Gäst Spirtual Skrivet 14 April 2005 Rapport Dela Skrivet 14 April 2005 Xade: Du vet inte vem som kommer med i Guds rike, det vet Gud. Guggo: Det var ju fel av dem att stanna kvar och tjata men det var inte sjyst av dig att bara smälla igen dörren i ansiktet på dem... Lyssna istället på vad de har att säga, de är inte för intet vi knackar dörr. Selene: Jag vill komma till Guds rike, vem vill inte leva på jorden för evigt i fred...? Ärligt, tror du mer på en "sagofigur" som vampyren än på Gud...? När ska ni få in i skallen att det inte finns nån gud..det var f*n ba en hjärntvättad gubbe för typ 2000 år sedan som sprang runt o svamlade om att det skulle finnas en så kallad "gud". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 14 April 2005 Rapport Dela Skrivet 14 April 2005 förmodligen kommer han aldrig lära sig, zadravo är helt obildbar :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 April 2005 Rapport Dela Skrivet 15 April 2005 självklar är du inte oblidbar, jag skojade bara, vad jaj menade var att du troligen aldrig kommer tänka som jag, vad jag än säger....... och för min del får du vara jehovas vittne, det gör mej inget...... du kan tillhöra en domedags sekt eller vad f*n somhelst för skit, alla får tro vad dom vill..... och även om du nu är ett jehovas vittne så så är du inte helt blåst, har faktiskt hört dej säga en hel del vettinga saker....... ber om ursäkt för köns förvexligen :visslar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 15 April 2005 Rapport Dela Skrivet 15 April 2005 Jag undrade vad du menade med "snacka skit". Fly inte. Varför tycker du att "alla kristna är puckade, typ"? Och vad menas med "typ"? Hur kan någon vara typ puckad? :P Kristendomen saknar relevans, man hittar massor av fel i Bibeln om man letar. Adam och Eva blev 900 år m.m Det är bara en sago/propaganda-bok. Det jag menade med skitsnack. Och alla kristna är puckade, för det mesta, eftersom dom bara stänger igen öronen när någon försöker påvisa något annt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 15 April 2005 Rapport Dela Skrivet 15 April 2005 Zdravo: jag vet att man inte kommer till Guds rike om man inte tror på han i alla fall Jelly: Adam och Eva kan visst blivit 900 år Selene: Du är konstig om du tror mer på vampyrer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 15 April 2005 Rapport Dela Skrivet 15 April 2005 Xade: vad är det som är så konstigt? Det verkar ju som att du tror på "gud" Varför kan inte jag tro på t.ex. vampyrer och dylikt. Spirtual: bra sammanfattat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 April 2005 Rapport Dela Skrivet 15 April 2005 jo tack jag vet vad jehovas vittnen är.... (inte en domedags sekt.....) det finns ju lika många bevis för att gud finns som att vampyrer finns.... (men ingenav dem finns på riktigt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 April 2005 Rapport Dela Skrivet 16 April 2005 folk som har sett dem....... kom med ett konkret bevis för att gud finns (inte typ: vi lever eller nåt sånt ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 16 April 2005 Rapport Dela Skrivet 16 April 2005 Jesus kasnke aldrig fanns och då fannas aldrig gud Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 16 April 2005 Rapport Dela Skrivet 16 April 2005 OK, jag tar lite andra "bevis". När Jesus var på Jorden gav Gud honom kraft att göra underverk. Var skulle den kraften komma ifrån om inte Gud gav den? Hur kommer det att det som står i bibeln har hänt? Enbart människor kan inte förutspå. Ok, bevisa att Jesus fanns. Bevisa att han gjorde underverk. Bevisa att det som står i bibeln har hänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 16 April 2005 Rapport Dela Skrivet 16 April 2005 Det finns en bok som heter bibel koden. I den står allt som kommer hända. Det är en slags tolkning av bibeln. Översätter man den Latinska bibeltexten till något speciellt språk (minns inte vilket) och sen skulle man göra något mer så får man fram vad som kommer hända. Det stod om World Trade Center innan det hände, det står att det blir världskrig 2006, blir det det kom ihåg att jag sa det. Men det som ni ska oroa er för är att ni inte blir hämtade av Jesus. På Jesus tid lovade han att komma tillbaka och hämta hem de snälla. (Hem=Guds rike). Det händer inom 20 år. Det har skrivits en bok om detta som heter Lämnad Kvar (om jag minns rätt). I den står det hur det ungefär kommer bli. Personer börjar plötsligt försvinna. Spårlöst. Alla troende kristna och judar hemtas hem. Resten blir kvar här när h*lvetet brakar loss. Krig, sjukdomar, naturkatastrofer med mera kommer inträffa. Dock kan man få en andra chans om man ångrar vad man gjort och blir troende. Men det tar ett tag. När detta händer och ni otroende blir kvar här kanske ni inte är så stöddiga längre. Ni ska få se att det händer. Kom ihåg att det blir världskrig nästa år. Kom ihåg att jag sa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
「ケイーサマ」 Skrivet 16 April 2005 Rapport Dela Skrivet 16 April 2005 Raest: Folk har sett att Jesus var på jorden och gjorde underverk, och det står i Bibeln. Jag tror på Bibeln. Allt där är sant så varför skulle inte det vara sant? Folk har också sett vampyrer, och... Om jag inte har fel, så finns det även en "helig" skrift för vampyrer och då kan jag också göra samma påstående som du; Allt i den är sant, så varför skulle det inte vara sant? o.o;; Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.