spel ska inte köra dom allra värsta heller. Så fort någon har blivit mördad i USA så läggs skiten på speltillverkarna. Minns ni Krypskytten i USA för några månader sen? Dom hävdade att han lärt sig skjuta i Tvspel och inte i armén där han fått sin utbildning. Vanliga friska mäniskor går inte ut och skjuter alla sina klasskamrater bara för att han har sett hur man laddar om en uzi något spel. Men är man då i 5-7 års åldern så är man väldigt lättpåverkad och då ligger ansvaret på föräldrarna, spelen är verkliga nuför tiden och gubbarna består inte av 19 pixlar utan av några miljoner Polygoner och då är det klart att allt ser verkligare ut. Ser föräldrarna att det står 18+ på förpackningen behöver dom ju inte köpa spelet tills sin åtta årige son

men d ska dom itte heller! ja visste väl att jorde föräldrarna äggsakt va dom ville, så blev dom små bajsbarn! ja var NÄRA att bli en sån typ. en gång köpte min pappa Descent 3 åt mej.... men den va förskräckligt läskig, så d blev inge. men ja tror att: d e mest farsor som jör sina söner kriminella.... :angry: men köper man ett spel som itte innehåller så mycke våld, men innehåller DROGER OCH ALKOHOL så kommer dom att missbruka droger å alkohol!

Kassler: tvspel lär man sej mycke skit. d va mycke bättre när d var bara en 19pixlars gubbe som vandrade ändlöst i ändlösa banor. men på vissa spel kan man stänga av blodet, så d blir som ett 11+ spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men tycker man spel är äckliga så ska man inte spela några heller och är man lättpåverkad ska man heller inte spela våldsamma spel. Skulle jag gå ut och bli kriminell nu bara för att jag spelade Vice city precis? Men barn i 5-7 års ålder har inte alltid rätt bild av samhället och då är de lättpåverkade och kan faktiskt ta att göra saker som att hoppa från en balkong och skrika: jag är en pokemon jag kan flyga! DEt har faktiskt hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men tycker man spel är äckliga så ska man inte spela några heller och är man lättpåverkad ska man heller inte spela våldsamma spel. Skulle jag gå ut och bli kriminell nu bara för att jag spelade Vice city precis? Men barn i 5-7 års ålder har inte alltid rätt bild av samhället och då är de lättpåverkade och kan faktiskt ta att göra saker som att hoppa från en balkong och skrika: jag är en pokemon jag kan flyga! DEt har faktiskt hänt.

har hört nån sån historia på nån pokemonsida....nej nej du ska ju itte gå å va kriminell så lätt <_< så dum e ju nån itte i din ålder.....kan rpgspel påverka en så mycket? :blink: njae, ja har sett nåra löjliga ungar leka pokemon..... nån av dom måste ha sett för mycke på pokemon......
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(ZuperZonic @ 13/02-2004 16:04:19)

har hört nån sån historia på nån pokemonsida....nej nej du ska ju itte gå å va kriminell så lätt <_< så dum e ju nån itte i din ålder.....kan rpgspel påverka en så mycket? :blink: njae, ja har sett nåra löjliga ungar leka pokemon..... nån av dom måste ha sett för mycke på pokemon......

Jag lekte sonic i sju års åldern...man är lättåverkad i den åldern.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan spela som men det är inte så kul (bara några är kul). Men jag fattar inte varför kanske att folk vill prova utan att skada någon fast skadar min inte sig skälv?

Jag har läst att 2 12åriga pojkar sköt 2personer och dom säger att dom fick inspiration av GTA 3.

Fy ush! dom har nog blivit beroende av det.det är som att ta en kaka,man vill ha en till
Vad spelar du då... :huh:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...