Gäst Perisoreus Skrivet 11 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2005 Jag har också funderat på samma sak. Man borde ta fram en lag som förbjuder innehavandet av en brännare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 12 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2005 Jag har också funderat på samma sak. Man borde ta fram en lag som förbjuder innehavandet av en brännare. Ja det vore ju ett bra sätt att stoppa en del av piratkopierandet. Men som lagen ser ut nu så är det lagligt att bränna allt. Men man får inte ge bort det till någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 13 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2005 Som jag fattat det så får man använda saker man äger själv (t. ex. filmer i datorn) i personligt bruk. Men att däremot ladda ner det är olagligt, inte att bränna ner det. Själv är jag mot lagen. Det är inte vårat fel. De lägger upp en lag om det och säljer sedan filmer för 350:-. Spel då, 599:- när man kan ladda ner det (Syftar på NFSU2). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 14 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2005 kan du nämna någon här som är för lagen? klart det är bättre om det blir billigare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 15 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2005 Jag är för lagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 15 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2005 jaså, varför är du det, ge några bra argument :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 15 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2005 altså jag vet inte vad jag tycker riktigt... helst skulle lagen lyda såhär; "ingen får ladda ner nåt utom nico på forum.fuska.se". om pengarna skulle gå till den som skrivit musiken och till artisten skulle det inte vara tillåtet... annars skulle de ju inte göra några låtar, nu går ju 90% till skivbolaget så det är ju i princip bara de som förlorar på det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Megaklumpen Skrivet 11 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2005 Jag tycker att lagen e idiotisk. De gör det olagligt att ladda ner saker å sen höjer de priset på sakerna i affären det e ju så idiotiskt. Alla pengar går ju bara till staten ibland tycker jag att regeringen e helt idiotisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Axel_jaja Skrivet 14 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2005 Piratbyrån är ju korrumperade som tusan. Lagen kanske dock håller "Extrem-laglydiga" borta från nedladdningens beroende-h*lvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 14 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2005 Att ladda ner musik är stöld men att köpa svindyra skivor är rena rånet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst jocke2004 Skrivet 15 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2005 det borde åtminståne va lagligt att tanka sin mp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Hulk746 Skrivet 16 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2005 Capone läs det här " Om det är OK att piratkopiera, är det då också OK att stjäla andra saker? Ja. Men tänk på den grundläggande skillnaden mellan fysiska föremål och information. Om jag stjäl din glass så har inte du kvar den. Om jag däremot kopierar ditt glassrecept kan vi båda göra hur mycket glass vi vill – att jag har en kopia hindrar inte dig. Hur kan man säga att någon har blivit bestulen, om ingen har blivit av med något?" kopierade det från piratbyrån Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.