Hoppa till innehåll

Ny Lag Mot Fildelning 1:a Juli


Rallypacker

Rekommendera inlägg

  • Svar 111
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har också funderat på samma sak. Man borde ta fram en lag som förbjuder innehavandet av en brännare.

 

Ja det vore ju ett bra sätt att stoppa en del av piratkopierandet. Men som lagen ser ut nu så är det lagligt att bränna allt. Men man får inte ge bort det till någon.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som jag fattat det så får man använda saker man äger själv (t. ex. filmer i datorn) i personligt bruk. Men att däremot ladda ner det är olagligt, inte att bränna ner det. Själv är jag mot lagen. Det är inte vårat fel. De lägger upp en lag om det och säljer sedan filmer för 350:-.

Spel då, 599:- när man kan ladda ner det (Syftar på NFSU2).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

altså jag vet inte vad jag tycker riktigt... helst skulle lagen lyda såhär; "ingen får ladda ner nåt utom nico på forum.fuska.se".

om pengarna skulle gå till den som skrivit musiken och till artisten skulle det inte vara tillåtet... annars skulle de ju inte göra några låtar, nu går ju 90% till skivbolaget så det är ju i princip bara de som förlorar på det...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Gäst Hulk746

Capone läs det här

 

"

Om det är OK att piratkopiera, är det då också OK att stjäla andra saker?

Ja. Men tänk på den grundläggande skillnaden mellan fysiska föremål och information. Om jag stjäl din glass så har inte du kvar den. Om jag däremot kopierar ditt glassrecept kan vi båda göra hur mycket glass vi vill – att jag har en kopia hindrar inte dig. Hur kan man säga att någon har blivit bestulen, om ingen har blivit av med något?"

 

kopierade det från piratbyrån

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...